Afacerile Grupului Agricola Bacău au crescut cu 6% în primele 6 luni ale anului

Grigore Horoi 2În primele 6 luni ale anului 2013, Grupul de firme Agricola Bacău a înregistrat o cifră de afaceri de 286.662 mil lei, cu 6% mai mult faţă de cifra de afaceri înregistrată în perioada similară a anului trecut (271,551 mil. lei).

Agricola Internaţional SA, cea mai importantă companie a Grupului de firme Agricola Bacău (în care sunt integrate lanțul de producție al cărnii de pasăre, reţeaua proprie de magazine şi operatorul logistic) a înregistrat în prima jumătate a anului o creştere a cifrei de afaceri cu 11%, ajungând în prezent la circa 181,522 mil. lei.

Rezultatele sunt în linia obiectivelor stabilite la începutul anului. Astfel, vânzările de carne de pui au crescut, în primele șase luni ale acestui an, comparativ cu perioada similară din 2011, cu 12% în volum, respectiv cu 23% în valoare.

Vânzările cumulate la categoria preparatelor din carne realizate de Salbac, companie din cadrul Grupul Agricola Bacău, au crescut, valoric, în primele 6 luni ale acestui an, cu 10 % faţă de aceeaşi perioadă din 2012, deși volumele vândute s-au redus cu 4%.

Pentru prima dată în ultimii ani există o ușoară tendință de scădere în volum a pieței salamurilor crude uscate, segment unde Salbac înregistrează performanţe excelente – de asemenea o creștere a cifrei de afaceri cu 10 procente.

La categoria semipreparate şi produse de tip ready-meal, obţinute la fabrica Europrod, în primul semestru s-a înregistrat o creştere a vânzărilor totale cu 7%, pe fondul menținerii volumelor comercializate.

La categoria ouă de consum, după trimestrul al doilea, Avicola Lumina Constanța reușit sa compenseze diminuarea de 10 procente din primul trimestru al acestui an. S-au comercializat aproape 25,855 milioane ouă, cu 27 % mai mult decât în aceeași perioadă a anului trecut De asemenea, cifra de afaceri în primul semestru al acestui an este cu 13% mai mare decât cea corespunzătoare perioadei similare a anului trecut.

„Industriile în care operează companiile Grupului Agricola traversează perioade dificile, cu costuri foarte mari la resurse, cu prețuri de vânzare afectate serios de puterea de cumpărare, dar și de «economia neagră» care situează România pe un loc «fruntaș» în Europa, după cum a m citit recent în presă”, a precizat președintele Agricola, Grigore Horoi.

În prima parte a anului 2013, la export au plecat cantităţi similare cu cele de anul trecut, însă dacă acestea reprezentau în 2012 circa 20% din producţia de carne, în acest an vorbim de 16% din producţie, dar şi de cifre absolute sensibil egale. Principalele ţări în care este prezentă, în acest moment, Agricola Bacău sunt Germania, Olanda, Franţa, Grecia şi Marea Britanie.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG. Abonaţi-vă la nesletterul zilnic gratuit.

Pentru un conținut unic, accesați AICI secțiunea Premium.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,866 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » FMCG » Producatori » Afacerile Grupului Agricola Bacău au crescut cu 6% în primele 6 luni ale anului
Explorează subiecte similare:

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: