EuroShop, expoziția numărul 1 în lume dedicată retailului, s-a încheiat cu succes la Düsseldorf pe data 2 Martie 2023, după 5 zile pline și foarte interesante, ediție în care evenimentul și-a reconfirmat statutul de lider mondial în această categorie de târguri, odată cu interesul major suscitat la nivel internațional. Astfel, EuroShop a adunat în acest an 1.830 de expozanți din 55 de țări și peste 81.000 de vizitatori din 141 de țări, de pe 5 continente. Următoarea ediție a expoziției EuroShop va avea loc la Düsseldorf, în perioada 22 – 26 Februarie 2026.
„În special în contextul provocărilor curente din retail, ne bucurăm că EuroShop și-a atins încă o dată scopul de a fi cel mai important târg de retail din lume, oferind îndrumare și orientare”, a declarat Erhard Wienkamp, Director General al Messe Düsseldorf, care a fost foarte satisfăcut de rezultatele expoziției.
„Le suntem recunoscători tuturor expozanților. Cu puterea lor inovativă au arătat încă o dată că reprezintă un magnet pentru toată industria. Pe partea vizitatorilor, EuroShop a impresionat încă o dată prin internaționalitatea sa de nivel înalt și a putut să înregistreze o creștere în autoritatea decizională a publicului târgului”, a adăugat Wienkamp.
Prezența internațională a vizitatorilor și a expozanților
Participând din 55 de națiuni, expozanții au raportat în unanimitate contacte foarte bune și o dorință clară din partea vizitatorilor de a investi. Proporția vizitatorilor din retail a crescut încă o dată cu 9% ajungând la un procent de peste 50%.
Expozanții au apreciat prezența internațională crescută la eveniment din partea vizitatorilor: 68% din audiența EuroShop a venit din afara țării. O creștere s-a văzut la vizitatorii din Asia de Sud-Est, Africa și America de Nord. Vizitatorii din 141 de țări au ajuns la EuroShop 2023, inclusiv din Brazilia, Australia și Noua Zeelandă.
„EuroShop a dovedit încă o dată poziția sa specială ca fiind o forță în industria de retail”, a declarat Michael Gerling, Președinte al EuroShop Advisory Board și CEO al EHI Retail Institute.
„S-a dovedit încă o dată că evenimentul este o sursă de inspirație și a subliniat relevanța de a fi cel mai important târg internațional. După 3 ani foarte grei, retailerii se confruntă cu investiții importante în ceea ce privește subiecte viitoare precum digitalizarea, managementul energiei și sustenabilitatea”, a adăugat Gerling.
EuroShop 2023 a oferit tot ceea ce este necesar pentru a asigura cerințele clienților: în retailul offline, cumpărătorii continuă să iubească experiențele și îți doresc în continuare ca retailerii să li se adreseze emoțional. Pe de altă parte, ei nu vor să renunțe la comoditatea, rapiditatea și personalizarea din timpul shoppingului online; tocmai de aceea digitalizarea a câștigat un teren enorm pe toate segmentele de retail. EuroShop a reflectat clar această transformare.
Cuvinte la modă precum Cumpărături inteligente, Retail conectat, Cumpărături fără întreruperi și Centrarea pe client au fost omniprezente la standurile expoziției.
Sustenabilitatea – o temă comună în toate zonele expoziției
Sustenabilitatea a fost tema comună din toate zonele expoziției. Expozanții au demonstrat în mod impresionant că amenajările sustenabile din magazine nu doar contribuie la protejarea climei, dar oferă și mult conținut pentru a oferi o poveste – de la materiale de amenajare inovative și biodegradible pentru magazine la manechine realizate din materiale produse din deșeuri oceanice. Mai mult, subiectul privind economisirea energiei a fost în centrul atenției, în special în zona produselor frigorifice și a iluminatului magazinelor și depozitelor.
Gama extinsă de evenimente secundare ale EuroShop, care cuprind conferine legate de ceea ce se întâmplă în practică și exemple de bune practici, plus numeroase premii, au fost foarte bine primite.
Următoarea ediție a EuroShop va avea loc la Düsseldorf în perioada 22 – 26 Februarie 2026
Organizată de compania germană Messe Düsseldorf GmbH, o dată la trei ani, EuroShop oferă specialiștilor din retail contacte, oportunități și perspective, cu focus pe inovație. Următoarea ediție a expoziției EuroShop va avea loc la Düsseldorf, în perioada 22 – 26 Februarie 2026.
Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.
Fii primul care află cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG, #eCommerce, #FoodService și #servicii dedicate retailului, știri pe care le vei putea primi gratuit, direct pe adresa ta de e-mail,
Abonează-te gratuit la newsletter
Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.
retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de echipamente, tehnologii și servicii pentru retail. B2B Meetings conectează companiile de retail cu potențialii furnizori de servicii pentru retail