interpack, târgul internațional Nr. 1 mondial pentru industria de procesare și ambalare, revine după 6 ani de la ediția precedentă

Organizat din trei în trei ani la Düsseldorf, interpack – cel mai mare târg internațional dedicat procesării și ambalării, revine după o pauză de 6 ani, cauzată de pandemie. În perioada 4 – 10 mai 2023, interpack va reuni în centrul expozițional de pe malul Rinului peste 2.800 de jucători cheie din întreaga lume, oferind scena perfectă pentru prezentarea celor mai noi soluții inovatoare pentru industria de ambalare și domeniile sale beneficiare.

interpack

În cele 7 zile de desfășurare, expoziția va oferi tuturor sectoarelor din industria de procesare și ambalare soluții personalizate și design-uri inovatoare, bazate pe o largă varietate de materiale. Expozanții prezenți vor arăta cum se poate schimba jocul atunci când vine vorba de sustenabilitate, de tehnologia de procesare și ambalare pentru o viață mai bună sau de procese de producție eficiente, care necesită mai puține resurse.

interpack 2023 va cuprinde elementele întregului lanț al industriei de procesare și ambalare: de la producția ambalajelor, la procesele de ambalare și distribuție, până la asigurarea calității produselor:

  • procese și utilaje pentru ambalarea produselor (produse alimentare, băuturi, produse farmaceutice, cosmetice, alte bunuri de consum nealimentare și bunuri industriale)
  • materiale de ambalare, mijloace de ambalare și producție de ambalaje
  • procese și utilaje pentru cofetărie, panificație și produse farmaceutice
  • alte servicii conexe

Floorplan interpack 2023

Cifre interpack 2023

  • expozanți: 2.866, din 55 de țări
  • număr de vizitatori de specialitate la ediția precedentă (2017): 170.000
  • suprafața de expunere: 253.200 mp (echivalentul a 37 de terenuri de fotbal)
  • companii expozante din România: 7 companii cu stand confirmat + alte 7 companii pe lista de așteptare

Înregistrare vizitatori interpack 2023

Context interpack 2023: creșterea consumului de alimente preambalate

La nivel mondial, volumul al vânzărilor de alimente preambalate va atinge, la finalul intervalului de cinci ani 2021 – 2026, un total de 932 milioane de tone, cu 14% mai mult decât în perioada anterioară de raportare, se arată într-un studiu al companiei britanice de cercetare a pieței Euromonitor, citat de VDMA Food Processing and Packaging Machinery Association.

Europa de Est (fără Țările Baltice) are o pondere de cca. 8% în consumul global de alimente prembalate, respectiv de aproximativ 28% în cel european. În ceea ce privește cererea, aceasta urmează să ajungă la 66 mil. de tone la finalul anului 2026, ceea ce reprezintă o creștere de 7 procente în intervalul 2021-2026.

Clasamentul celor mai mari consumatori est-europeni de alimente preambalate arată astfel: Rusia și Polonia cu 47, respectiv 14 procente, urmate de Ucraina și România cu 7%, respectiv 6% și Cehia cu 3% din total.

În categoria vânzărilor de alimente preambalate primul loc este deținut de produsele lactate, cu o creștere a volumului vânzărilor – în perioada menționată – de aproape 9 procente, până la 22 de milioane de tone în anul 2026, urmate de produsele de panificație, cu o evoluție de + xx % până la valoare de 19 milioane de tone. Pe locul al treilea în clasamentul vânzărilor se situează carnea, fructele de mare și proteinele alternative (cu o evoluție de +15%, până la 4 milioane de tone în 2026), urmate de orez și paste făinoase (cu +9%, la 3 milioane de tone). Top 5 se încheie cu categoria sosurilor, dresingurilor și condimentelor, cu o rată prognozată a creșterii cererii de 10%, până la volumul de 3 milioane de tone în 2026.

Asociația VDMA prognozează o continuare a investițiilor în înființarea și extinderea capacităților de producție existente prin achiziționarea de mașini și soluții pentru procesarea și ambalarea produselor alimentare, dinamică datorată cererii în continuă creștere.

Industria de procesare și ambalare din Europa de Est (exclusiv Țările Baltice)

În anul 2022, țările din Europa de Est au importat mașini și utilaje destinate industriei alimentare (procesare + ambalare) în valoare totală de 4,85 milioane EUR, aproape neschimbată față de cea înregistrată în anul anterior. Principalii furnizori de echipamente au fost Germania, Italia și Țările de Jos, cu Germania ‘responsabilă’ pentru o treime (1.460 mil. EUR), Italia pentru un sfert (24% reprezentând 1.162 mil. EUR) și Țările de Jos pentru doar 7 procente (337 mil. EUR) din valoarea totală.

În ceea ce privește evoluția vânzărilor de astfel de mașini din aceste trei țări către țările est-europene, Germania și Italia au reușit, în 2022, să își crească exporturile cu 3,3, respectiv 2,8 procente, în timp ce Țările de Jos au înregistrat o scădere considerabilă de 14,3%.

Messe Düsseldorf

Messe Düsseldorf este printre cele mai de succes companii organizatoare de târguri din lume și găzduiește aproximativ 40 de târguri comerciale, inclusiv 20 de târguri internaționale de top, la centrul său expozițional de 613.000 mp din Düsseldorf.


Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

Fii primul care află cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG#eCommerce#FoodService și #servicii dedicate retailului, știri pe care le vei putea primi gratuit, direct pe adresa ta de e-mail,

Abonează-te gratuit la newsletter

Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de echipamente, tehnologii și servicii pentru retail. B2B Meetings conectează companiile de retail cu potențialii furnizori de servicii pentru retail

Înregistrare

Depositphotos
Etichete:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *