Coca-Cola: fapte, cifre și mituri

The Telegraph a publicat de curând un material ce cuprinde cam tot ce ar trebui sa ştim despre cea mai populară băutură răcoritoare din lume: Coca-Cola.

● Coca-Cola şi-a făcut debutul mondial în cadrul Farmaciei lui Jacobs unde fusese improvizată o fântână cu băutură carbogazoasă; în 1886, un pahar de Coca-Cola era vândut cu 5 cenţi.

● în primul an de la lansare, creatorul Coca-Cola, John Pemberton, a vândut în medie doar nouă pahare pe zi. Compania vinde acum 1,4 miliarde băuturi în fiecare zi.

● John Pemberton a murit în 1888 fără a realiza succesul băuturii pe care o crease.

● Asa Griggs Candler, un om de afaceri din Atlanta, a cumpărat drepturile asupra afacerii între 1888 şi 1891 pentru un total de 2.300 de dolari. Până în 1895, cererea pentru băutură se răspândise la nivel naţional, iar Candler construise fabrici de producţie a Coca-Cola în Chicago, Dallas şi Los Angeles.

● cicliştii de maraton au fost primii sportivi care au susţinut Coca-Cola. Campionul mondial, născut în statul american Georgia, Bobby Walthour a apărut în 1909 într-o reclamă publicată într-un ziar, aceasta putând fi acum admirată în cadrul galeriei „World of Coca-Cola”, aflată la sediul companiei din Atlanta.

● în ciuda succesului repurtat, Cadler nu a înţeles pe deplin potenţialul băuturii îmbuteliate Coca-Cola, de care consumatorii s-ar fi putut bucura oricând şi oriunde, iar în 1899, doi avocaţi, Benjamin F. Thomas şi Joseph B. Whitehead, au obţinut drepturi exclusive de la Cadler de a îmbutelia şi a vinde băutura pentru doar un dolar.

● prima fabrică de îmbuteliere a Coca-Cola în Asia s-a deschis în Filipine în 1912, iar prima fabrică de acest fel din Europa s-a deschis în Franţa în 1919.

● compania, temându-se de băuturile „la indigo”, s-a concentrat pe publicitatea care să ateste autenticitatea Coca-Cola, decizându-se asupra creării unei sticle a cărei formă distinctivă să asigure clienţii asupra faptului că, în fapt, consumau adevărata băutură Coca-Cola. Sticla-contur, care reprezintă forma-semnătură a Coca-Cola şi astăzi, a fost aleasă în 1916 pentru aspectul său atractiv, modelul original şi faptul că, chiar şi pe întuneric, articolul respectiv putea fi identificat cu uşurinţă.

● baxul de 6 sticle de Coca-Cola a fost introdus în 1923, fiind o inovaţie la acel moment.

● în 1942 a fost introdus personajul Sprite Boy – cu zeci de ani înaintea apariţiei băuturii Sprite –, al cărui rol era acela de a convinge consumatorii că era în regulă să folosească denominaţia „Coke” referindu-se la Coca-Cola, denumire care fusese anterior respinsă de către reprezentanţii companiei.

● Coca-Cola a avut nevoie de 70 de ani pentru a-şi extinde noile arome: Fanta, iniţial creată în 1940, a fost introdusă în 1950; Sprite a urmat în 1961, apoi TAB în 1963 şi Fresca în 1966. În 1960, compania Coca-Cola a achiziţionat The Minute Maid Company, adăugând o nouă linie de afaceri – sucurile. Compania deţine în prezent un uluitor portofoliu de 500 de branduri şi 3.300 de băuturi.

● publicitatea care i s-a făcut băuturii Coca-Cola a atins noi culmi cu campania comercială, acum celebră, a unui grup de tineri din întreaga lume aflaţi pe vârful unui deal, cântând „Aş vrea să cumpăr lumii o Coca-Cola”.

● Diet Coke a fost introdusă în 1980, în epoca „şosetelor groase, a bentiţelor şi a nebuniei legate de fitness”, potrivit site-ului Coca-Cola.

● tot Coca-Cola se face vinovată de „cea mai mare gafă de marketing făcută vreodată” când, în 1985, a fost lansată „noua Coke”, a cărei reţetă a fost schimbată pentru prima oară în 99 de ani. Testele privind gustul dovedeau că persoanele asupra cărora fusese realizat testul apreciaseră noua aromă, dar când băutura a fost lansată pe piaţă a existat un val de proteste din partea clienţilor, iar Coke a fost retrasă de pe piaţă, aroma originală fiind reintrodusă drept Coca-Cola clasică.

● Ursul Polar al Coca-Cola a fost introdus în 1993 ca parte a campaniei promoţionale „Always Coca-Cola”.

● Coca-Cola este singurul produs alimentar care a avut vânzări de peste un miliard de lire sterline în Marea Britanie.

● în jurul Coca-Cola au fost născocite o serie de mituri, inclusiv faptul că băutura a fost iniţial verde (sticla a fost verde, dar băutura a fost întotdeauna maronie), că dinţii, monedele sau alte obiecte lăsate peste noapte într-un pahar de Coca-Cola se vor dizolva şi că ofiţerii de trafic obişnuiau să folosească băutura pentru a curăţa urmele de pe şosele în urma accidentelor (nu s-au înregistrat cazuri).

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,857 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » FMCG » Producatori » Coca-Cola: fapte, cifre și mituri
Explorează subiecte similare:

Spune-ți părerea

  1. Dar ca anumite companii hoteliere o folosesc DOAR pentru a reda luciul tacamurilor argintate este realitate!

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: