Peste 40 de speakeri si peste 200 de participanti au fost prezenti la prima editie a evenimentului retailArena

Pe 19-20 noiembrie a avut loc prima editie retailArena unul dintre cele mai importante evenimente dedicate comertului traditional si online din acest an.

retailArenaIn cadrul primei zile a retailArena s-a discutat despre contextul actual din industria de retail din Romania  si s-a facut o retrospectiva a ultimilor 5 ani, perioada in care comertul nu a batut pasul pe loc, ci din contra s-a remarcat printr-o expansiune agresiva.

Potrivit unui studiu GfK prezentat la eveniment, retailul modern a urcat de la 41% din total in 2008 la 53% din total in primul semestru din 2013. Fata de anul 2000, ponderea comertului modern de cumparaturi de bunuri de larg consum a crescut spectaculos. Datele GfK arata ca in 2000, comertul modern reprezenta doar 9% din total, restul fiind acoperit de comertul traditional. De asemenea, datele companiei prezentate la conferinta retailArena arata ca achizitiile online de bunuri de larg consum au atins anul acesta 3% din totalul vanzarilor.

Zsofia Megyeri, research analyst la Euromonitor International a venit si cu o perspectiva regionala asupra evolutiei retailului modern, aratand ca Romania are una dintre cele mai mari rate anuale de crestere a numarului de spatii comerciale moderne in regiune. Astfel un studiu Euromonitor prezentat pentru retailArena arata ca rata anuala de crestere a numarului de spatii moderne din Romania in perioada 2013-2018 este de 5,2%, doar Bosnia, Belarus si Republica Moldova avand rate de crestere mai mari.

Vanzarile online de produse alimentare vor avea in continuare un trend ascendent, pe masura ce marile lanturi de hipermarketuri sau supermarketuri vor lansa platforme de eCommerce. Un studiu Daedalus Millward Brown, prezentat in premiera la retailArena,  arata ca in prezent circa 21,8% dintre romani au achizitionat online produse IT&C, peste 17% au cumparat electrocasnice online, iar 9,9% au achizitionat haine si incaltaminte de pe Internet. Aceste sunt primele 3 categorii de produse pe care romanii le achizitioneaza online. La polul opus se situeaza mancarea si bautura (doar 1,2% dintre romani au cumparat mancare sau bautura de pe internet in ultimele 12 luni), produsele de ingrijire a casei (1,4%) si produsele de ingrijire personala si cosmeticele au atras peste 5% dintre romani sa cumpere online. Pe de alta parte, studiul Daedalus Millward Brown, arata ca in urmatoarele 6 luni 6,3% dintre romani intentioneaza sa cumpere mancare si bautura online, iar 9,2% si-au exprimat intentia de a cumpara online produse de ingrijire a casei.

Cosmeticele sunt o categorie de produse pe care peste 21% dintre romanii din mediul urban se gandesc la o achizitie online. Peste 50% dintre romani spun ca sunt sanse mari sa cumpere online in urmatoarele 6 luni online produse IT&C , 37,8% ar cumpara electrocasnice, iar 25,9% si-au manifestat intentia de a achizitiona haine si incaltaminte de pe platformele de eCommerce.

Zsofia Megyeri, research analyst la Euromonitor International, a adus si o perspectiva regionala asupra vanzarilor online de alimente, compania estimand ca pana in 2018 Romania va ramane totusi pe una dintre ultimele pozitii din regiune la vanzarile online de alimente pe cap de locuitor, chiar daca volumele se vor dubla fata de prezent.

Cea de-a doua zi a evenimentului a fost dedicata celor sase workshop-uri: “Merchandising – cum poti folosi datele de trafic din magazine pentru a-ti maximiza profitul”, “Factorul WOW in packaging – design si materiale noi pentru ambalaje”, “Marketing cu valoare adaugata: cum te diferentiezi de competitie”, “Marketing online –  going mobile”, “Primii pasi in eCommerce. Cum pui la punct un magazin online?”, “Cum ajung producatorii in marile lanturi comerciale?”.

Peste 40 de specialisti in domeniul retailului au participat la prima editie a retailArena, printre care se numara: Daniel Nicolescu (CEO, Pay U SEE), Oana Pavel (Director Departament Marca Proprie, Carrefour Romania),  Zsofia Megyeri (Research Analyst, Euromonitor International pentru Ungaria, Romania si Bulgaria), Milos Ryba (Director de Cercetare, Planet Retail Londra), Bill McCarthy (CEO EMEA, ShopperTrak), Radu Timis (Cris-Tim), Ekaterina Savchenko (Synqera),  Simina Istrate (Director Asociat Retail Agency, Colliers International Romania), Radu Butufei (E-commerce Manager, Carrefour Romania), Adrian Zanfir (Online Marketing Manager, Altex Romania), Irinel Ionescu (Creative Partner, AMPRO Design), Anca Stroe (Director Marketing Sud-Estul Europei, Danone) si Raluca Raschip (GfK).

Peste 200 de persoane care activeaza in domeniul retailului si al FMCG-ului au fost prezente la eveniment.

retail-Fmcg.ro este partener media al evenimentului retailArena.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG. Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

În perioada noiembrie – decembrie 2013, campaniile de publicitate de pe site-ul retail-FMCG.ro au discounturi semnificativeDacă doriți o estimare a costurilor pentru campania dvs. pe site-ul retail-FMCG.ro, accesaţi pagina de Publicitate.

Pentru un conținut unic, accesați AICI secțiunea Premium.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,885 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Evenimente » Peste 40 de speakeri si peste 200 de participanti au fost prezenti la prima editie a evenimentului retailArena
Explorează subiecte similare:

Spune-ți părerea

  1. Va multumesc pt. invitatia la acest eveniment deosebit de important din lumea business-ului. Am apreciat calitatea stiintifica deosebit de inalta a studiilor prezentate si bogatia de informatie foarte utila studentilor mei. Lor le-am prezentat detalii din studiile Ralucai Raschip de la GFK, dar si din studiul Daedalus, ei confirmand ca sunt cumparatori activi online, apoi informatii de la seminarul de eCommerce, prezentat de Marius Ghenea si am reusit sa-i „sensibilizez” la tehnicile marketingului online prin telefonul mobil, dand ca exemplu campania facuta de cei de la Syscom Digital. Ar fi binevenite aceste studii postate pe newsletterul dvs. pt. ca informatia sa ajunga 100% in formatul original.
    Felicitari pt. organizare si asteptam urmatoarea conferinta internationala din domeniul retail-ului si FMCG

    Răspunde
  2. Cu mare drag, ne bucuram ca s-a putut. Si noi le multumim organizatorilor. Sigur, vom publica studiile.

    Răspunde
  3. Bianca Paraschiv 2 decembrie 2013, 22:27

    Retail Arena este unul dintre acele evenimente care iti furnizeaza o importanta cantitate de informatii relevante pentru business-ul tau.Consider ca Retail Arena este un eveniment necesar dedicat acelora care lucreaza in retail deoarece favorizeaza schimbul de contacte intre oameni si contribuie la stabilirea unor parteneriate viitoare de succes pentru imbunatatirea performantei unui business, maximizarea vanzarilor unei companii sau chiar prevenirea pierderii unor oportunitati de vanzare.
    Pentru mine, Retail Arena a fost o sursa de inspiratie care mi-a aratat noi perspective despre cum poti genera solutii mai eficiente in managementul categoriilor de produse, despre cum poti optimiza suprafata de vanzare, despre cum poti folosi datele de trafic pentru a pozitiona strategic produsele din sortiment astfel incat sa cresti atat vanzarile, cat si categoriile de produse.

    Răspunde
  4. Desi aflat la prima editie, Retail Arena a intrunit toate criteriile unui eveniment de calitate: teme relevante, speakeri avizati, abordari din perspectiva locala si internationala, organizare excelenta.
    Am participat la mai multe conferinte de profil, dar aceasta a reusit sa fie un eveniment complet care mi-a oferit o experienta autentica de acumulare de cunostinte. Am apreciat foarte mult ca s-a pus accent pe trendurile si tendintele care ne vor impacta in viitor pe termen mediu si lung si ca s-au conturat efectele dezvoltarii comertului electronic asupra retailului traditional. Cred ca intelegerea acestor aspecte este foarte importanta in contextul economic actual in care fiecare companie incearca sa-si minimizeze riscurile si sa-si maximizeze oportunitatile.
    Ma bucur ca am avut ocazia sa am acces la astfel de informatii care cu siguranta ma vor ajuta in luarea unor decizii corecte in cadrul companiei si astept cu nerabdare editia urmatoare care sper sa fie cel putin la acelasi nivel.

    Răspunde
  5. […] Evoluţia mărcilor private la nivel mondial, de-a lungul anilor, are un trend crescător. Ponderea produselor marcă privată din UK se ridică la 40%, iar media Europei de Est e de 20%. În România ponderea este de 15%. Produsele marcă privată nu exista aproape deloc in Asia-Pacific, conform conclutiilor GfK România, prezentate în cadrul evenimentului reatailArena. […]

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: