Bergenbier S.A., parte a grupului Molson Coors Beverage Company, unul dintre principalii jucători de pe piața berii din România, a încheiat anul 2021 cu o cifră de afaceri de 716 milioane lei, o creștere de aproximativ 10% față de anul 2020.
„În anul 2021 restricțiile COVID-19 au continuat să afecteze sectorul HoReCa. Am reușit să compensăm prin canalul Off Trade, unul puternic pentru Bergenbier, iar planurile strategice ne-au ajutat să avem o performanță solidă la nivel de companie, în linie cu prognozele trasate. Am început anul trecut expansiunea în zona de beyond beer, a mix-urilor de bere fără alcool, acolo unde am avut o lansare de succes a brand-ului Fresh 0.0. Am fost promotori ai consumului responsabil de alcool și am continuat să fim alături de partenerii noștri, să investim în oameni și în planurile de sustenabilitate”, a declarat Mihai Voicu, Director General al Bergenbier S.A.
În 2021, în fabrica din Ploiești, compania a trimis la groapa de gunoi 0 deșeuri menajere, procentul de valorificare fiind de 100%. De asemenea, 98% din materiile prime folosite în producerea berii sunt de proveniență autohtonă, ceea ce a contribuit la încurajarea economiei locale.
„Deși premisele au fost dificile pentru anul 2021, performanța Bergenbier S.A. a fost una foarte bună, înregistrând creșteri în cifra de afaceri. De asemenea, am plătit către statul român taxe și impozite aferente anului 2021 în valoare de 212 milioane de lei. Anul în curs a venit cu o serie de noi provocări date de inflația record, dar și de prețurile în creștere la utilități și materie primă care afectează tot lanțul de producție și distribuție al berii”, a punctat Alexandru Nomicos, Director Financiar Bergenbier S.A.
Impactul pieței berii
Conform studiilor realizate de Asociației Berarilor din România, deși în 2021 s-a înregistrat o stagnare în volum a pieței, sectorul de bere a continuat să aibă un impact pozitiv semnificativ asupra economiei românești. Industria berii asigură la nivelul întregii țări, direct și indirect, un număr de aproape 61.000 locuri de muncă pentru români, acoperă exclusiv din producția locală aproximativ 97% din consumul intern de bere, iar 50% din ingredientele folosite la fabricarea berii provin din agricultura României.
„Perspectivele pentru a doua jumătate a anului 2022 sunt departe de a fi optimiste. Puterea de cumpărare a consumatorilor a scăzut la un nivel îngrijorător, iar provocările noastre sunt mai mari de la o zi la alta. Ca producător, noi încercăm să atenuăm acest impact financiar suplimentar. Ținem aproape obiectivul nostru principal, acela de a fi în continuare partenerul de încredere al clienților, distribuitorilor și consumatorilor noștri”, a mai adăugat Mihai Voicu.
Portofoliul companiei
Portofoliul companiei cuprinde mărci care acoperă toate segmentele pieței. Pe lângă berile produse la Ploiești – Bergenbier, Staropramen, Staropramen Unfiltered, Stella Artois, Beck’s, Noroc, Löwenbräu, Fresh – compania importă și distribuie în exclusivitate specialitățile pragheze Staropramen Dark și Granat, berile de abație belgiene Leffe și Hoegaarden, berea americană Miller Genuine Draft, cea mai iubită bere mexicană, Corona, precum și berea albă germană nefiltrată Frazinskaner.
Recent, portofoliul Bergenbier s-a îmbogățit cu un nou brand premium Praha, dar și cu o nouă aromă FRESH 0.0, lămâie și portocală. Compania își urmează direcția pe termen lung, aceea de a-și diversifica portofoliul de produse din segmentul beyond beer. De altfel, mixurile de bere și berile aromatizate au în ultimii ani o tendință de creștere importantă, în 2021 situându-se la aproximativ 20%.
Bergenbier S.A.
Parte a grupului Molson Coors Beverages Company Central & Eastern Europe, compania Bergenbier S.A. a fost fondată în 1994, iar cea mai importantă marcă din portofoliul său, Bergenbier, a fost lansată un an mai târziu. Astăzi, Bergenbier S.A. este în top trei companii producătoare de bere din România, având o fabrică modernă la Ploiești și o rețea performantă de distribuție națională. Prin fiecare lucru pe care îl facem, încântăm băutorii de bere din România. De aceea, Bergenbier S.A. acordă o atenție sporită impactului pe care îl are în comunitate și asupra mediului.
Fiecare bere produsă lasă o urmă, iar aceasta ajută compania să creeze un viitor sustenabil. Portofoliul companiei cuprinde mărci care acoperă toate segmentele pieței. Pe lângă berile produse la Ploiești – Bergenbier, Fresh, Staropramen, Staropramen Unfiltered, Praha, Stella Artois, Beck’s, Noroc, Löwenbräu – compania importă și distribuie în exclusivitate specialitățile pragheze Staropramen Dark și Granat, Praha, berile de abație belgiene Leffe și Hoegaarden, berea americană Miller Genuine Draft, cea mai iubită bere mexicană, Corona, precum și berea albă germană nefiltrată Frazinskaner.
Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.
Fii primul care află cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG, #eCommerce, #FoodService și #servicii dedicate retailului, știri pe care le vei putea primi gratuit, direct pe adresa ta de e-mail,
Abonează-te gratuit la newsletter
Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.
retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de echipamente, tehnologii și servicii pentru retail. B2B Meetings conectează companiile de retail cu potențialii furnizori de servicii pentru retail