TeCOMM – evenimentul care reunește retaileri online, la a 4-a ediție

Pe 30 şi 31 octombrie, la Grand Hotel Italia din Cluj Napoca, a avut loc cea de-a patra ediţie a ExpoConferinţei de comerţ electronic, TeCOMM. Evenimentul a reunit 400 de participanţi, majoritatea reprezentanţi ai magazinelor online din Cluj Napoca, Bucureşti, Iaşi, Suceava, Oradea, Baia Mare, Alba, Târgu Mureş, Sibiu, Hunedoara, Braşov şi Bistriţa. 75% din audienţă au fost proprietari de magazine online, 15% specialişti de marketing, SEO şi web analytics, iar 10% oameni de presă şi specialişti din alte domenii. 

FullSizeRender2

În două zile de prezentări, workshopuri şi dezbateri, participanţii au primit sfaturi şi noi metode de optimizare pentru site-urile cu vânzare, au comparat tendinţele industriei eCommerce din România cu cele din afară, au analizat tranzacţiile online B2B şi B2C, punând în balanţă cifrele de vânzări. TeCOMM a prezentat prognoze asupra trendurilor în eCommerce din 2015, cu noi perspective pentru creşterea vânzărilor şi cu noi oportunităţi de colaborare. Printre tendinţele discutate se numără: market place-uri, dezvoltare regională sau portofele virtuale.

La eveniment au fost prezenţi şi retaileri offline interesaţi să exploreze piaţa online. Motivul pentru care companiile medii şi mari intră în mediul online este legat de temeri. Aici putem vorbi despre fenomenul omni-channel, împărţit în două: webrooming (consumatorul studiază oferta online, după care iese la cumpărături în funcţie de oferta găsită) şi showrooming (consumatorul vede produsul la magazin, după care intră online şi investighează preţurile, ofertele). Datorită acestui fenonem, piaţa comerţului online a crescut în acest an cu 35%.

Anul 2014 a fost un an foarte bun şi pentru plăţile online, dar şi pentru inovaţiile din această zonă. În ultima lună, MasterCard a anunţat două noi servicii: plată cu cardul la livrare, un proiect pilot realizat împreună cu Urgent Cargus şi lansarea portofelului electronic. România este cea de-a doua ţară din Europa centrală şi de Est care a lansat un portofel electronic integrat în reţeaua de portofele mobile MasterPass.

Plata de pe mobil a fost un subiect nou şi interesant abordat la această ediţie. Cele mai frecvente plăţi efectuate de pe mobil sunt cele pentru facturi. Deşi momentan, în România, numărul de utilizatori care folosesc această modalitate de plată nu este foarte ridicat, se preconizează o amploare considerabilă în 2015.

Comparând industria de comerţ online din România, pe partea de SEO, cu celelalte ţări, veştile sunt bune: suntem relativ apropiaţi de restul Europei. Optimizarea locală este într-o fază incipientă: doar 2% dintre magazinele online din România sunt optimizate local. Privind spre regiunile de unde vin cele mai multe magazine online, Bucureştiul este pe primul loc, după care vin magazinele regionale locale din Cluj, Iaşi, Braşov şi Timişoara.

Şi piaţa de curierat este într-o creştere considerabilă în ultimii ani, iar piaţa de comerţ electronic este vedeta acestei amplori. Adrian Mihai, Business Development Manager la FAN Courier a declarat că lucrează cu mii de magazine online, de la cele cu 10-20 de trimiteri pe zi până la cele cu mii de trimiteri pe zi. Curierul devine din ce în ce mai important şi mai tehnologizat, principalele investiţii făcute sunt cele pentru tehnologie, software, harduri, flotă, benzi moderne de sortat colete şi plicuri, iar investiţiile vor continua pe măsură ce vor apărea noutăţi pe piaţa de curierat.

 În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG. Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,883 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » E-commerce » TeCOMM – evenimentul care reunește retaileri online, la a 4-a ediție

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: