Viitorul industriei de procesare și ambalare a produselor alimentare, în cadrul expoziției IPACK-IMA 2022, Milano – Italia (3 – 6 mai 2022)

În perioada 3 – 6 mai 2022, la Milano, va avea loc IPACK-IMA 2022, târgul internațional de , organizat de Ipack Ima Srl, un joint venture între UCIMA (Asociația Producătorilor Italieni de Mașini de Ambalare) și Fiera Milano, compania italiană care organizează târguri și expoziții încă din 1920. În concordanță cu așteptările de creștere pe întreg lanțul de aprovizionare cu produse alimentare, IPACK-IMA 2022 oferă o gamă completă de soluții și materiale de procesare și ambalare pentru producătorii din industria alimentară și pentru retailerii alimentari. IPACK-IMA este un important loc de întâlnire face-to-face pentru profesioniștii din industria de procesare și ambalare, ce promite să aducă în prim-plan insight-uri și viitoare tendințe de consum la nivelul întregii industrii. Publicația retail-FMCG.ro este unicul partener pentru România al evenimentului IPACK-IMA 2022.

Cifra de afaceri aferentă industriei de ambalare a produselor alimentare la nivel mondial se ridică la o valoare de 15,3 miliarde de euro, cu o creștere medie anuală estimată de 2,1% până în 2025, în timp ce piața mondială de prelucrare a produselor alimentare va crește în medie cu 5,1% pe an până la 2025.

În aceeași perioadă, industria italiană de profil va juca un rol de lider, cu o creștere preconizată de 4% în medie pe an pentru ambalarea produselor alimentare și 2,8% în medie pe an pentru procesarea produselor alimentare, potrivit unui studiu efectuat de Ipack Ima Business Monitor, în colaborare cu MECS.

Cui se adresează IPACK-IMA

Toți jucătorii importanți din industrie și-au confirmat prezența la expoziția IPACK-IMA, printre care: Bizerba, Cama, Coesia, Goglio, ICA, ILPRA, Ima, Gruppo Fabbri, Mettler Toledo, ROBOQBO și multe alte companii specializate pe acest segment.

Cifrele evenimentului IPACK-IMA arată importanța industriei alimentare pentru sectorul de procesare și ambalare, fiecare eveniment atragând peste 74.000 de profesioniști și buyeri, dintre care 60% provin din industria alimentară și a băuturilor, care, deloc întâmplător, reprezintă principalele piețe pentru procesare și soluții de ambalare, materiale și tehnologii.

Cine sunt expozanții IPACK-IMA

Expozanții IPACK-IMA, care se adresează în principal producătorilor de Paste, Morărit și Panificație, Dulciuri, Cofetărie, Gustări sau de produse Fresh & Convenience, vor oferi cele mai bune tehnologii de procesare, transformare, soluții de ambalare și materiale într-o strategie revigorată și integrată a lanțului de aprovizionare, care include automatizarea, distribuția și managementul lanțului de aprovizionare.

Un accent special va fi pus pe materiale de ambalare primare, secundare și terțiare, care vor fi bine reprezentate în cadrul târgului de peste 200 de companii care operează în acest segment. IPACK-Mat, o marcă IPACK-IMA, va face ușor de identificat aceste companii, aflate într-o zonă specială, situată strategic în Sala 5, ce vor oferi ambalaje și soluții inteligente sau ecologice.

Problema ambalajului este contestată în mod constant atunci când vorbim de siguranța și conservarea produselor, cărora IPACK-IMA, în cooperare cu Institutul Italian de Ambalare, îi dedică o zonă specială, denumită IPACK-IMA Lab, ce va cuprinde analize ale laboratoarelor de cercetare, institutelor de certificare și centrelor specializate în standardele de conformitate FCM.

Evenimente conexe IPACK-IMA

Oferta expozițională este completată de un calendar bogat de evenimente menite să sporească inovația și să anticipeze tendințele. Astfel, IPACK-IMA va găzdui prestigioase evenimente precum concursul WorldStar dar și Global Packaging Awards, eveniment promovat de Organizația Mondială a Ambalajului (WPO). În plus, în cooperare cu Institutul Italian de Ambalare, expoziția va găzdui și evenimentul Premiile pentru cel mai bun ambalaj, pentru a celebra excelența italiană în rândul producătorilor și utilizatorilor de materiale de ambalare.

Viitorul este azi

La IPACK-IMA, viitorul se va îndrepta către etichetarea, codificarea și marcarea produselor care permit trasabilitatea materiilor prime și a produselor de-a lungul lanțului de aprovizionare, prin tehnologia blockchain.

De asemenea, din ce în ce mai des, etichetele și pachetele produselor au implemenatte senzori și dispozitive capabile să conecteze produsul cu consumatorul, un plus de informații care oferă oportunități unice de marketing.

Schimbările continue ale obiceiurilor de consum, combinate cu apariția pe piață a noilor generații de consumatori, duc la creșterea gradului de conștientizare a produselor ecologice, parte dintr-un proces coerent care combină calitatea materiilor prime cu alegerile mai sustenabile, în ceea ce privește ambalajul, dar și a produselor fără… (zahăr, gluten etc) sau a produselor pe bază de legume.

Prin urmare, IPACK-IMA este un important loc de întâlnire face-to-face pentru profesioniștii din industria de procesare și ambalare, ce promite să aducă în prim-plan insight-uri și viitoare tendințe de consum la nivelul întregii industrii.

Alte târguri ce se vor desfășura în paralel

IPACK-IMA se va desfășura în paralel cu alte târguri dedicate mecanicii instrumentale, în cadrul proiectului „The Innovaton Aliance”:

  • Intralogistica Italia, cu accent pe manipularea mărfurilor și managementul depozitelor
  • Print4All, dedicat tipăririi industriale, conversiei și tehnologiilor de etichetare
  • Greenplast, primul eveniment dedicat lanțului de aprovizionare cu materiale plastice și cauciuc, cu accent pe sustenabilitate, eficiență energetică, reducere-reutilizare-reciclare și pe economia circulară.

Programul dedicat buyerilor

Buyerii participanți la IPACK-IMA pot accesa un program dedicat, prin intermediul Platformei MyMatching, concepută pentru a ajuta Buyerii care participă la târg să-și extindă afacerea, selectând cei mai interesanți Expozanti cu care se pot întâlni, potrivit intereselor lor

Înregistrare buyeri

Unde?

Evenimentul IPACK-IMA din 3 – 6 mai 2022 revine în pavilioanele expoziționale Fiera Milano, grație unor protocoale stricte de siguranță, garantate de un hub care găzduiește 4,5 milioane de vizitatori în fiecare an, 36.000 de companii din toată lumea, 80 de expoziții și 160 de conferințe.

Înregistrările pentru vizitatori se vor deschide la finalul lunii februarie 2022. Prețurile biletelor.

Pentru a primi mai multe informații, abonați-vă la .

Mai multe informații la revista@retail-fmcg.ro


Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

Fii primul care află cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG#eCommerce#FoodService și #servicii dedicate retailului, știri pe care le vei putea primi gratuit, direct pe adresa ta de e-mail,

Abonează-te gratuit la newsletter

Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de echipamente, tehnologii și servicii pentru retail. B2B Meetings conectează companiile de retail cu potențialii furnizori de servicii pentru retail

Înregistrare

Depositphotos

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *