10.000 de voturi au decis cum arata podiumul publicitatii romanesti Best Ads 2011

S-a incheiat perioada de vot la BestAds 2011, singurul festival online de publicitate din Romania, la care juriul este format din publicul larg. Votul s-a desfasurat intr-o aplicatie de pe pagina de Facebook a IQads si a fost disponibil de pe 22 februarie pana pe 11 martie, adunand in total 10.000 de voturi.

10.000 de voturi au decis cum arata podiumul publicitatii romanesti din anul 2011. Topul din cadrul singurului  festival de publicitate desfasurat exclusiv online din Romania a fost stabilit de catre juriul format din pasionatii de publicitate, fie profesionisti in marketing si comunicare, fie pur si simplu spectatori sau membri activi ai comunitatii IQads.

La cea de-a saptea editie a BestAds, in shortlist au intrat 100 de lucrari, realizate de catre 31 de agentii de publicitate din Romania. Nominalizarile au fost grupate in opt categorii: Spot TV, Print, Spot radio, Coloana sonora, Social media, Site, Viral si Campanii.  Scorul a fost strans, la majoritatea sectiunilor existand diferente de doar cateva procente intre ocupantii primelor locuri.

Primul loc al categoriei Spot TV a fost adjudecat de IQads – Gelozie, cu 12% din voturi, realizat de Next Advertising, pe locul 2 aflandu-se cu 11% reclama Covrigi de Buzau – Genul care ia din curiozitate ca n-a mai mancat fix din aia, semnata Propaganda, iar pe locul 3, cu 10%, React si Vodafone – Masuri de prim ajutor, semnata de McCann Erickson. Topul primelor 5 lucrari este completat, la egalitate, de Bergenbier nefiltrata – Fata, Leo Burnett si Orange – Love notes, Publicis, fiecare detinand 8% din numarul voturilor.

Cursa pentru primele locurile s-a desfasurat aproximativ la fel de strans si la sectiunea Print. Headvertising a castigat prima pozitie cu lucrarea Paduri virgine, pentru WWF, cu 13%. Cu un singur procent mai jos, pe locul doi se afla Salvati copiii – Asculta-i sufletul, Oma Vision, ocupantul celui de-al treilea loc fiind Pepsi – Playlist, semnat Graffiti BBDO, cu 9%. Podiumului ii urmeaza, cu un numar egal de voturi (8%), Politia capitalei – Eyeless, Publicis si Dacia – Service 24/7, Graffiti BBDO.

Spot radio reprezinta categoria cu cel mai polarizat clasament, Propaganda si Romania de Romania, pentru Radio Guerrilla ocupand primul loc cu 41% din voturi. Tot Propaganda si-a adjudecat si pozitia urmatoare, cu lucrarea Rienergy – Taximetristi (11%). Urmatoarele pozitii corespund, cu un numar foarte apropiat de locuri, lucrarilor ING Bank – Fata, semnata CAP (8%), Salveaza vieti – Doneaza 2 euro, Graffiti BBDO (7%) si Help Malin – Constientizeaza autisimul, Mercury360 (7%).

La polul opus sectiunii anterioare se afla categoria Coloana sonora, in cadrul careia primul loc este impartit de Boromir – Chitara, Propaganda si Bergenbier – Nefiltrata vs Fresh, Leo Burnett,cele doua avand fiecare 12%. Cu doua procente mai jos, Odyssey ocupa a treia pozitie cu lucrarea Ai o dilema, pentru Dilema Veche. Topul primelor cinci lucrari este completat de Orange – Love notes, Publicis si Pepsi – Si ieri si azi, Graffiti BBDO, acestea detinand 10%, respectiv 8% din voturi.

Creatia ce ocupa primul loc la sectiunea Social media s-a distantat foarte mult de celelalte aflate in clasament. McCann Erickson a castigat aceasta categorie cu lucrarea ROM – Romanii sunt destepti, detinand 36% din numarul voturilor. Aceasta este urmata de Undercloud – Teatru pe Facebook, marca Propaganda, cu 21% si de Pepsi – Da un refresh vietii urbane, Xplain, cu 7%. La egalitate, cu 6%, se afla Ferrero Romania – Fresh Comedy, HyperActive si Bergenbier – Nefiltrat vs Fresh, iLeo.

Si in cazul categoriei Site-uri si micro site-uri lucrarea de pe primul loc si-a intrecut detasat concurentele. Boromir – Imparte bucurii, Propaganda a reusit sa acumuleze 29% din voturi. Continuand descrescator din punct de vedere ierarhic, pe locul doi se afla SOROS – Istoria comunismului, Senior Interactive si Vodafone – Manager SRL, MRM Worldwide Romania, detinand 17, respectiv 16 procente. Ferrero Romania – Povestea Kinder Surprise, HyperActive si BAT – Fabrica de contrafacere, Kaleidoscope vin in completarea primelor locuri, cu 13% si 9%.

La capitolul viralizare, lucrurile au fost, de asemenea, destul de clare. Delfini in Dambovita, lucrare realizata de Propaganda, pentru Covrigii de Buzau, ocupa primul loc in sectiunea Viralcu 30% din voturile de pe aceasta categorie. Ii urmeaza EFIX – De la un cal putere in sus, Odyssey, cu 22% si Anim’est – Iepurele, Ogilvy, cu 18%. Headvertising si Leo Burnett sunt agentiile ce semneaza urmatoarele doua creatii din clasament: Gazeta Sporturilor – Becali, rupe-o si pe asta! (11%) si Bergenbier – Nefiltrat vs Fresh (9%).

In cadrul categoriei ale carei rezultate au fost probabil cel mai asteptate, cursa pentru primele pozitii s-a desfasurat foarte strans. La categoria Campanii, doua campanii si-au adjudecat primul loc: Covrigi de Buzau siTipologii de oameni cu care imparti covrigii fara sa vrei, desi asta nu te deranjeaza cu nimic, realizata de Propaganda, alaturi de ROM – Romanii sunt destepti, McCann Erickson, ambele inregistrand 14% din voturile din categorie. Cele 2 sunt urmate dePepsi – Si ieri si azi, Graffiti BBDO, WWF – Paduri virgine, Headvertising, ambele cu 13% si Radio Guerrilla – Romana de Romania, Propaganda, cu 10%.

Ca in fiecare an, la finalul BestAds, IQads a realizat topul celor mai premiate agentii in cadrul celor 8 categorii de festival. Astfel, conform unui punctaj care a acordat 5 puncte celor plasate pe primul loc si 1 punct celor aflate pe pozitia 5 din categorie, clasamentul agentiilor din 2011 arata in felul urmator: Propaganda se afla pe prima pozitie, cu 40 de puncte, fiind urmata de McCann Erickson si Graffiti BBDO, fiecare cu cate 13 puncte. Headvertising s-a plasat pe locul 4, cu 11 puncte, fiind urmata de Odyssey si Leo Burnett, cu cate 8 puncte, de Publicis, cu 7 puncte si Next Advertising, cu 5 puncte. Urmeaza apoi Senior Interactive, HyperActive si Oma Vision (4 puncte), CAP, MRM Wordlwide, Ogilvy si Xplain (3 puncte), Mercury360 si iLeo (2 puncte) si Kaleidoscope (1 punct).

Clasamentul integral este disponibil in pagina aplicatiei in care s-a votat, pe pagina de Facebook a IQads. Votul a fost diponibil in perioada 22 februarie – 11 martie 2012.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,864 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Promovare » Promovare online » 10.000 de voturi au decis cum arata podiumul publicitatii romanesti Best Ads 2011
Explorează subiecte similare:

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: