Borsec în fruntea clasamentului Consumer Superbrands 2011 – 2012

Borsec se plasează pe primul loc în cadrul Programului Consumer Superbrands 2011 – 2012, în urma centralizării rezultatelor studiului efectuat de Superbrands România în colaborare cu Nielsen România. Este pentru prima dată când în fruntea clasamentului se situează un brand românesc cu tradiţie îndelungată.

Topul primelor zece branduri în clasamentul Consumer Superbrands 2011 – 2012 arată în felul următor:

1. Borsec

2. Adidas

3.  Mercedes-Benz

4. Dr Oetker

5.  Ikea

6.  Coca-Cola

7.  Nike 8 BMW

9.  Jack Daniel’s

10.  Orbit

Lista brandurilor eligibile pentru statutul Superbrands a fost obținută în baza metodologiei internaționale Superbrands care cuprinde două etape importante. În prima etapă, Consiliul Superbrands, alcătuit din 26 de specialiști în management, marketing, comunicare și branding, a asigurat selecția calitativă a listei de branduri, evaluând 1.260 de branduri din 48 de categorii. Criteriile luate în considerare în procesul de selecție au fost calitate, încredere și diferențiere pe piață.

În urma acestei etape calitative, 740 de branduri calificate au fost mai apoi incluse în cercetarea de piață, realizată de către Superbrands România la nivelul a 1.500 de consumatori români cu vârste cuprinse între 18-54 de ani. Cercetarea s-a finalizat în luna septembrie a acestui an.

Rezultatele finale ale cercetării reflectă opțiunile consumatorilor români pentru cele 300 de branduri eligibile pentru statutul de Superbrand pe piața din România. Lista completă a brandurilor cu statut de Superbrand în România pentru programul curent va fi publicată în cartea Superbrands pentru România, ediția 2011/12.

Este pentru prima dată când când clasamentul Superbrands este realizat exclusiv pe baza opiniei consumatorilor. Peste 80% dintre consumatori consideră că principalele atribute ale unui Superbrand în România sunt: calitatea foarte bună a produselor sau serviciilor, respectul față de clienți, raport calitate – preț, încredere și reputație, în timp ce implicarea socială sau simțul umorului folosit în campaniile de promovare încheie clasamentul atributelor, cu numai 43% din voturile publicului.

Cele mai bine reprezentate categorii economice în lista celor 300 de branduri validate Superbrands în România sunt cele din segmentul FMCG (aproximativ 43%) – produse electronice și electrocasnice, dulciuri și ciocolată, băuturi nealcoolice, bere sau produse lactate, produse de îngrijire personală – și segmentul construcții. La polul opus, o serie de subcategorii nu au reușit să se impună în fața consumatorului român, precum companiile de turism sau serviciile de curierat și retail-ul de cărți, acestea fiind slab reprezentate în lista de branduri cu statut de Superbrand.

Brandurile locale se mențin în preferințele consumatorilor români, astfel încât un sfert dintre brandurile validate Superbrand sunt branduri românești. Câteva dintre acestea au devenit exemple consacrate, menținându-se mai mulți ani la rând în lista brandurilor considerate Superbrands de către consumatorii români: Arctic, BCR, Borsec, Dorna, Mobexpert, Petrom, Poiana, PRO TV, Rompetrol, Sensiblu, sau Ursus. Alte exemple de branduri românești validate Superbrands anul acesta sunt: Intercontinental, eMag, Caroli, Cris-Tim, Diverta, așezându-se în portofoliul brandurilor apreciate de români, alături de branduri puternice la nivel internațional.

Conform aceluiaşi studiu, Carrefour şi Kaufland sunt primele 2 branduri din retail-ul FMCG în topul preferinţelor consumatorilor din România:

Depositphotos

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *