Retailul alimentar din România a înregistrat în 2015 o creștere a veniturilor cu 17,8 %

În 2015, România a înregistrat cea mai mare rată de creștere a veniturilor în sectorul de retail alimentar – creștere cu 17,8 %, comparativ cu anul 2014 – conform rezultatelor raportului anual Delloite Top 500 companii din regiunea CEE (Europa Centrală şi de Est).

Topul Deloitte cuprinde 500 de companii din 18 ţări din CEE. România a avut 46 de companii prezente în top 500 care au avut în 2015 un venit însumat de 46,6 miliarde de euro, media de creştere fiind de 6%.

37 dintre dintre companiile româneşti prezente în top au înregistrat creşteri în venituri faţă de cele 31 de companii, în 2014. 25 de companii au urcat în top 500, iar 15 au coborât.

Dintre copaniile româneşti, noii intraţi în top 500 Deloitte sunt: PROFI ROM FOOD, Takata Romania, Renault Commercial Roumanie şi Coca-Cola Romania.

retailul alimentarCreşterea veniturilor din retail este cu atât mai relevantă cu cât companiile din retail reprezintă doar 20% din totalul companiilor românești plasate în clasament.

Credit Foto: shutterstock.com

Per ansamblu, studiul arată că toate companiile de retail au înregistrat o îmbunătățire a veniturilor față de anul precedent, cu excepția retailerului Carrefour Polonia. Grupul Carrefour s-a confruntat cu o reorganizare în 2015, ce a inclus modernizarea unor magazine, îmbunătăţirea ofertelor comerciale precum și lansarea unor noi proiecte de CSR.

PROFI ROM FOOD este compania cu cea mai mare rată de creștere anuală a veniturilor

Revenind la România, Kaufland, Carrefour, Lidl, METRO şi Auchan au înregistrat venituri de peste 1 miliard de euro în 2015, conform raportului, Kaufland fiind compania din retail din România cea mai bine clasată (locul 70) în topul 500 Deloitte.

top-retaileri-alimentari-romania

(click pe tabel, pentru a mări)

PROFI ROM FOOD este compania cu cea mai mare rată de creștere anuală a veniturilor nu doar din rândul companiilor româneşti de retail, ci şi din rândul tuturor companiilor româneşti prezente în top, înregistrând o creștere cu 38,1% în 2015, faţă de anul anterior, urmată de retailerii Lidl România, cu 34,9% şi MEGA IMAGE, cu 26,5%.

De altfel, PROFI tocmai a raportat o creştere record de 48% a cifrei de afaceri în prima jumătate din 2016, comparativ cu aceeaşi perioadă din anul anterior, confirmănd această accensiune.

Căderi în topul Deloitte, în 2015, faţă de poziţia din 2014 au înregistrat METRO, Selgros şi Penny Market. Retailerii BILLA România şi cora România nu au fost prezenţi în top 500 companii din CEE alcătuit de Deloitte.

Cum va arăta acest top în 2020?

Făcând o proiecţie, dacă retailerii îşi vor păstra rata de creştere înregistrată în 2015 vs 2014, topul retailerilor alimentari din România va da un nou lider, LIDL România, iar PROFI va fi prezent în top 3 retaileri din România după venituri provenite din vânzări:

simulare-top-2020

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din Retail & FMCG – retailul alimentar şi industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,934 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Analize » Retailul alimentar din România a înregistrat în 2015 o creștere a veniturilor cu 17,8 %

Spune-ți părerea

  1. De ce ar fi necesară creșterea rețelelor de retail? Logic nu mai au de ce. I se pare cuiva că nu se găsesc în orice colț de țară, la un mic magazin, măcar zece din brandurile globale? Dacă ar fi și posibil? Extrapolarea aritmetică este doar un exercițiu simplist. Trebuie să țină cont și de alți factori. Rețelele de retail se vor plafona în următorii ani, cel puțin din motive ce țin de evoluția puterii de cumpărare care nu va crește la infinit, a structurii coșului zilnic care va conține o proporție mai redusă de cotă locată pentru alimente, limitele geografice pe care le suferă dezvoltarea logisticii, blocarea în segmentarea rural/urban, constrângerile la care este supus lanțul alimentar global pentru că el nu se poate susține la infinit prin intensificarea agriculturii. Vedeți aici http://www.contributors.ro/economie/despre-timpurile-cand-supermarketurile-dominau-romania/

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: