Care au fost principalele provocări ale Agrocosm Consult, una dintre cele mai dinamice companii din piața semințelor pentru legume și flori din România și un business 100% românesc, în contextul social și economic care s-a schimbat profund în ultimele luni. Ce strategii eficiente a implemantat producătorul și care sunt planurile de business ale acestuia. Despre acestea, dar și despre multe alte lucruri, în interviul realizat cu Gabriel Ureche, director general Agrocosm Consult.
Cum vedeți actuala situație din punct de vedere business?
A fost o perioadă foarte grea, cu limitarea circulației persoanelor, interzicerea evenimentelor și închiderea unor afaceri „neesențiale”. Nu cred că cineva a fost pregătit pentru această situație, dar cu optimism sperăm să trecem cu bine peste pandemie și să recuperăm ce se mai poate recupera.
Agrocosm Consult a suferit cel mai mult în această perioadă, toate restricțiile impuse suprapunându-se cu perioada cea mai bună de vânzare pentru noi. În primăvară este vârful de vânzări în segmentul nostru de business, pentru că semințele de legume și flori primăvara se plantează.
A fost o perioadă cu multe provocări, în care a trebuit să ne regândim modul de lucru, modul cum livrăm produsele sau cum comunicăm cu partenerii noștri. În această primăvară, aveam planificate mai multe evenimente, care, în mod evident, nu s-au mai putut desfășura din cauza situației actuale.
Cred că este prematur să discutăm acum despre situația economică, toate companiile românești au avut și au de suferit din cauza pandemiei. Cred că în trei – patru luni vom vedea care vor fi exact efectele.
Toată această situație poate schimba gândirea populației. În plus, avem speranțe că actualii guvernanți își vor îndrepta atenția și către businessul autohton, iar în consecință, consumul de produse românești va crește.
Ce schimbări s-au produs în business-ul Agrocosm? Ce nu s-a schimbat?
Multe lucruri nu s-au schimbat pentru Agrocosm Consult, dar în această perioadă, am acordat o mult mai mare atenție comerțului online, în ultimele luni creșterea fiind de peste 70%. În momentul de față, lucrăm la website-ul nostru – www.agrocosm.ro, îl actualizăm și vrem să fie mult mai prietenos pentru clienții noștri, care să poată găsi toate informațiile necesare.
Situația actuală a impus evitarea intrării în contact cu persoane din afara companiei, motiv pentru care nu am putut să ne mai vizităm fizic clienții, iar în toată această perioadă am lucrat doar pentru a onora comenzile primite.
Ce impact a avut pandemia asupra business-ului?
Cu toate că am avut comenzi ferme, multe dintre comenzile primite s-au anulat și am rămas cu stocuri mari la unele produse. Dacă mai vorbim și de evenimentele anulate, concluzia finală nu este una pozitivă.
Ce strategii rapide ați gândit și implementat pentru a putea face față acestei provocări?
Am avut multe de învățat în aceată perioadă, a fost greu pentru toate companiile nu doar pentru noi, dar eu zic că vom trece peste această situație și consider că experianta acestei perioade ne va ajuta mult în viitor.
Anul acesta vom achiziționa o mașină full automată de ambalat, un robot, pentru a crește capacitatea de producție și pentru a suplini lipsa forței de muncă.
Lansare kitul Micul Grădinar
Nu renunțăm la proiectul nostru de suflet Micul Grădinar. În acest sens, vom lansa în curând kitul Micul Grădinar, un kit educativ cu ajutorul căreia, generațiile viitoare vor învața cum se plantează o plantă, cum se îngrijește și mai ales cum se protejează natura.
Kitul conține: un plic cu semințe, pastile de pământ presat și un ghiveci din fibră de bambus biodegradabilă și compostabil. Ghiveciul este ECO 80% bambus, produs din fibră de bambus și polimer și nu conține compuși petrolieri. În plus, poți da frâu liber imaginației pentru a-ți personaliza ghiveciul.
Kitul Micul Grădinar trebuia să-l lansăm în cadrul evenimentului creat de Itzy Bity Radio, 1uniFEST, dar acum regândim totul. Școala Micul Grădinar va fi lansată pentru moment în mediul online, iar când situația actuală va permite, vom vedea cum vom putea să-l lansăm și offline. Este o situație excepțională și trebuie să ne adaptăm.
Brandul de grădinărit Micul Grădinar a fost lansat de Agrocosm Consult, Dr.Soil GmbH, compania germană care produce și distribuie pe piața europeană produsele naturale Dr.Soil pentru îngrijirea plantelor și Online Gardening Solutions, agenție de marketing specializată în domeniul grădinăritului.
Cum ați reușit să vă țineți clienții aproape?
În primul rînd, calitatea produselor și serviciile oferite nu s-au schimbat în această perioadă. Am comunicat foarte mult cu clienții noștri pentru a găsi cele mai bune soluții, pentru a depăși această situație și pentru a putea rezolva toate problemele apărute.
Cum credeți că va arată business-ul Agrocosm pe mai departe?
Eu cred că am avut doar de învățat în tot acest timp și dacă am reușit să depășim această perioadă, nu văd ce ar mai putea apărea în viitorul apropiat.
Agrocosm Consult va continua să dezvolte toate gamele noastre de produse, vom lansa produse noi și vom încerca să ținem pasul cu cerințele tot mai mari ale clienților.
În luna septembrie 2020, vom fi unul dintre expozanții SPOGA GAFA Koln, cea mai mare expoziție de Gardening din lume, unde sperăm să ne întoarcem cu contracte și idei noi.
Totul este trecător, important este să avem tăria de a merge mai departe.
Ce planuri de business aveți, poate independent de situația actuală?
După lansarea substratului pentru orhidee și cactus, sub brandul Micul Grădinar, în această vară dorim să finalizăm ambalajul pentru substratul universal, sub același brand – Micul Grădinar. Așteptăm ca partenerii noștri să începă activitatea pentru a putea finaliza și acest proiect.
Școala Micul Grădinar, un proiect gândit și realizat împreună cu Ministerul Educației și Cercetării, face parte din planul nostru pe termen scurt. Proiectul va începe cu clase pilot, care vor pune bazele viitorilor grădinari. Sperăm că în viitorul apropiat să putem discuta și de Tabăra Micul Grădinar, o tabăra educativă, unde se învață tainele grădinăritului și grija față de natură.
Avem o lecție de învățat din această perioadă?
În toată această perioadă, ne uităm cum majoritatea produselor expuse la raft sunt produse din import, economia națională este aproape inezistentă. Cred că a venit timpul ca Guvernul României, dar și cetățenii României să aibă mai multă încredere în produsele românești, să susțină producătorii locali.
Noi, producătorii români, simțim nevoia să fim respectați mai mult, pentru că nu facem altceva decât să aducem o plus valoare economiei naționale.
Agrocosm Consult
Cu o experiența de 16 ani pe piața semințelor pentru legume si flori din România, Agrocosm Consult este una dintre cele mai dinamice companii din acest sector și unul dintre cei mai importanți furnizori ai retailului, cu un portofoliu diversificat de produse sub brandurile Agrocosm, Agrocosm Profesional, Kids Agrocosm, Micul Fermier și Micul Grădinar.
Mai multe informații pe www.agrocosm.ro, e-mail: office@agrocosm.ro / tel: 0721.600.381.
Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.
În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG.
Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.
Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.
