În acest an, piața locală a comerțului cu amănuntul și-a continuat creșterea, în contrast cu stagnarea înregistrată pe piețele mature vest-europene.
Pentru România, de exemplu, datele publicate de Institutul Național de Statistică indică pentru lunile ianuarie – septembrie 2024 un avans al vânzărilor de alimente și băuturi cu 4% mai mare decât în același interval al anului trecut. Această perioadă de revenire (relativ lentă, însă constant ascendentă) a retailului în general – și în particular a vânzărilor de produse alimentare – se datorează atât creșterii din acest an a veniturilor din sectorul public, care a stimulat consumul, dar și evoluției peste așteptări a economiei românești.
Un indicator al acestei evoluții pozitive este creșterea puterii de cumpărare a consumatorilor români, pe fondul unei rate a inflației care a scăzut în luna septembrie la 4,6%. Potrivit studiului GfK Purchasing Power 2024, puterea de cumpărare a consumatorilor români a înregistrat o rată de creștere de 8,5%, peste media europeană de 6%.
Același studiu notează că în majoritatea statelor europene apetitul de cumpărare al consumatorilor își continuă relansarea, însă în România acesta se menține stabil, la un nivel superior.
„Pentru Bonduelle România, liderul categoriei de legume în conservă și unul dintre principalii jucători în cea a legumelor congelate, actualul context de piață reprezintă o oportunitate de a-și consolida poziția și de a se dezvolta pe piața locală.
Ca perspectivă de business, în acest moment ne aflăm într-o poziție favorabilă din punct de vedere strategic. Sectorul FMCG înregistrează creșteri în paralel cu majorarea puterii de cumpărare a consumatorilor și pe fondul unor evoluții mai lente, însă cu impact major, precum schimbările survenite în preferințele culinare și în comportamentul de consum.
Astfel, în perioada octombrie 2023 – septembrie 2024, Bonduelle a înregistrat creșteri de peste 5% în volum în categoria de legume în conservă, comparativ cu intervalul octombrie 2022 – septembrie 2023.
Sortimentele cu cea mai mare creștere în același interval au fost fasolea, mazărea și porumbul, acestea reprezentând de asemenea și ponderea cea mai mare în volumul total al vânzărilor din categorie.”, spune Roxana Nănescu, Marketing Director Bonduelle SEE.
Beneficii pentru consumatori: premii și degustări de produs
Pentru a susține evoluția pozitivă a vânzărilor, Bonduelle derulează în această toamnă o campanie națională de marketing care mizează pe atuurile ce i-au adus grupului francez poziția de lider în categoria legumelor în conservă: un portofoliu de produse de calitate, o bună distribuție, deschisă inclusiv spre canale emergente și cu potențial mare de creștere, și un brand asociat cu inovația, sustenabilitatea și promovarea tranziției alimentare către o dietă echilibrată, bogată în alimente vegetale.
„Actuala campanie continuă linia strategică de comunicare a Bonduelle, subliniind atât beneficiile legumelor, cât și pe cele ale unei diete echilibrate sau flexitariene, în care un aport important îl au alimentele vegetale – mai ales în perioada postului, atunci când consumatorii se orientează spre legume în conservă sau congelate”, spune Roxana Nănescu.
Campania din această toamnă, desfășurată la nivel național atât în marile magazine, precum și în comerțul tradițional, beneficiază de mecanisme diferite, adaptate fiecărui tip de consumator.
Astfel, în perioada 1 noiembrie – 12 decembrie, toți clienții care achiziționează produse Bonduelle în valoare de minimum 29 de lei pe același bon fiscal se pot înscrie în concurs cu numărul bonului și numele magazinului din care au făcut cumpărăturile, prin SMS la numărul 3789 sau pe WhatsApp la numărul 0723938759, pentru a participa la tragerea la sorți cu premii.
Marile premii oferite sunt două seturi de produse electrocasnice în valoare de câte 3.500 de euro fiecare. De asemenea, în cadrul campaniei mai sunt oferite 6 premii săptămânale constând în câte un voucher de vacanță de 1.000 de euro, precum și 42 de premii zilnice, constând în câte un kit culinar cu produse Bonduelle și accesorii de bucătărie (set de farfurii și prosop de bucătărie).
„Obiectivele de business ale campaniei sunt creșterea vânzărilor și a frecvenței de cumpărare pentru legumele în conservă, precum și pentru categoria de produse congelate, folosind oportunitatea perioadei de post, când consumatorii sunt mai înclinați să caute opțiuni alimentare sănătoase și ușor de pregătit”, explică Roxana Nănescu.
Campania se desfășoară la nivel național
Tot ca obiective de marketing, campania a vizat generarea de engagement și interacțiuni cu clienții – atât la raft, cât și prin degustări și prin intermediul platformelor de social media, al aplicațiilor de livrări și al platformelor digitale ale magazinelor partenere.
Derulată sub sloganul „Mă simt norocos. Mănânc legume – Am doar de câștigat”, campania se desfășoară la nivel național, fiind semnalizată la raft în supermarketuri și hypermarketuri din principalele orașe ale țării, și în mediul online – inclusiv prin intermediul canalelor de e-commerce, cu execuții vizuale afișate direct în aplicațiile platformelor de livrări.
În mediul digital, campania se desfășoară de asemenea sub formă de display advertising în Google, precum și prin postări și reclame targetate în social media și pe YouTube. Mixul de comunicare este completat de o componentă de influencer marketing, pentru a ajunge la un segment de public mai tânăr și pentru a poziționa brandul ca unul dinamic și inovator prin intermediul creatorilor de conținut.
În câteva dintre magazinele participante din țară, Bonduelle a organizat în această lună și o serie de sesiuni de degustări destinate cumpărătorilor, cu mai multe produse, două dintre acestea fiind nou lansate pe piața locală: Mazăre Tânără, respectiv Porumb Premium.
O campanie multi-channel
„Consumatorii români continuă să fie atenți la preț și la beneficiile pe care le primesc din partea brandurilor, motiv pentru care am gândit un mecanism de campanie cu acoperire națională și premii practice, care răspund unor nevoi reale ale consumatorilor. Strategia de marketing trebuie să asocieze obiectivele de vânzări cu cele de vizibilitate a brandului.
Astfel, am dezvoltat o campanie multi-channel pentru a crește vizibilitatea brandului, pentru a stimula vânzările și pentru a oferi consumatorilor experiența directă a produselor noastre, prin intermediul degustărilor”, spune Andreea Ioniță, Brand Manager Bonduelle România.
Platformele online, un canal de distribuție și comunicare
„Diversificarea canalelor de distribuție către consumatori în mediul online a făcut ca acestea să capete din ce în ce mai multă importanță în strategia de marketing. În principiu, marketingul pe platformele de e-commerce este doar o variantă digitală a celui de la raft.
Sunt deja câțiva ani de când marii jucători din retailul alimentar consideră acest tip de canale drept un alt touchpoint cu consumatorii, adaptându-și în consecință atât mixul de marketing, cât și mesajele.
Într-un mediu aflat în plină dezvoltare, cu un număr din ce în ce mai mare de consumatori care își fac cumpărăturile online, parteneriatele Bonduelle cu jucători-cheie de pe piața de e-commerce din România reprezintă o miză importantă în strategia noastră de comunicare și contribuie în același timp la creșterea vizibilității brandului.”, spune Alexandru Ion, Digital & Communication Manager Bonduelle SEE.
Campanie Bonduelle cu premii și în retailul tradițional
Tot în această toamnă, Bonduelle România a desfășurat și o campanie de marketing în magazinele de comerț tradițional, în care toți cei care achiziționează o conservă de Fasole Albă 850 ml și încă un produs congelat Bonduelle primesc pe loc, la casa de marcat, o sacoșă pentru cumpărături.
„Tipologia consumatorului, obiceiurile și preferințele de consum se schimbă mai lent, chiar și în astfel de perioade marcate de evoluții rapide, cum a fost explozia online-ului de după pandemie. În comerțul tradițional, unde decizia de cumpărare se ia adesea la raft, consumatorii preferă premii utile și tangibile, pe care le primesc pe loc.
În general, acest câștig imediat aduce favorabilitate brandului, recompensând loialitatea consumatorilor. În același timp, premiile instant pot forma relații cu noi consumatori, deoarece contribuie la reamintirea brandului.”, explică Andreea Ioniță.
„Această campanie cu premii instant a vizat și alte obiective specifice, precum fidelizarea clienților și creșterea notorietății brandului prin oferirea ca premiu a unei sacoșe de cumpărături, care aduce expunere prin utilizarea sa repetată de către consumatori. O experiență pozitivă poate cântări mult în percepția consumatorului față de brand.
Prin implementarea celor două campanii derulate simultan atât în rețelele de magazine mari, cât și în cele din comerțul tradițional, reușim astfel să ne adresăm unei audiențe extinse de consumatori, adaptându-ne mesajele și abordarea în funcție de specificul fiecărui canal de vânzare.”, spune Roxana Nănescu
Ultimele două luni ale anului reprezintă în mod tradițional un moment bun pentru vânzări în industria de retail, inclusiv pentru retailul alimentar. Vânzările înregistrează vârfuri mai ales în preajma sărbătorilor de iarnă, perioadă în care cumpărătorii sunt mai deschiși la promoții – fie promoții care aduc valoare, ușurând astfel o parte din cheltuielile familiei (care cresc în preajma sărbătorilor), fie cu mici cadouri, care aduc încredere și favorabilitate brandului.
„În sezonul rece, atât în timpul postului, dar și în afara acestuia, mulți consumatori caută alternative pentru mese consistente, dar fără carne sau cu un aport mai mare de alimente vegetale. Este și o perioadă în care, în mod tradițional, se gătește mult acasă, astfel că sunt foarte căutate ingrediente de bază în bucătăria românească, sau pentru mese rapide și hrănitoare, în ambalaje care permit gătitul pentru întreaga familie.
Fasolea Albă Bonduelle, de exemplu, este un astfel de ingredient tradițional, fiind preferată de mulți consumatori grație versatilității sale și prețului accesibil. Totodată, legumele congelate sunt percepute ca soluții rapide și convenabile, mai ales în perioada rece, când sunt preferate preparatele calde.”, spune Andreea Ioniță.
Misiunea Bonduelle
Misiunea Bonduelle este de a oferi inspirație către o dietă bogată în alimente vegetale, pentru a contribui la starea de bine a oamenilor și a planetei.
Alături de fermele partenere, inovăm permanent pentru a oferi produse de înaltă calitate, protejând în același timp mediul.
Începută ca o afacere de familie în Franța în 1853, Bonduelle este astăzi o marcă de încredere aleasă de oameni din aproape 100 de țări.
Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.
Fii primul care află cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG, #eCommerce, #FoodService și #servicii dedicate retailului, știri pe care le vei putea primi gratuit, direct pe adresa ta de e-mail,
Abonează-te gratuit la newsletter
Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.
retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de echipamente, tehnologii și servicii pentru retail. B2B Meetings conectează companiile de retail cu potențialii furnizori de servicii pentru retail