
La eveniment au fost prezenţi unii dintre cei mai importanţi jucători de pe piaţa de retail care au dezbătut teme referitoare la afacerile româneşti din comerţ, insolvenţa frecventă în rândul companiilor, comportamentul de consum al românilor pe timp de criză precum şi previziunile specialiştilor privind piaţa de retail în următorii zece ani.
Printre speakerii evenimentului s-au numărat: Thomas Krennbauer, Membru în consiliul de administraţie al Devin (Bulgaria), Dan Şucu, Preşedintele Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România, Adrian Comăneci, Manager, Contrast Management Consulting, Alexandru Vlad, Director Executiv, Selgros Cash & Carry, , Nicolaie Chidesciuc, Economist Şef ING Romania.
Principalele teme dezbătute în cadrul conferinţei au fost:
– De ce continuă retailerii să investească sute de milioane de euro pe piaţa locală într-o perioadă în care consumul scade?
– Cum a schimbat criza comportamentul de consum? Care sunt principalii factori care influenţează procesul de achiziţie la români?
– Cât mai scade consumul? Vom mai vedea rate de creştere similare celor din perioada de boom?
– Retailerii moderni continuă să deschida zeci de magazine. Ce se întâmpla cu retailul tradiţional?
– A apus era magazinelor de 10.000 de metri pătraţi? A venit rândul magazinelor mici? Cum a afectat creşterea TVA-ului retailul şi bunurile de consum ?
– Mărcile proprii ale retailerilor şi mărcile independente, cine câstigă teren ?
– Relaţia producători retaileri, ce işi doresc unii de la alţii?



