Albalact raportează o creștere de 12% a cifrei de afaceri, în anul 2014

Albalact a obținut în 2014 o cifră de afaceri de 474.909.116 lei, cu 12% mai mare decât cifra de afaceri raportată în 2013 – 423.185.587 lei, se arată în raportul financiar pe anul 2014, aprobat de acționari în Adunarea Generală.

Albalact2

Compania a înregistrat anul trecut un profit de 12.299.398 lei, dintre care o parte îl reprezintă profitul rezultat din activități cu caracter excepțional, respectiv transferul activității de logistică din Albalact SA în compania Albalact Logistic SRL deținută sută la sută de Albalact SA.

“În contextul în care piața lactatelor a stagnat în volum și a crescut foarte puțin în valoare anul trecut, suntem bucurosi să anunțăm că inovațiile susținute de Albalact și strategia eficientă de management a portofoliului au adus companiei o creștere de două cifre a afacerilor în 2014 (vânzări cu 12% mai mari în valoare), dar și o creștere de 9% a vânzărilor în volum. Anul acesta, Albalact va confirma modelul de creștere sănătoasă a afacerilor urmând aceeași strategie ca în 2014.

Vom continua să facem inovații, atât la nivel de produs, cât și la nivel de ambalaj și ne vom concentra pe eficientizarea investițiilor de anul trecut. Suntem mai optimiști și în ceea ce privește contextul economic în 2015, când scăderea semnificativă a TVA-ului la alimente va ajuta în mod sigur la întărirea puterii de cumpărare a consumatorilor, chiar daca saturarea pieței europene a laptelui va genera o ușoară scădere a prețurilor”, a declarat Stephane Batoux, Director General ALBALACT.

Acționarii Albalact au aprobat distribuirea de dividende în acest an. Astfel, compania va acorda un dividend brut de 0,0185 lei pe acțiune, din o parte din profitul cumulat al anilor anteriori, suma ce ar urma să fie acordată reprezentând 11,7 milioane lei. Dividendele brute vor fi plătite în termen de 5 luni de la data hotărârii și au mai aprobat schimbarea destinației acţiunilor achiziţionate de către societate în cadrul programului de răscumpărare aprobat prin în 2013. Astfel, acţiunile nu vor fi anulate, ci vor fi incluse într-un plan de opţiune pentru cumpărarea de acţiuni pentru top management-ul companiei, conform termenilor şi condiţiilor planului.

Albalact continuă demersurile și formalitățile pentru mutarea pe piața principală a Bursei de Valori București, proces pentru care compania îndeplinește criteriile tehnice solicitate. În luna februarie, acționarii companiei au aprobat în Adunarea Generală Extraordinară, cu unanimitate de voturi, admiterea la tranzacționare a acțiunilor societății pe piața reglementată la vedere administrată de Bursa de Valori București. Hotărârea a fost luată în baza Legii 151/2014 privind clarificarea statutului juridic al acţiunilor tranzacţionate pe Piaţa RASDAQ, care va fi desființată până în luna octombrie a acestui an.

Albalact, cel mai mare procesator român de lactate, a investit în fiecare an pentru a-și dezvolta portofoliul și a inova, atât în produse, cît și în ambalaje urmând o strategie adaptată realist la nevoile și evoluția pieței. Cea mai mare inovație a companiei din ultimii ani este bidonul de plastic cu mâner, lansat în 2014 sub brand-ul Zuzu, în premieră pentru România.

Ambalajul modern și foarte practic a venit și cu gramaje noi, care nu au existat până acum în piață laptelui – 1,8 litri pentru familii și consumatorii de volum și 500 de ml pentru consumul “on the go”. Pentru noile ambalaje, compania a adus în fabrică unul dintre cele mai moderne echipamente de ambalare a laptelui în recipiente de plastic. Proiectul a adus companiei Albalact o creștere cu 20% a cotei de piață în categoria lapte.

Alte proiecte noi au fost lansate în 2014, în portofoliul de iaurturi al companiei – ambalaje și gramaje noi și chiar un produs nou, care se adresează exclusiv bărbaților – Zuzu Max, iaurtul cremos cu 10% grăsime. În 2014, Albalact a investit aproximativ 8 milioane de euro în modernizarea și extinderea capacității de producție a fabricii de la Oiejdea, din județul Alba. Investițiile au fost gândite să susțină creșterea companiei în următorii ani și să-i consolideze poziția pe mai multe segmente de piață. Albalact este lider cu brand-ul Zuzu în piața de lapte (lapte UHT și lapte pasteurizat) încă din anul 2008.

Albalact mai este lider de piață pe segmentul untului de masă și pe segmentul smântână, cu brand-ul omonim De Albalact. Extinderea în categoria iaurt cu portofoliul Zuzu a adus compania între primii trei producători de iaurt din țară, iar cu brand-ul Rarăul și portofoliul său de brânză proaspătă de vaci compania a urcat pe locul 2 în această categorie.

Albalact are un portofoliu de peste 140 de produse, comercializate sub cele 5 brand-uri ale sale: Zuzu, Fulga, De Albalact, Rarăul și Poiana Florilor. Compania deține 99,01% din acțiunile societății Rarăul din Câmpulung Moldovenesc.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,987 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Analize » Albalact raportează o creștere de 12% a cifrei de afaceri, în anul 2014

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: