În fiecare an, în luna ianuarie, reprezentanţi ai publicatiei germane Lebensmittel Zeitung contactează un număr de experţi internaţionali care au strânse legături cu retailul, cerându-le părerea privind viitorul pieţei de desfacere. De această dată, au abordat o serie de analişti a căror expertiză variază de la fondurile de capital privat până la publicitate, solicitându-le un răspuns la întrebarea:
„Care credeţi că va fi cea mai spectaculoasă dezvoltare în domeniul retailului sau al industriei FMCG, precum şi cea mai importantă provocare pe care o va aduce viitorul?”
Primul dintre intervievati a fost Klaus Behrenbeck, Şef al Departamentului Retail şi Consum European din cadrul McKinsey & Company, companie de consultanta in management, care a declarat: „Trăsăturile acestei industrii sunt puterea şi previziunea, după cum ne-a fost demonstrat din nou de către ultimele evenimente. Este impresionant să observi cum numeroşi retaileri şi producători au depăşit criza, privind acum către viitor.
Subiectul consumatorilor digitali reprezintă una dintre cele mai importante provocări ale anului ce urmează. Mai mult de două treimi dintre germanii de peste 14 ani folosesc internetul, iar mai mult de jumătate dintre aceştia îşi fac cumpărăturile online, tendinţa fiind de creştere. Nimeni nu îşi mai permite să ignore Internetul. Cei care vor să aibă succes pe această piaţă trebuie să o cucerească prin intersectarea cu potenţialii clienţi pe paginile pe care aceştia navighează şi făcându-le oferta potrivită la momentul potrivit. În cele din urmă, totul ţine de logistică. Dacă clienţii online sunt încântaţi, producătorii pot obţine beneficii şi de pe alte pieţe.”
Va urma
