Berarii României își etichetează toate berile cu ingredientele și valoarea energetică

Asociația Berarii României anunță că ținta de 100% din berile aflate în portofoliile membrilor săi care au menționată pe etichetă valoarea energetică corespunzătoare pentru 100 ml de produs a fost atinsă.

berarii româniei

Credit foto: Shutterstock

În septembrie 2019, producătorii de bere din Europa, inclusiv din România, reuniți în asociația Berarii Europei, au semnat un memorandum prin care s-au angajat să eticheteze ingredientele și valorile energetice pe toate ambalajele de bere din UE până în 2022, obiectiv ambițios convenit în mod voluntar cu Comisia Europeană.

Etichetarea cu ingredientele și valoarea energetică

În prezent, etichetarea cu ingredientele și valoarea energetică este preluată 100% de către toate mărcile membrilor asociației Berarii României. Dacă, în cazul României, etichetarea ingredientelor este obligatorie prin lege, informații la care consumatorii români au deja acces de mai mulți ani, valoarea energetică a fost inclusă progresiv pe etichete.

Acest demers reafirmă respectul pe care producătorii locali de bere îl au pentru dreptul la informare al consumatorului român, având în vedere faptul că Regulamentul UE 1169/2011 nu se aplică băuturilor cu o concentrație alcoolică de peste 1.2%, ceea ce înseamnă că nu este obligatoriu pentru berea cu alcool comercializată în România.

Suntem bucuroși că am atins deja procentul maxim privind etichetarea cu ingrediente și valori energetice a berilor, cu mai bine de un an înainte de 2022, termenul auto-asumat prin memorandumul semnat la nivel european pentru atingerea acestui obiectiv”, a declarat Julia Leferman, Director general Asociația Berarii României. “În 2015, membrii asociației noastre au decis în mod voluntar să ofere consumatorilor informații relevante pe etichetele de bere, pentru ca aceștia să facă alegeri în cunoștință de cauză și în acord cu stilul lor de viață. Ne mândrim și cu faptul că în România rata de implementare a angajamentului sectorului berii s-a situat constant peste media europeană în toți acești ani și demersul nostru s-a încheiat cu succes mult mai devreme de termenul limită asumat la nivel european ”, a încheiat Julia Leferman.

93% din volumele de bere vândute etichetează în prezent ingredientele și 86% valorile energetice

Aceasta înseamnă că anual peste 24 de miliarde de litri de bere vândute în Uniunea Europeană includ pe etichetă ingredientele și peste 22 miliarde de litri de bere etichetează nivelul caloric al produselor.

În întâlnirea cu reprezentanții Asociației Berarii Europei, Stella Kyriakides, comisarul Uniunii Europene pe sănătate, a salutat progresele înregistrate de producătorii de bere în etichetarea voluntară a ingredientelor și a conținutului caloric pentru produsele lor: „Industria berii are un rol cheie în protejarea sănătății cetățenilor noștri și încurajarea acestora să aleagă un stil de viață sănătos.”

Asociația Berarii României

De 17 ani, Asociația Berarii României reprezintă vocea comună a industriei locale de bere. Obiectivele sale sunt să sprijine dezvoltarea unui sector durabil, să promoveze un mediu competițional transparent, să asigure un tratament egal și corect în fața instituțiilor de reglementare și să educe consumatorii de bere cu privire la beneficiile și consumul responsabil de bere. Din 2008, Asociația Berarii României a devenit parte a marii familii a producătorilor de bere europeni, aderând la organizația Berarii Europei, fondată în 1958 la Bruxelles.

Membrii săi actuali sunt importanți producători de bere din România: BERGENBIER SA, HEINEKEN România SA, UNITED ROMANIAN BREWERIES BEREPROD, URSUS BREWERIES și MARTENS, alături de microberăria CLINICA DE BERE. Împreună, cei șase producători furnizează 85% din cantitatea de bere consumată în România. Totodată, din Asociație fac parte și reprezentanți ai producătorilor de materii prime: SOUFFLET MALT ROMANIA și  ASOCIAȚIA PRODUCĂTORILOR DE HAMEI DIN ROMÂNIA.

Industria berii pune un accent deosebit pe managementul sustenabilității, în sensul eficientizării consumului de apă și de energie în producţia de bere sau în reducerea amprentei de CO2. De asemenea, este sectorul economiei cu cea mai mare pondere de ambalaje reutilizabile puse în circulație voluntar.


Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

Fii primul care află cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG#eCommerce#FoodService și #servicii dedicate retailului, știri pe care le vei putea primi gratuit, direct pe adresa ta de e-mail,

Abonează-te la newsletterul zilnic gratuit.

Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de servicii pentru retail. B2B Meetings conectează companiile de retail cu potențialii furnizori de servicii pentru retail

Înregistrare

2performant.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *