Afacerile Grupului Agricola Bacău au crescut cu 10% în trimestrul I

În primul trimestru al anului 2011, Grupul de firme Agricola Bacău a înregistrat o cifră de afaceri estimată la aproximativ 104,850 mil. lei, cu 10% mai mult faţă de cifra de afaceri înregistrată în primul trimestru al anului 2010 (95,407 mil. lei).

Rezultatele înregistrate în prima parte a anului sunt în linie cu obiectivele stabilite la începutul anului. Agricola Bacău şi-a bugetat pentru 2011 o creştere a cifrei de afaceri cu 7% la carnea de pasăre, 19% la semipreparate şi produse ready-meal, 10% la salamuri crude uscate şi preparate fierte afumate, respectiv o menţinere la categoria ouă consum.

Vânzările de carne de pui au crescut în primele trei luni ale acestui an, comparativ cu anul 2010, cu 39% în volum, respectiv cu 48% în valoare.

“Creşterile semnificative pe care le înregistrăm în primul trimestru al acestui an la carnea de pasăre sunt explicabile deoarece în perioada similară a anului trecut industria noastră a trecut prin cele mai dificile momente: eliminarea subvenţiei, preţuri în scădere, stocuri în creştere. Piaţa scăzuse cu circa 18% în volum şi valoare. Iar când am conştientizat că piaţa nu acceptă majorarea firească a preţului la carnea de pui, în aprilie anul trecut am decis să implementăm un program de creştere semnificativă a cantităţilor vândute, cu scopul de a eficientiza activitatea”, a declarat Grigore Horoi, preşedinte Agricola Bacău.

Vânzările de salamuri crude uscate, obţinute la Salbac, companie din cadrul Grupul Agricola Bacău, au înregistrat în trimestrul I faţă de perioada similară a anului trecut, creşteri semnificative: 25% în volum şi, respectiv, 23% în valoare. Această performanţă a fost înregistrată chiar dacă piaţa categoriei a scăzut cu câteva procente.

În această categorie, Salamul de Sibiu Agricola Bacău continuă să-şi consolideze poziţia de lider în total segment Salam Sibiu comercializat pe piaţa din România, pe care o deţine din iunie 2009. Astfel, conform măsurătorilor din decembrie 2010 – ianuarie 2011, acesta a atins o cotă valorică de 42%, conform MEMRB România.

În cazul vânzărilor de preparate fierte afumate, Salbac a înregistrat uşoare scăderi, respectiv – 5% în volum şi – 2% în valoare, în linie cu tendinţa pieţei acestor produse.

La categoria semipreparate şi produse de tip ready-meal, obţinute la fabrica Europrod, pe fondul lansărilor de produse refrigerate, în primul trimestru s-a înregistrat o creştere în volum a vânzărilor cu 19% şi o majorare valorică de 32%, pe fondul unui avans de 11% a preţului mediu de vânzare a acestor produse.

Şi vânzările de produse vegetale, în perioada Postului de Paşte, au înregistrat creşteri de 49%, comparativ cu perioada similară de anul trecut.

La categoria ouă de consum, produse la Avicola Lumina Constanţa, s-a raportat o scădere de 20% a vânzărilor. Motivaţia este creşterea masivă a importurilor care concurează neloial producătorii autohtoni.

„După eliminarea subvenţiilor anul trecut, industria de profil se confruntă în continuare cu o mare presiune din punct de vedere al costurilor aferente materiei prime. Deşi cheltuielile cu principalele resurse (cerealele) au crescut în 2011 în medie cu 120% faţă de 2009, preţul cărnii de pasăre s-a majorat în acest an cu doar 11% faţă de anul trecut, fiind încă mai mic cu 3 procente faţă de preţul mediu din 2009. În condiţiile în care materiile prime au o pondere de peste 50% în formarea preţului final, impactul negativ al scumpirii resurselor în costul kilogramului de carne este de 27%, în 2011 faţă de 2009. Matematic, astăzi carnea de pasăre ar trebui să fie cu 27% mai scumpă decât în 2009 pentru ca producătorii să-şi consolideze marja netă care şi aşa nu era foarte mare.

În aceste condiţii, pentru o echilibrare a situaţiei producătorilor autohtoni este nevoie de măsuri economice active care să determine reducerea preţului la resursele de bază”, a precizat Grigore Horoi, preşedintele Agricola Bacău.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,862 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » FMCG » Producatori » Afacerile Grupului Agricola Bacău au crescut cu 10% în trimestrul I

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: