Cargill a finalizat achiziţionarea diviziei producătoare de alimente pe bază de tomate din Brazilia, aparţinând companiei Unilever. Tranzacţia în valoare de 600 de milioane de dolari a fost parafată în septembrie 2010 şi face parte din strategia companiei de a-şi extinde prezenţa în piaţa braziliană.
Acordul va ajuta Cargill să-şi diversifice portofoliul de produse în sectorul alimentar, incluzând branduri puternice şi recunoscute, precum mărcile de sos de tomate Pomarola şi Tarantella, brandurile de pastă de tomate Elefante şi Extratomato şi pulpă de roşie Pomodoro şi adăugând operaţiunilor Cargill fabrica de prelucrare a roşiilor din Goiânia, situată în statul Goiás.
Potrivit datelor Nielsen, piaţa braziliană a produselor pe bază de tomate a rescut cu 16,7% între 2007 şi 2010. „Credem că, pe măsură ce Brazilia continuă să crească, piaţa domestică va deveni din ce în ce mai robustă, pe măsură ce din ce în ce mai mulţi consumatori vor încerca noi produse alimentare”, a declarat Sergio Rial, vice-preşedinte şi director regional pentru America de Sud. Potrivit lui Rial, „intrarea Cargill pe piaţa produselor pe bază de tomate va aduce compania mai aproape de stilul de viaţă al consumatorilor brazilieni, care vor beneficia acum de gama completă de produse de calitate a Cargill.”
Conform declaraţiei lui Marcelo Martins, CEO Cargill Brazilia şi şef al Cargill Foods Brazil Business Unit – divizia care se ocupă cu produsele de consum – „decizia de a intra pe piaţa dedicată produselor din tomate s-a bazat pe anumite criterii, precum achiziţionarea de branduri puternice care ne vor ajuta să câştigăm notorietate pe piaţa retailului brazilian şi, în consecinţă, pentru a ne extinde portofoliul cu branduri foarte respectate care completează gama de produse Cargill cu care publicul este deja familiarizat, precum Liza, Purilev, Mazola şi altele.”
Cu noua achiziţie, Cargill intenţionează să-şi extindă divizia alimentară din Brazilia. „Produsele pe bază de tomate, precum sosurile şi pastele, deţin a şaptea poziţie în topul celor mai importante produse alimentare neperisabile. Deţin o frecvenţă de cumpărare foarte ridicată şi deţin o prezenţă de 70% în gospodăriilor consumatorilor noştri. Ţinând cont de faptul că uleiul este al doilea produs cel mai important, Cargill este acum prezent pe două segmente alimentare de bază în Brazilia”, a explicat Rubens Pereira, manager general al Cargill Foods Brazil Business Unit.
