Concluzii după evenimentul „Comerțul de mâine va fi digital”

În data de 20 mai 2014, a avut loc evenimentul „Comertul de maine va fi digital”, organizat de către CCIFER (Camera de Comert, Industrie si Agricultura Franceza din Romania), eveniment dedicat comerţului online din România.

Prezenţi la eveniment, ca şi parteneri media, am făcut un rezumat cu cele mai importante puncte atinse în cadrul prezentărilor şi a meselor rotunde.

Andrei Radu, CEO&Founder GPeC, a făcut o radiografie a comerţului online din România, în raport cu piaţa globală, din care spicuim:

– În condiţiile în care rata de Penetrare a Internetului in Romania este de 46.8%, în 2013 erau aproximativ 10  milioane de internauţi versus 9 milioane în 2012 (Eurostat)

– cum stă România la rata de penetrare a internetului, comparativ cu ţările din regiune:

1

 – În România existau aproximativ 4.500 de magazine online, în 2013, versus 3.500 de magazine online în 2013

– Piaţa de retail e-commerce din România a avut valoare de 600 milioane de euro, în 2013, aproximativ 2% din total retail

– Comparativ cu ţările din regiune, doar Bulgaria are o valoare a pieţei de retail e-commerce mai mică decât a României:

2

– Din punct de vedere al procentului de retail e-commerce din total retail, în ţările din această regiune, doar în Bulgaria (1%) şi Rusia (1,5%) acesta se situează sub cel de 2% al României, restul fiind peste acest procent. Ca exemplu: 6% în Cehia, 8% în Olanda sau 9% în Germania.

– În România existau, în 2013, aproximativ 2 milioane de cumpărători online (GPeC, Daedalus Millward Brown).

– Valoarea medie a comenzii online a fost în 2013 de aproximativ 37 EUR (plătită în lei), valoare în scadere faţă de 2012 când valoarea medie a comenzii online a fost de 45 EUR (plătită în lei).

– Ce categorii de produse şi servicii sunt cele mai frecvent achiziţionate online în Romania, în 2014 şi o comparaţie cu 2013:

3

– Aproximativ 40% din totalul tranzacţiilor online cu cardul sunt efectuate la comercianţi online autohtoni, iar 60% dintre acestea sunt efectuate la comercianţi online internaţionali.

– Metodele de plată folosite în România pentru cumpărăturile online: 92% numerar la livrare, 5% cu cardul bancar şi 3% prin transfer bancar.

– În 2013, în România, s-au făcut tranzacţii cu cardul bancar în valoare de 220 milioane de euro (prin Romcard) faţă de 218 milioane în 2012, iar numărul de tranzacţii online cu cardul a crescut cu 35% în 2013, faţă de 2012.

Google ne-a dat câteva detalii despre căutările pentru e-commerce, medii utilizatori şi comportamentul celor care cumpără online, prin vocea Elisabetei Moraru, Industry manager Google Romania:

– utilizatorii se informează asupra unei cumpărături online, mai întâi pe smartphone, apoi pe tabletă, iar cumpărătura o realizează de pe desktop

– 22% dintre căutările pe Google, pentru zona de e-commerce IT&C, au fost făcute de pe un smartphone, 5% de pe tabletă, iar restul de pe desktop

– 90% dintre utilizatorii de internet folosesc YouTube dacă nu zilnic, atunci săptămânal

Silvia Tănase, Director Comercial Cronos Tehnologies Romania (dezvoltator aplicaţii mobile):

– numărul de telefoane mobile la nivel mondial, în 2013, a fost de 1,8 miliarde de unităţi

– În România, în T1 din 2013, 28% dintre români deţinea un telefon mobil

– o treime dintre români ar renunţa la televizor, în favoarea unui telefon mobil

– retailerii ar trebui să se adapteze la cerinţele utilizatorilor, din ce în ce mai „mobili”, din punct de vedere: plată securizată, aplicaţii mobile şi variantă mobilă a site-ului.

– În 2013, peste 9% din plăţile electronice au fost realizate de pe telefoanele mobile. Previziunile pentru 2014 sunt ca această cifră să se dubleze.

– 15-20% dintre site-urile din România sunt adaptate pentru mobile

În cadrul evenimentului au fost prezentate şi două studii de caz, despre magazinul online carrefour-online.ro şi despre serviciul coradrive.ro dar despre acestea într-un articol viitor.

Foto

retail-FMCG

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG. Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,985 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » E-commerce » Concluzii după evenimentul „Comerțul de mâine va fi digital”

Spune-ți părerea

  1. Viorica Jelev 23 mai 2014, 07:43

    multumesc pt. informatii

    Răspunde
  2. […] Concluzii după evenimentul “Comerțul de mâine va fi digital” […]

    Răspunde
  3. […] Concluzii după evenimentul “Comerțul de mâine va fi digital” […]

    Răspunde
  4. […] la Evenimentul „Comertul de maine va fi digital“, Radu Butufei, Director E-Commerce Carrefour, a explicat de ce abia acum a fost introdusă […]

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: