Care sunt prioritățile lui Carrefour, în 2014?

„Deschizând calea pentru un viitor calm” – Georges Plassat, CEO Carrefour

Carrefour a ieşit în ultimii ani de pe pieţele unde a avut o evoluţie sub aşteptări: Singapore, Malaezia, Columbia şi Grecia, iar în prezent se pregăteşte să iasă şi din India, conform planului de revitalizare anunţat de CEO Georges Plassat şi se va concentra pe pieţele cheie din Europa, China şi America Latină.

Misiunea lui Passat, în câteva cuvinte, era să găsească un echilibru între Realism şi Optimism, deschizând calea pentru un viitor calm. La acea vreme, adică mijlocul lui 2012, Carrefour se afla într-un vizibil declin, pe fondul scăderii profitului grupului în Europa şi în America Latină, restructurării de personal începută în Franţa şi revizuirii (chiar încetarea) operaţiunilor sale din unele ţări.

Deci, Plassat trebuia să pună capăt unui declin al veniturilor, care dura deja de câţiva ani şi să readucă pe creştere businessul celui mai mare retailer din Europa. Printre cele mai ingrate acţiuni, de ale cărui rezultate era direct răspunzător, se număra şi restructurarea modelul învechit al diviziei de hipermarketuri a Carrefour, un lucru aproape imposibil la primă vedere.

Top 5 mesaje de la Carrefour, după rezultatele financiare din 2013, conform analizei IGD:

1. La scurt timp după venirea sa la conducerea Carrefour, în iunie 2012, CEO-ul Georges Plassat sublinia necesitatea transformării companiei şi dădea un termen de trei ani pentru acest proces. Priorităţile lui 2014 marcau punctul în care acest obiectiv pe trei ani ajungea la jumătatea drumului şi se baza pe strategia denumită inițial „en avant”, începută în anul 2009.

2. După o creştere organică a vânzărilor de 1%, în 2013, Franța era pe drumul cel bun. Carrefour raporta îmbunătățiri la nivelul tuturor formatelor, piața internă rămânând una dintre cele mai importante şi strategice pieţe.

3. Condiţii amestecate, în restul Europei. În ultimii ani, în special Spania şi Italia au avut de suferit, iar una dintre priorităţi era să se readucă performanţa în aceste pieţe, cu rezultate aşteptate pe termen mediu.

4. Piețele emergente, unde creştearea vânzărilor fusese de 9,1%, în 2013, prezentau provocări da și oportunități. În ciuda dificultăţilor din Brazilia și Argentina, Carrefour se pregătea să joace un rol mai puternic în aceste piețe, vânzările din America Latină având cea mai mare creştere, în 2013, de 12,3%. De asemenea, Carrefour îşi menținea angajamentul faţă de China.

5. Perspectivele erau încrezătoare pentru următoarele optsprezece luni. Plassat era încrezător că modelul de redresare al Carrefour era unul corect, cheia fiind în a nu repeta greșelile din trecut.

Performanţe bune la nivelul tuturor formatelor

c1În 2013, Carrefour a îmbunătăţit performanţa la nivelul tuturor formatelor: +0,7% pentru hipermarketuri, +0,6% pentru supermarket-uri şi +4,0% pentru celelalte formate, inclusiv convenience. Rezultate subliniau angajamentul Carrefour de a dezvolta strategia multichannel.

O abordare multichannel face ca retailerul să investească în modernizarea lanțul său de aprovizionare pentru a susține creșterea economică viitoare, investiţie materializată prin proiectul în curs de desfășurare de a uni cele două lanțuri de aprovizionare ale hipermarketurilor și supermarketurilor ceea ce ar fi dus la economii considerabile.

De asemenea, pentru a-şi îmbunătăţi oferta online, Carrefour urma să intensifice procesul de adăugare la site-urile existente a serviciilor de click and collect sau Drive.

Pe de altă parte, percepţia consumatorilor asupra preţului a continuat să se îmbunătîţească, pe fondul promovării agresive a mesajul „garanţia celui mai mic preţ” care a „invitat” consumatorii către magazine.

Carrefour a continuat investiţiile la scară largă în magazine, 49 de hipermarketuri si 83 de supermarketuri fiind renovate în 2013, lucru care continuă şi în 2014.

Şi în România, Carrefour a continuat strategia multiformat într-un ritm proporțional cu cel al dezvoltării economiei, unul dintre paşii făcuţi în această direcţie fiind lansarea magazinului online carrefour-online.ro.

Concluzionând, Carrefour se bazează, în continuare, pe trendul ascendent al vânzărilor pe piaţa de origine, pe potenţialul ridicat şi cu bătaie lungă al Americii Latine şi al Asiei, va avea mai mult sub control pieţe precum Italia, Spania şi Polonia, va păstra focusul pe preţ, calitate şi inovaţie şi îşi va consolida prezenţa online, cu accent pe serviciile Drive şi mobile.

Este Carrefour pe drumul cel bun, în 2014? Carrefour România – prezent şi viitor

Pentru a susţine procesul de restructurare impus de către CEO Plassat, Carrefour avea nevoie…


Pentru a citi în continuare articolul, trebuie să fiți abonat la Secțiunea Premium.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG. Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,973 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Esențial » Care sunt prioritățile lui Carrefour, în 2014?
Explorează subiecte similare:

Spune-ți părerea

  1. […] sunt prioritățile lui Carrefour, în 2014? Carrefour România – prezent şi […]

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: