Aquila, cel mai mare jucător de pe piața de distribuție a bunurilor de larg consum cu peste 26 de ani de experiență, a debutat pe Piața Reglementată a Bursei de Valori București (BVB) sub simbolul bursier AQ. Listarea are loc după încheierea cu succes a unei Oferte Publice Inițiale (IPO) în valoare de 367 milioane lei (74 milioane euro), cea mai mare ofertă publică inițială derulată până în prezent de o companie antreprenorială pe piața de capital românească. Aquila este a 20-a companie listată anul acesta la Bursă, respectiv a treia pe Piața Reglementată.
Listarea Aquila la Bursa de Valori București
„Trendul listărilor la Bursă înregistrat în acest an continuă, chiar și la final de an. Astăzi marcăm listarea Aquila, o companie solidă dintr-un domeniu de activitate esențial pentru fiecare dintre noi. Aquila aduce cu sine la bursă, pe de o parte, opțiunea diversificării portofoliului pentru investitori. Pe de altă parte, marchează cea mai mare Ofertă Publică Inițială a unei companii private din piața de capital românească. Ne bucurăm că fondurile atrase de la investitori în cadrul IPO-ului vor merge spre susținerea dezvoltării companiei și ne mândrim că Aquila intră în rândul companiilor de top, listate la Bursa românească”, a declarat Adrian Tănase, Directorul General al Bursei de Valori București.
„Suntem mândri că ne alăturăm astăzi celor mai importante companii listate la Bursa de Valori București. Acest pas important reprezintă următorul capitol al dezvoltării noastre. Din poziția de lider al pieței distribuției, vrem să fructificăm inteligent oportunitățile oferite de piață, de aceea veniturile obținute în urma ofertei de acțiuni vor fi utilizate pentru creștere, consolidare și digitalizare. Vom putea astfel să creștem calitatea serviciilor oferite clienților, mări volumul și gama de produse distribuite, aducând astfel valoare acționarilor noștri. Strategia noastră de dezvoltare încorporează cerințele și recomandările din domeniul sustenabilității și ne permite să ne adaptam modelul de business la un mediu în continuă schimbare”, a declarat Jean Dumitrescu, Director Relații cu Investitorii, Aquila.
Majorarea capitalului social
Aquila a derulat oferta publică pentru majorarea capitalului social în perioada 8 – 16 noiembrie prin care a vândut 66.666.800 acțiuni noi la un preț de 5,5 lei/acțiune, atât investitorilor instituționali cât și celor de retail. Compania va folosi cea mai mare parte a fondurilor pentru achiziționarea de companii care dețin branduri importante pe piața bunurilor de larg consum și ale unor companii de distribuție cu portofolii de produse complementare. De asemenea, o parte din fonduri vor asigura capitalul de lucru, digitalizarea operațiunilor, creșterea trasabilității și productivității și dezvoltarea brandurilor proprii. Oferta a fost intermediată de Swiss Capital, iar BRK Financial Group și TradeVille au fost agenți de distribuție.
Portofoliul BVB
„Prin listarea Aquila, portofoliul de sectoare economice la Bursa de Valori se lărgește cu sectorul bunurilor de larg consum, sector ce poate prezenta oportunități investiționale in contextul pandemiei actuale. Prin succesul oferte publice primare a Aquila, lider de piața în segmentul distribuției de bunuri de larg consum, speram sa atragem atenția și altor antreprenori locali, cu afaceri de succes, asupra alternativei finanțării și dezvoltării propriilor afaceri cu ajutorul pieței locale de capital”, a spus Olimpiu Blăjuț, Director General Adjunct, Swiss Capital.
Aquila a fost înființată în noiembrie 1994, ca entitate specializată în servicii integrate de distribuție de bunuri de larg consum și logistică. Din 2001, compania se extinde în Republica Moldova prin înființarea companiei de distribuție Trigor AVD. Aquila este în prezent lider de piață în domeniul distribuției bunurilor de larg consum, având 14 centre de distribuție, 4 centre logistice, cea mai mare flotă auto de distribuție din România – 1.647 de autovehicule, o reţea de 67.000 de puncte de vânzare, o infrastructură de depozitare de 120.000 mp şi o echipă de 3.000 de angajați.
Serviciile oferite de Aquila
Compania oferă servicii de distribuție atât în zona retailului tradițional (en-gross, comerț local, farmacii și rețele de farmacii), cât și pentru lanțurile de hypermarketuri și benzinării, precum și HORECA. Aquila asigură de asemenea și servicii de logistică și transport internațional de mărfuri cu acoperire la nivel european. Compania a dezvoltat și comercializează o serie de produse proprii precum legume și carne congelate, semi-preparate și produse din pește. Echipa Aquila ia în calcul continuarea procesului de dezvoltare a brandurilor proprii intrând și în zona fructelor procesate sau a mâncării sănătoase.
Compania a înregistrat în 2020 o cifră de afaceri de 1,8 miliarde de lei, o creștere de 6% față de 2019. În iunie 2021 Aquila înregistra venituri de 901 milioane lei, o creștere de 15% față de S1 2020. Profitul anului 2020 este de aproape 58,4 milioane de lei, în creștere cu 171% față de anul 2019. În urma ofertei publice, doi dintre acționari dețin calitatea de acționar semnificativ, respectiv Constantin-Cătălin Vasile și Alin-Adrian Dociu cu 33,3% din capitalul social fiecare.
Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.
Fii primul care află cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG, #eCommerce, #FoodService și #servicii dedicate retailului, știri pe care le vei putea primi gratuit, direct pe adresa ta de e-mail,
Abonează-te gratuit la newsletter
Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.
retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de echipamente, tehnologii și servicii pentru retail. B2B Meetings conectează companiile de retail cu potențialii furnizori de servicii pentru retail