Care este cea mai importantă provocare pentru retail și industria FMCG ? (5)

În fiecare an, în luna ianuarie, reprezentanţi ai publicatiei germane Lebensmittel Zeitung contactează un număr de experţi internaţionali care au strânse legături cu retailul, cerându-le părerea privind viitorul pieţei de desfacere. De această dată, au abordat o serie de analişti a căror expertiză variază de la fondurile de capital privat până la publicitate, solicitându-le un răspuns la întrebarea:

„Care credeţi că va fi cea mai spectaculoasă dezvoltare în domeniul retailului sau al industriei FMCG, precum şi cea mai importantă provocare pe care o va aduce viitorul?”

Săptămâna trecută am avut primele patru răspunsuri iar azi continuăm cu alte doua.

Sir Martin Sorrell, Group Chief Executive, WPP, cea mai mare companie furnizoare de servicii de comunicare din lume:

„Este acelaşi lucru – cum pot producătorii şi retailerii să lucreze împreună într-un mod constructiv pentru a creşte vânzările şi cota de piaţă, în special atunci când mărcile proprii şi cele particulare se află în creştere şi în Europa de Vest, unde economia se află încă sub presiune?

WPP continuă să înzestreze industria de vârf a FMCG şi retailul prin publicitate, o gestionare a investiţiilor în mass-media, ţinându-se cont de părerea consumatorilor, relaţiile cu publicul, identitate şi brand, sănătate şi bunăstare şi, nu în ultimul rând, de marketingul digital, interactiv şi bazat pe consumator. ”

Dr. Peter Thormann, Partner Consumer Business, Deloitte, una dintre cele mai mari companii din lume furnizoare de servicii de audit, consultanţă, consultanţă financiară, managementul riscului şi servicii fiscale:

„Rezultatele sondajului nostru anual Deloitte Christmas, în care am intervievat mai mult de 20.000 de consumatori din 19 ţări europene, nu numai că au permis concluzii cu privire la comportamentul legat de cheltuieli al consumatorilor în timpul perioadei de dinainte a Crăciunului, dar şi indică tendinţele ce se vor lansa in 2011.

În general, consumatorii europeni sunt rezervaţi când vine vorba de cumpărături din cauza situaţiei economice de ansamblu, deşi un optimism prudent începe să se răspândească, de exemplu, în Germania şi Elveţia. Cu toate acestea, sondajul demonstrează faptul că Germania va continua să se concentreze pe comeţul de tip discount pe măsură ce atât conceptul ‚hard discount’, cât şi cel al mărcii private continuă să crească.

Pe termen lung, comportamentul de cumpărare al consumatorilor se va schimba fundamental. Un număr tot mai mare de germani a început să se intereseze de comerţul online, comparând preţurile, iar în final, cumpărând cel mai ieftin produs.”

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,865 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Analize » Care este cea mai importantă provocare pentru retail și industria FMCG ? (5)

Spune-ți părerea

  1. Hm…
    Oare chiar vor cumpara cel mai ieftin produs ? Indiferent de calitatea lui ?
    Sau cauta un anumit produs si il achizitioneaza de acolo unde il gasesc la cel mai bun pret ?

    Eu cred in varianta 2. Vor cauta produsul „x” in magazine offline/online si il vor cumpara de acolo de unde il vor gasi la cel mai bun pret.

    Răspunde
    • Da, evident, e vorba de varianta 2. Acelasi produs, cu pretul cel mai mic.Online e mai comod sa faci lucrul asta. Offline, e mai greu. Nu prea te primbi intre magazine :)

      Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: