Concluzii după prima ediție a Conferinței EXPO SHOP – Future Retail Solutions

Astăzi a avut loc Conferința EXPO SHOP – Future Retail Solutions, parte din evenimentul extins EXPO SHOP – Future Retail Solutions, primul eveniment din România dedicat serviciilor pentru retail, ce se desfășoară în perioada 16 – 19 mai 2018, în noul pavilion B2 de la ROMEXPO. În cadrul Conferinței, au fost speakeri de la Carrefour, eMAG Marketplace, Farmec, GfK, NETOPIA mobilPay, Biodeck, Kooperativa 2.0, Global Glory Solutions și Imagotag.

expo shop

EXPO SHOP – Future Retail Solutions este prima expoziţie din România dedicată industriei de retail, un eveniment B2B organizat de Euroexpo şi Romexpo, în parteneriat cu revista retail-FMCG.ro.

Conferința și-a propus să aducă în prim-plan, pe de-o parte, cele mai noi servicii, soluţii şi echipamente pentru retail, iar pe de altă parte noutăți și trenduri din piața de retail. Iată principalele concluzii după eveniment:

Antonio Eram, CEO NETOPIA MobilPay 

Acum 5 ani, când anunțam în România plata prin telefonul mobil, am avut parte de oameni foarte interesanți care au acceptat să îl folosească. MobilPay Wallet permitea să se realizeze plăți cu telefonul, online, offline și în app, indiferent de soluția de plată aleasă. Între timp am lansat și soluția pentru retail care a început să crească. În momentul de față avem o multitudine de comercianți din toate spectrele: Carrefour, Cora, Selgros etc. Vrem să introducem soluția de plată și în alte domenii: fast food, benzinării.

În prezent, am introdus furnizori noi, am introdus și alte soluții de plată. Vom introduce plăți personale, de la persoană la persoană, astfel încât transferul să dureze sub 30 de secunde, vom introduce și alte tipuri de plăți, de exemplu taxe și impozite. Cel mai important, vom introduce acest sistem și în orașele mici din țară, printr-o aplicație mobilă, astfel încât în mai puțin de 10 minute să se poată face plata.

Soluție de plată mobilă, lansată pentru prima oara la Conferința EXPO SHOP – Future Retail Solutions

În premieră pentru România, avem o soluție care va fi lansată din această toamnă: Biometric Payment. Această soluție se realizează prin aplicația MobilPay Wallet. Astfel, se face plata cu amprenta digitală, nefiind nevoie de telefonul mobil. Amprenta nu rămâne în sistemul nostru, este doar asociată datelor cu care fiecare persoană s-a logat în sistem.

De asemenea, noi suntem singura companie care acceptăm și plata prin criptomonede. În momentul de față acceptăm o asemenea plată doar în mediul online, însă vrem să o dezvoltăm și în retail, odată cu lansarea Biometric Payments.

Codrean Pop, Director Vânzări, Farmec 

Farmec este singurul producător local care dispune de o rețea proprie de magazine de brand. În momentul de față dispunem de 13 magazine de brand Gerovital, dintre care 3 numai în București. Suntem singurii producători care avem această rețea de magazine, Gerovital, iar conceptul „Doctor în frumusețe” este elementul diferențiator față de magazinele din România.

În cadrul magazinelor, clienții pot beneficia de o dermo-analiză a tenului și demonstrații de make-up efectuate de beauty adveserii noștri.

Principiul de bază conform căruia dezvoltăm magazinele Farmec și Gerovital este dat de trendul din retail și industria cosmetică, iar treptat de îndreptăm spre integrarea experienței din mediul online cu cea din offline, în scopul de a oferi consumatorilor noștri o experiență integrată, desăvârșită.

În anul 2017 am avut o creștere a cifrei de afaceri de 9%, față de anul 2016. Anul acesta ne propunem să mai deschidem încă 10 magazine de brand, 8 magazine Gerovital și 2 magazine Farmec. Bugetul de investiții alocat pentru acest an depășește 11 milioane de lei (2,4 milioane de euro).

Alex Matei, Director IT Carrefour

Pentru a dezvolta experiența consumatorului, am creat intern o platformă numită „Am o Idee”, în care punem idei și lăsăm oamenii să vină cu idei, pe care le votăm apoi pentru a le alege pe cele mai bune. Avem acest program în companie de aproape 3 ani.

Lansare Carrefour a portalului unic www.carrefour.ro, în cadrul Conferinței EXPO SHOP – Future Retail Solutions

În acest moment este vorba despre experiența online și în magazin a consumatorului. Ne-am dat seama că pentru a face acest lucru trebuie să ușurăm logarea consumatorului pe site-urile noastre. În acest fel am lansat carrefour.ro/supermarket, un singur site pentru toate ofertele. Avem supermarket online, partea de TEX și partea de Carrefour și parteneri, prin care punem la dispoziția clienților atât ofertele noastre cât și ofertele partenerilor. Astfel, în acest moment avem un singur site pe care se găsesc toate ofertele Carrefour.

Noul Supermarket online Carrefour are o noutate operațională, astfel încât ne angajăm să livrăm cât mai repede clienților produsele noastre.

Astfel, Carrefour introduce platforma unică www.carrefour.ro ce cuprinde website-ul companiei, noul magazin online si noua platforma Carrefour Marketplace, prima platformă de acest tip al unui retailer alimentar din România, ce se numește „Carrefour și Partenerii„, unde sunt disponibile, deocamdată, peste 140.000 de produse din diferite categorii.

Rodica Pop, Group Account Manager GfK Romania 

Când vine vorba de procesul de cumpărare, majoritatea respondenților (48%) preferă să rămână în spațiul fizic. Un număr destul de mare ajung să adopte și magazinele online (14%). Omnichannelul este prezent și în industria FMCG, chiar dacă într-o măsură mai mică decât produsele de tehnologie.

În momentul de față, majoritatea respondenților (75%) folosesc calculatorul, laptopul de acasă pentru a cumpăra online, însă 67% dintre respondenți folosesc și telefonul mobil.

Pentru că oamenii au acum acces la online și la offline, consumatorii și-au dezvoltat și strategii de cumpărare: Webrooming și Showrooming. Webrooming se referă la vizualizarea produsului online apoi cumpărare în offline. Showrooming se referă la vizualizarea produsului în offline și cumpărarea produsului din online. Consumatorii se duc în magazinul fizic pentru că vor să vadă produsul fizic. În spațiul online, primul avantaj este că se pot analiza mai bine ofertele și facilitează o experiență de cumpărare rapidă și simplă.

Nu este suficient ca retailerii să fie doar online și offline. Cheia este ca aceștia să ofere aceeași experiență de cumpărare atât online, cât și offline.

Adrian Georgescu – Director General Biodeck și Maria Desmirean, Coordonator Marketing Biodeck

40% din consumul de plastic este orientat spre ambalajele de unică folosință. Ne-am propus să înlocuim aceste ambalaje. Toate ambalajele noastre sunt făcute din plante, trestie de zahăr și amidon de porumb.

În România se reciclează doar 5% din consumul de plastic. De asemenea, anual ajung la groapa de gunoi 2,5 milioane de tone de alimente, iar România se află pe locul 9 în Eurpa la cantitatea de mâncare pe care o aruncă la gunoi.

Din gama Biodeck fac parte mai multe produse pe care intenionăm să le oferim retailerilor. Brandul are sloganul „Materiale bine crescute”, fiind o promisiune a companiei pentru a nu folosi niciodată materiale nereciclabile. Brandul se adresează marilor lanțuri comerciale, HoReCa, festivalurilor, comercianților care pun pe piață ambalaje și consumului personal.

De la 1 iulie 2018, va fi interzisă folosirea pungilor din plastic subțire și foarte subțire. Bănuim că pungile vor fi din acest material, folosit de compania noastră.

Cristian China-Birta, fondator Kooperativa 2.0

Sunt două tipuri de români în social media: cei care te caută și cei care nu te caută. Dacă te caută, trebuie să fii acolo. De exemplu, avem clienți care nu au site. Trebuie să ai site, dacă publicul te caută. De asemenea, trebuie să găsească ce vor ei. La cei care nu te caută, trebuie să te duci tu spre ei.

Cei care te caută o fac pe Google, pe Youtube, pe Facebook, pe bloguri. Aceștia trebuie să găsească, site-ul, rețelele sociale proprii, prezența în alte surse și testimoniale de la influenceri. Astfel, companiile trebuie să aibă conținut propriu, AdWords, Youtube Ads, Facebook Ads, Instagram Ads, SEO și activare cu influenceri.

Cei care nu te caută sunt în bula lor, adică în mecanismul psihologic de autoapărare al fiecăruia. Ei ar trebui să vadă un conținut care să le satisfacă o nevoie, astfel trebuie să găsească conținut propriu făcut de compania ta.

Companiile trebuie să investească în social media. În general, companiile vor să obțină beneficii fără să investească resurse. Concurența fiecărei companii este în social media.

Oana Antohe – Marketplace Seller Performance Manager România/Bulgaria/Ungaria/Polonia eMAG Marketplace 

Impactul major pe care e-commerce-ul l-a avut asupra vânzărilor a fost tendința de consum. 56% dintre clienți își încep căutările pe site-ul eMAG.

Pentru clientul nostru este important să ne respectăm promisiunile de vânzare, să primească ceea ce a comandat, să poată să facă returul cât mai repede și cât mai ușor. Soluția pe care am găsit-o este aceea de a ajuta vânzătorii să se adapteze standardelor eMAG, de a-i ajuta să crească sănătos.

Zona noastră de Seller Development este zona care va ajuta vânzătorii cu adaptarea la platforma eMAG. De asemenea, o altă zonă este Account Health (Sănătatea contului tău) prin care ne-am propus să evaluăm problemele vânzătorilor, oferind sfaturi și sugestii prin consultanții noștri.

Mihaela Moisa, Business Development Manager Imagotag – Using ESL beyond pricing

Etichetele electronice ajută la creșterea businessului prin crearea condițiilor pentru retaileri de a afla ce își doresc clienții. Astfel, prin etichetele electronice se arată prețurile exacte ale produselor, localizarea rafturilor din care produsele lipsesc. Compania noastră are parteneriat cu 100 de retaileri în 61 de țări.

Hagen Hoehl, Head of Retail EME – Glory Global Solutions

Retailul se va schimba mai mult în următorii 5 ani, decât s-a schimbat în ultimii 50 de ani. Retailerii de mâine vor fi conturați de nevoile, comportamentul și cerințele consumatorilor. Retailerii vor avea de satisfăcut nevoile a patru generații diferite cu nevoi specifice și comportamente diferite.

Retailerii trebuie să regândească abordarea lor. Orice strategie de retail trebuie să includă un plan care să conțină toate nevoile consumatorilor. Online-ul este cel mai mare canal și cu cea mai mare creștere.

România se bazează foarte mult pe numerar pentru realizarea plăților, aproape 93% și este pe locul 3 în Europa. România are, de asemenea, cel mai mic scor din Europa în legătură cu conturile bancare pe care le au locuitorii.

Evenimentul expozițional EXPO SHOP continuă până sâmbătă, 19 mai

Evenimentul EXPO SHOP se adresează, în primul rând, tuturor comercianţilor – marii retaileri, magazinele online, comercianţii tradiţionali independenţi şi distribuitorii – dar se adresează şi producătorilor din industriile conexe (FMCG, DIY, IT&C etc). În cele 4 zile ale evenimentului, între 8.000 şi 10.000 de profesionişti din aceste industrii sunt aşteptaţi să viziteze prima expoziţie din România dedicată retailului.

Noul Pavilion B2 de la Romexpo adună în zona expoziţională un total de peste 250 de expozanţi – Târgurile Expo Shop şi Pack Expo – pe o suprafaţă totală de 16.000 de mp. Principalele zone expoziţionale sunt: EXPO SHOP, cu servicii şi soluţii pentru retail şi consacrata expoziţie PACK EXPO, ce conţine zonele de ambalare, echipamente marcare şi etichetare, logistică, echipamente producţie ambalaje plastic/sticlă, echipamente producţie ambalaje hârtie şi carton şi zona de ambalaje de carton şi hârtie.

EXPO SHOP – Future Retail Solutions

Revista retail-FMCG.ro este şi partener media principal al evenimentului tip expo & conference EXPO SHOP – Future Retail Solutions 2018.

Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din Retail & FMCG – retailul alimentar şi industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,843 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Evenimente » Concluzii după prima ediție a Conferinței EXPO SHOP – Future Retail Solutions

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: