Anul 2022 aduce schimbări în studiul BrandRo 2022, clasamentul celor mai puternice 50 de branduri românești, prezentat ieri, 1 septembrie 2022, de către Revista Biz și realizat de Unlock Research. Dacă în 2021 Borsec și Arctic ocupau prima poziție împreună, anul acesta Arctic este campionul celor mai puternice branduri românești. Următoarele două poziții sunt ocupate de Borsec și Gerovital. 8 branduri din industria FMCG sunt prezente în Top 10.
De 13 ani, Biz analizează cele mai puternice branduri românești și evoluția lor anuală. După o perioadă dificilă, importanța unui brand puternic a făcut diferența în fața consumatorilor. Iar cele mai puternice 50 de branduri din România reușesc an de an să își întărească poziția prin consecvență, creativitate, inovație, tehnologie și strategie.
„Fiecare an vine cu noi provocări pentru brandurile românești, iar această ediție a topului nu face excepție. Analiza pe care o facem alături de Unlock Market Research de 13 ani scoate la iveală companiile și oamenii care știu să câștige consumatorii de partea brandului lor, dar și cât de important este să investești constant și să ai o strategie de branding bine gândită. Doar așa te poți impune printre cele mai puternice branduri românești”, declară Marta Ușurelu, owner Biz.
BrandRO
Din studiu au reieșit informații despre comportamentul românilor. În ultimul an, consumatorii au fost tot mai exigenți cu brandurile românești, iar acestea sunt tot mai vulnerabile în actualul context economic. Următorul pas va fi o triere, în urma cărora vor rămâne brandurile cu adevărat relevante, cele care sunt mult mai mult decât „doar un brand românesc”. Românii nu sunt “împotriva” mărcilor românești, însă vor mai mult de la ele. De exemplu, 40% declară că vor să cumpere mai multe mărci și produse românești anul viitor, însă pentru o astfel de dinamică, consumatorii au nevoie și de opțiuni relevante.
“Studiul anual și topul brandurilor românești din 2022 indică faptul că intrăm într-o nouă etapă de dezvoltare a acestei piețe în care să spui că ești din România nu mai este suficient. Oamenii au avut într-adevăr nevoie de o perioadă de acceptare și re-valorizare a brandurilor românești, dar este firesc ca această etapă să se încheie, mai ales că a existat multa dezvoltare în zona „made în România”.
Acum oamenii spun că au nevoie de mult mai multă competitivitate în zona de business-uri locale românești, de diferențiere prin calitatea produselor și serviciilor oferite. Practic nu mai este suficient să spui „sunt de-al vostru, născut aici”, ci contează mai mult ce faci pentru români și România, cum contribui la creșterea calității vieții oamenilor din acestă țară, de pe această piață”, spune Alexandra Cojocaru, Partner Unlock.
Metolodogie BrandRO
Studiul BrandRo măsoară puterea mărcilor româneşti din perspectiva investiţiei de încredere şi afectivitate care le este acordată de către consumatori fără a lua calcul indici financiari și comerciali.
Studiul are la bază 600 de interviuri online şi este reprezentativ la nivel urban, la nivel de regiune, grad de urbanizare, împărţire pe sex şi vârstă a populaţiei între 18 şi 55 de ani.
Partenerii care au susținut evenimentul BrandRo 2022, au fost:
Leading Partner: Banca Transilvania
Partners: Farmec, Borsec și Arctic.
Revista Biz
Business-ul Biz Agency înglobează revista Biz, Biz Events – o divizie puternică de organizare evenimente și conferințe, Biz Story – servicii de content marketing pentru clienți, Biz Market View – o divizie dedicată studiilor de piață și portalul online revistabiz.ro.
Biz este brandul care reunește o comunitate puternică de oameni de afaceri, atât online, cât și offline.
Revista Biz
Este o voce originală și profesionistă a presei de business românești. O revistă deschizătoare de drumuri, cu proiecte editoriale care aduc valoare cititorilor și comunităților de business.
Jurnaliștii revistei au lansat campanii puternice de conștientizare a valorilor românești (Susținem inovația, Sunt un țăran) sau proiecte unice în lume precum Biz CEO Xchange sau Biz Marketing Xchange, provocarea prin care cei mai importanți CEO sau directori de marketing din Romania își schimbă, pentru o zi, compania în care lucrează. O altă inovație este Biz World, proiectul laureat cu Red Dot Design Award, ediții ale revistei realizate integral peste hotarele țării, în Belgia, Anglia, SUA, Germania, Singapore, Austria, Franța și Japonia.
Unlock Research
Unlock Research este o companie de know-how și cercetare de piață cu capital 100% românesc înființată în 2008. Unlock este specializată în studii de strategie de brand și marketing cultural, centrată pe descoperirea de insight-uri despre oameni, categorii și branduri care să contribuie la creșterea business-urilor clienților pentru care lucrează.
Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.
Fii primul care află cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG, #eCommerce, #FoodService și #servicii dedicate retailului, știri pe care le vei putea primi gratuit, direct pe adresa ta de e-mail,
Abonează-te gratuit la newsletter
Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.
retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de echipamente, tehnologii și servicii pentru retail. B2B Meetings conectează companiile de retail cu potențialii furnizori de servicii pentru retail