Concluzii după Romania Retail Summit 2011 (1)

A doua ediţie a „Romania Retail Summit” a fost organizată de compania Blue Business Media, organizatoare de târguri şi conferinţe internaţionale, în perioada 4-5 Octombrie 2011 în Bucureşti, şi a reunit atât reprezentanţi ai lanţurilor de retail cât şi producători din sectorul FMCG. Revista Retail-FMCG.ro a fost partener media principal al evenimentului.

Ediţia din acest an a Summitului a avut 3 sesiuni paralele, urmârind următoarele domenii:

1. Provocări ale lanţurilor de retail şi ale sectorului FMCG în România;

2. Shopper marketing şi category management;

3. Achiziţii, vânzări şi mărci private, sesiune moderată de Claudiu Ciobanu, Redactor Coordonator revista retail-FMCG.ro.

Printre speakerii din acest an s-au numărat numeroşi experţi internaţionali, printre care menţionăm pe domnul Jean-Pierre Bonvallet, Director International Business Development, Private Label Manufacturers Association (PLMA), ce a menţionat schimbările recente ce au apărut în domeniul produselor mărci private.

Potrivit reprezentantului PLMA, în următorii ani, un accent deosebit în ceea ce priveşte mărcile private se va pune pe brand management şi pe category management. În aceste două domenii menţionate lanţurile de retail vor căuta un avantaj competitiv în viitorul apropiat. De asemenea, se aşteaptă expansiunea produselor PL în categoriile food şi non-food în cazul în care prezenţa brandurilor a fost moderată sau inexistentă.

Domnul Bonvallet a punctat de asemenea câteva dintre noile tendinţe, printre care: clean label (Carrefour), carbon foot print (ASDA şi Casino) şi expansiunea produselor mărcilor private în categoria non-food produse premium (Rossman, Drogerie Markt, Woolworth).

Dintre discursurile susţinute de reprezentanţii lanţurilor de retail de un interes deosebit a fost cel al domnului Pawel Musial, CEO al retailerului românesc Profi Rom Food, privind: „Proiectele în desfăşurare şi planurile de viitor”. Domnul Musial a caracterizat cele mai importante tendinţe în regiunea CEE în comerţul modern şi a indicat direcţiile pe care le vor urma comercianţii cu amănuntul din România. De asemenea, a prezentat strategia Profi Rom Food pentru următorii ani în ceea ce priveşte: politica preţurilor, assortment & merchandising, mărci private şi marketing.

O atenţie deosebită s-a acordat viitorului supermarketurilor şi formatului de tip discount de pe piaţa românească – subiecte privind formatul magazinelor adaptate la realitatea de pe piaţă şi nevoile clienţilor au fost invocate de numeroase ori în timpul summitului şi s-au regăsit şi în discursul domnului Musial. Acesta a subliniat unificarea celor două formate de magazin.

În conformitate cu observaţiile domnului Pawel Musial gama de produse mărci private inspirate de modelul de discount al mărcilor private poate creşte în acelaşi timp preţurile şi duce la scăderea numărul de SKU, ce rămâne principalul obiectiv al managementul supermarketurilor. În acelaşi timp se pot observa tendinţe diferite în magazinele de format discount, unde numărul SKU este în creştere, iar brandurile locale şi naţionale câştigă din ce în ce mai mult spaţiu pe rafturi, astfel formatul discount devine foarte asemănător cu formatul supermarket.

Va urma

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,955 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Analize » Concluzii după Romania Retail Summit 2011 (1)
Explorează subiecte similare:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: