Arla Foods ia in considerare fuziunea cu Hansa-Milch

Compania Scandinava Arla Foods amba si cu Hansa-Milch eG din Nordul Germaniei se gandesc la o posibila fuziune, potrivit site-ului companiei scandinave. Reprezentanti ai celor doua cooperative de procesare a laptelui sunt deja angajati in discutii, decizia realizarii fuziunii va fi luata in perioada februarie-martie 2011.

Arla Foods este o societate tip cooperativa detinuta de 7.200 fermieri din Danemarca si Suedia, al carei scop este de a face produse lactate naturale si a le pune la dispozitia consumatorilor. Compania scandinava de lactate are deja un succes international si este renumita si in Germania pentru branzeturile sale speciale Arla BUKO, Castello si Arla Hohlenkase, si pentru untul Arla Kaergarden si Lurpak.

„Impreuna cu Hansa-Milch, am putea oferi un portofoliu complet de produse lactate de la un singur furnizor, ceea ce ne va permite sa devenim un partener si mai atractiv pentru piata de retail din Germania.” a explicat Peder Tuborgh, Directorul Arla Foods amba.

„Odata ce am ajuns sa-i cunoastem mai bine pe cei de la Hansa-Milch, totul a devenit mult mai clar, am realizat faptul ca ne potrivim ca si cooperative si, deasemenea, impartasim aceeasi ambitie pentru piata germana. Impreuna vom fi mai puternici si o sa putem oferi consumatorilor o gama de produse mult mai larga,” a spus Ove Moberg, Presedintele Arla Foods amba.

Hansa-Milch a devenit, de mult timp, un jucator cheie pe piata din Germania de Nord – in special in cazul in care brandul Hansano il face sa fie unul din cei mai importanti furnizori de produse lactate proaspete, inclusiv lapte, smantana si branza de vaci din regiune. Pentru Hansa-Milch eG, Arla reprezinta un partener international puternic, cu un palmares excelent in inovatie si perspicacitate comerciala semnificativa.

„Fuziunea cu Arla Foods ar reprezenta urmatorul pas logic in afaceri, acesta fiind foarte benefic si pentru membrii nostri,” a spuns Uwe Krause, presedintele consiliului de la Hansa-Milch eG, care este detinuta de aproximativ 1.000 de fermieri producatori de lactate din regiunile Schleswig-Holstein şi Mecklenburg-Vorpommern .

Un element cheie in strategia celor de la Arla Foods este sa plateasca membriilor un pret cat se poate de mare pe laptele lor, in vederea atingerii acestui obiectiv, Arla trebuie sa dezvolte afacerea in continuare pe teritoriul Europei, in special pe importanta piata germana. Prin fuziunea cu Hansa-Milch, Arla ar putea sa-si extinda prezenta in Germania.

Ca si urmare a fuziunii dintre cele doua cooperative, fermierii, care sunt membri Hansa-Milch, vor primi garantii de cumparare a laptelui fara nici o restrictie de timp. In plus, Arla va asigura ca fermierii Hansa-Milch vor primi acelasi pret pe lapte pe care il primesc si fermierii scandinavi – in anii anteriori pretul laptelui in cooperativa scandinava a fost ceva mai mare decat cel oferit de Hansa-Milch.

Ca in toate societatiile tip cooperativa, deciziile cheie, cum ar fi o pozibila fuziune, sunt realizate prin implicarea democratica a tuturor membrilor; membrii Hansa-Milch si reprezentantii consiliului Arla Foods intentioneza sa voteze aceasta fuziune in luna Februarie-Martie 2011.

Posibila fuziune este supusa aprobarii de catre Autoritatile Europene de Concurenta.

Depositphotos

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *