Bunge Limited a publicat pe site-ul companiei rezultatele financiare pentru cel de-al treilea trimestru in domeniile agribusiness, produse alimentare si ingrediente.
Vanzarile nete pe trimestrul trei al acestui an au fost cu 3% mai mari fata de aceeasi perioada a anului trecut : 11,662 miloane $ fata de 11,298 milioane $ si cu 5 % mai mari in primele 9 luni ale anului curent fata de aceeasi perioada a anului trecut : 32,981 milioane $ fata de 31,490 milioane $.
La capitolul venit net, atribuit de Compania Bunge, rezultatele pe primele noua luni ale acestui an comparativ cu aceeasi perioada din anul trecut, sunt intr-adevar spectaculoase : 2.053 milioane $ fata de 350 de milioane $, adica o crestere de 487 % (!!!).
Alberto Weisser, Presedinte si CEO al Bunge, a declarat: “Bunge a avut rezultate remarcabile pe al treilea trimestru. In sectorul agribusiness echipa noastra a evaluat bine riscurile si a folosit reteaua activelor la nivel global in serviciul clientilor, intr-o piaţă volatila. Sectorul zahar si bioenergie si cel al produselor alimentare si ingredientelor a avut de asemenea o evolutie buna, in vreme ce sectorul ingrasaminte evoluează sub capacitatea sa; facem progrese continue in vederea restructurarii, in urma vanzarii, in al doilea trimestru, a patrimoniului brazilian din sectorul nutrienţilor.
Exista o cerere mare pentru produsele noastre de baza, insa este nevoie de o productie agricola mai mare si de un comert eficient la nivel global pentru a satisface nevoile clientilor si pentru a depasi dificultatile cauzate de vremea nefavorabila din anumite regiuni de productie. Ne asteptam ca volatilitatea preturilor sa se mentina si in trimestrul urmator, din cauza rezervelor scazute existente. Bunge se bucura de un foarte bun management al riscurilor, un bilant echilibrat si o retea globala de active, ceea ce ne ofera o pozitie buna care sa permita cresterea profitului în acest mediu.”
La produse comestibile din ulei marja imbunatatita obtinuta la produsele companiei din Brazilia, ulei ambalat si margarina, a fost partial afectata de rezultatele mai slabe obtinute in Europa, ca efect al rezervelor scazute de materii prime din anumite regiuni, ca urmare a recoltarii tarzii a semintelor de floarea soarelui. Au fost inregistrate prejudicii de 27 milioane US in perioada respectiva, cauzate în principal de o unitate de procesare si rafinare a uleiului de floarea soarelui din Europa, si de inchiderea unei unitati de productie, inchidere ca a survenit ca parte a planului companiei de imbunatatire a eficientei diviziei europene.
Despre Bunge Limited
Bunge Limited (www.bunge.com, cod listare la bursa din New York: BG) este o companie de top la nivel global, activa in domeniul agribusiness si produse alimentare, avand aproximativ 32,000 de angajati in peste 30 de tari. Bunge are ca obiect de activitate cumpararea, vanzarea, depozitarea, transportul si procesarea semintelor de floarea soarelui si cerealelor pentru clienti din toata lumea; procesarea seminţelor de floarea soarelui pentru obţinerea de hrana proteica pentru animale si produse comestibile pe baza de ulei pentru clienti comerciali si consumatori; obtinerea de zahar şi etanol din trestia de zahar; macinarea graului si a porumbului pentru producerea de ingrediente utilizate de companiile alimentare; vanzarea de ingrasaminte in America de Nord si America de Sud. Fondată în 1818, compania are sediul in White Plains, New York.
In Romania Bunge este lider de piata pe segmentul ulei de floarea soarelui, achizitionand in timp fabrici importante de ulei. Brandurile cele mai importante din Romania sunt : Floriol si Unisol.