ActionAid a lansat o campanie publicitara controversata impotriva SABMiller, a doua companie ca marime din industria berii, acuzand-o de evaziune fiscala. Producatorul de bere este acuzat de privarea tarilor sarace de milioane de euro prin evitarea platii impozitelor in India si in tarile africane si scoaterea profitului prin intermediul filialelor locale cu taxe mici, sustine un raport in scop caritabil. Campania creata de coordonatorul ActionAid, Chris Jordan in colaborare cu agentiile Buzz si Neo, cere companiei, dincolo de marca Grolsch, sa inceteze sa se mai foloseasca de taxele locale mici si ataca evitarea platirii taxelor.
Programul de caritate sustine ca ar trebui sa fie prioritate pentru programul de responsabilitate corporalista a companiei.
Reclamele din ziarele nationale arata partea de sus a unei sticle de Grolsch, avand pe eticheta cuvantul „Schtop”. Reclamele din presa scrisa au declarat: „Gust premium…evaziune fiscala premium, SABMiller, detinatorul marcii Grolsch, a privat tarile sarace de bani.”
Intr-un clip video de pe website-ul de caritate, un cuplu comanda doua beri Grolasch de la bar. Barmanul bea din beri ai apoi toarna in castronul unui caine.
Pe cand femeia incearca sa bea din sticla, se aude o voce spunand: „Stop, tu n-ai bea din ea, asa ca de ce ar bea oamenii din tarile sarace? SABMiller, detinatorul Grolsch evita sa platesca milioane de taxe din intreaga lume.”
Ambele reclame indruma consumatorii catre websiteul ActionAid.
Pe 30 noiembrie SABMiller a declarat ca„respinge cu fermitate afirmatiile facute de ActionAid in raportul sau recent privind situatia fiscala a companiei”. Compania a adaugat: „SABMiller nu se angajeaza intr-o planificare fiscala agresiva a operatiunilor sale, iar raportul include o serie de ipoteze eronate si inexacte.”
Sursa: Campaign