Serialul celor de la Lebensmittel Zeitung continua cu raspunsul lui Christiaan Rikkers, CEO al companiei de retail Jos de Vries, la aceeasi intrebare:
„Care credeţi că va fi cea mai spectaculoasă dezvoltare în domeniul retailului sau al industriei FMCG, precum şi cea mai importantă provocare pe care o va aduce viitorul?”
„Anul 2011 va trebui să fie anul re-orientărilor strategice pentru majoritatea retailerilor. Numeroase configuraţii şi situări ale retailerilor se bazează în continuare pe comportamentul consumatorilor de dinaintea crizei economice, prin urmare părând defazate faţă de ce anunţă viitorul.
În opinia noastră, cererea consumatorului de a fi recunoscut şi apreciat drept individ va conduce la o mare schismă/schimbare majoră în industria de retail. Consumul nu mai este principalul obiectiv, iar risipa ostentivă este din ce în ce mai mult privită drept inutilă.
Prin urmare, va trebui să ne gândim chiar mai intens asupra modului cel mai potrivit de abordare a fiecărui consumator drept individ, fiind nevoie să dezvoltăm soluţii relevante. Din fericire, vom fi capabili să recurgem la un număr tot mai mare de noi tehnologii, incluzând, de exemplu, dezvoltarea ideilor multi-format.
Mai multe concepte bazate pe timp şi spaţiu vor juca un rol în cadrul completei experienţe de brand. Motto-ul va fi: Produsul cel mai bun, la momentul cel mai bun, la locul cel mai bun.
În plus faţă de abordarea multi-faţetată, elemente de new media şi social media vor fi din ce în ce mai mult în prim plan. Twitter, Hyves şi, de asemenea, internetul mobil ne oferă un tezaur de posibilităţi care ne va permite să accedem la noi consumatori la momentul şi locul potrivite. ”
Va urma