Coca-Cola sărbătorește 30 de ani de prezență pe piața locală

Coca-Cola sărbătorește, în 2021, 30 de ani de prezență în România: în noiembrie 1991 se îmbutelia prima sticlă de Coca-Cola într-o fabrică din țară. Sistemul Coca-Cola are o amprentă locală puternică și un angajament pe termen lung față de piața și comunitatea din România. Pentru a marca aniversarea, Coca-Cola invită românii să celebreze cel mai important succes al istoriei sale locale: optimismul cultivat și împărtășit cu aceștia. 

Coca-cola

Gustul original al optimismului

De 30 de ani, elementele comunicării brandului au devenit simboluri ale optimismului, ale bucuriei și emoțiilor. În 1991, românii au făcut cunoștință cu Coca-Cola și simbolurile inconfundabile ale brandului – sticla contur, logo-ul, culoarea roșie a însemnelor de marcă. Pe parcursul celor 30 de ani, brandul a rămas consecvent cu mesajul său pozitiv, dezvoltat în numeroase campanii de marketing în România; a susținut evenimente de amploare, care au adus oamenii împreună și au creat momente unice de bucurie – precum concerte, festivaluri de muzică și competiții sportive.

Inovațiile de ambalaj

Inovațiile de ambalaj au devenit o semnătură a Coca-Cola pe plan local, oferind experiențe exclusive, precum brățara de festival sau primul album muzical lansat pe doze Coca-Cola. Mereu în centrul culturii populare, brandul a devenit parte a fenomenului digital, prin susținerea comunității creatorilor de conținut online și experiențele memorabile dezvoltate cu ajutorul tehnologiei. 

Acum 30 de ani, gustul unei Coca-Cola simboliza o schimbare pe care românii o așteptau de mult. Era gustul unei lumi care se deschidea, în sfârșit, și pentru ei. Dar prin valorile sale, Coca-Cola a rămas un brand relevant pentru fiecare generație, inspirând români de toate vârstele să privească spre viitor cu mai multă încredere: campaniile Coca-Cola și experiențele oferite de brand au adus oamenii împreună, transformând orice ocazie într-un moment special; i-au încurajat să privească jumătatea plină în orice situație și au construit punți între oameni, mizând pe valori universale, care ne apropie, în ciuda diferențelor dintre noi. Coca-Cola rămâne un ambasador al încrederii în viitor, alături de fiecare român care se lasă inspirat de gustul original al optimismului și îl răspândește mai departe.” Paris Nikolopoulos, Franchise Country Manager, Coca-Cola România

Motive de optimism, create împreună cu românii

Prima Coca-Cola îmbuteliată în România a însemnat, totodată, un angajament pe termen lung al companiei față de piața locală. Deschiderea operațiunilor Sistemului Coca-Cola în România a reprezentat începutul unui parteneriat cu impact pozitiv în comunitate și economie. Cu trei fabrici în România și investiții susținute de-a lungul anilor, Sistemul Coca-Cola România este lider în industria locală de băuturi și cel mai mare exportator. Sistemul produce anual peste 1,2 miliarde de litri de băuturi, are peste 1.500 de oameni în echipa locală și susține peste 25.700 de locuri de muncă, pe întregul lanț de valoare. Dezvoltându-se an de an, alături de partenerii locali, Sistemul a ajuns să genereze, alături de toți partenerii implicați în activitatea sa, o valoare adăugată de peste 570 milioane de euro anual, cu contribuții la bugetul de stat de peste 245 de milioane de euro. 

Sistemul a investit peste 240 de milioane de euro

În ultimii 30 de ani, Sistemul a investit peste 240 milioane euro în operațiunile sale. Anual, cele două companii investesc împreună peste 1 milion de euro în proiecte pentru comunitate, implementate alături de parteneri din mediul non-guvernamental. 

”Încă de la început, am văzut prezența noastră în România ca pe un parteneriat pe termen lung. În timp ce activitatea noastră implică un întreg lanț economic, lucrăm la construirea unor colaborări benefice pentru toate părțile implicate. Avem aproape 100.000 de clienți în toată țara și în fiecare zi consolidăm aceste parteneriate. Livrând produse de înaltă calitate, utilizând instrumente digitale pentru a crește eficiența și a crea experiențe memorabile pentru consumatori, ne asigurăm că parteneriatele noastre sunt benefice pentru clienții noștri și răspundem nevoilor consumatorilor 24/7. Viziunea noastră este să devenim o companie pentru toți, adaptându-ne constant la comportamentul cumpărătorilor. Și ținem întotdeauna cont de responsabilitatea noastră față de comunitate și mediu. Consolidarea unui business sustenabil este prioritară, iar cultura noastră organizațională încurajează grija pentru ceilalți și pentru ceea ce lăsăm #dupanoi.” – Jovan Radosavjlevic, General Manager, Coca-Cola HBC România

Campania aniversară

Pentru brandul a cărui misiune este să ofere bucurie, încurajând autenticitatea, incluziunea și gândirea pozitivă, 30 de ani în România reprezintă mai mult decât o aniversare: este o oportunitate de oferi și mai multă inspirație, printr-o campanie care explorează momente de optimism și invită oamenii să împărtășească motivația lor pentru a rămâne încrezători. Noua campanie de brand, ”Gustul original al Optimismului – Savurează-l mereu”, este încă o invitație de a privi spre viitor cu speranță.

Campania include o serie de experiențe digitale, dar și un spot videospot video emoționant. 

Povestea locală, realizările și angajamentele Sistemului Coca-Cola pentru viitor, precum și oamenii care transformă planurile în realitate vor fi în centrul comunicării companiei, în următoarea perioadă. 

Compania Coca-Cola

Coca-Cola este o companie pentru toți, care oferă produse în peste 200 de țări și teritorii. Misiunea companiei noastre este de a răcori lumea și a se implica într-o schimbare în bine. Alături de mărcile Coca-Cola, portofoliul nostru include Sprite, Fanta și alte băuturi răcoritoare.

Din categoriile de apă, băuturi pentru sportivi, cafea și ceaiuri, oferim brandurile Dasani, smartwater, vitaminwater, Topo Chico, Powerade, Costa, Georgia, Gold Peak, Honest și Ayakata iar pe segmentele de băuturi nutriționale, sucuri, lapte și băuturi pe bază de plante, oferim, printre altele, brandurile Minute Maid, Simply, innocent, Del Valle, fairlife și AdeZ. Ne adaptăm în mod constant portofoliul, începând cu reducerea zahărului din băuturile noastre, până la dezvoltarea unor produse noi, inovatoare. Totodată, lucrăm pentru a avea un impact pozitiv în viețile oamenilor, în comunitate și asupra planetei, prin reaprovizionarea cu apă a surselor noastre, prin promovarea reciclării ambalajelor, practici sustenabile de aprovizionare și reducerea emisiilor de carbon pe întregul lanț de valoare. Împreună cu partenerii noștri de îmbuteliere, avem peste 700.000 de angajați, oferind oportunități economice comunităților locale din întreaga lume. 

În România, ca în toate ţările în care îşi desfăşoară activitatea, brandul deţine şi funcţionează pe baza unui sistem propriu, incluzând toate verigile necesare producerii şi distribuţiei produselor către consumatori. Pe plan local, Sistemul este format din Coca-Cola România (filială a The Coca-Cola Company, proprietarul mărcilor înregistrate) şi partenerul său, Coca-Cola HBC România, care îmbuteliază şi distribuie produsele Coca-Cola sub licenţa The Coca-Cola Company în România. Conform studiului „Impactul socio-economic al Sistemului Coca-Cola în România”, realizat pe baza datelor financiare din 2019, prezența acestui sistem pe piața locală generează o valoare adăugată de 574 milioane de euro, echivalentul a 0,26% din PIB-ul României.

 Coca-Cola HBC România

Coca-Cola HBC este unul dintre cei mai mari îmbuteliatori ai companiei Coca-Cola, având în 2019 vânzări de peste 2,2 miliarde de unități. Compania activează într-o zonă geografică extinsă, are operațiuni în 28 de țări, deservind peste 600 milioane de oameni. Coca-Cola HBC oferă o gamă largă de băuturi răcoritoare, printre care băuturi carbogazoase, sucuri, apă, energizante, ceaiuri și cafea. Coca-Cola HBC promovează o dezvoltare durabilă, generând valoare pentru afacerea sa și pentru comunitățile în care este prezentă. În acest sens, compania oferă băuturi răcoritoare care satisfac nevoile diverse ale consumatorilor, încurajând în același timp un mediu de lucru deschis și desfășurându-și activitatea într-un mod responsabil, astfel încât să protejeze mediul înconjurător, contribuind la dezvoltarea socio-economică a comunităților locale. 

Conform studiului „Impactul socio-economic al Sistemului Coca-Cola în România”, realizat pe baza datelor financiare din 2019, prezența acestui sistem pe piața locală generează o valoare adăugată de 574 milioane de euro, echivalentul a 0,26% din PIB-ul României.

În România, Coca-Cola HBC a fost desemnată cea mai sustenabilă companie pe plan local, pentru al cincilea an consecutiv (2016 – 2020), conform Romania CSR Index, studiu realizat de agenția de consultanță independentă The Azores. Coca-Cola HBC România este liderul industriei de băuturi, fiind cel mai mare exportator din domeniu, cu o pondere de aproximativ 30% din exporturile de băuturi. 


Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

O dată pe zi, de luni și până vineri, puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG#eCommerce#FoodService și #servicii dedicate retailului.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de servicii pentru retail. B2B Meetings este un ecosistem care are rolul de a programa întâlniri de business virtuale sau fizice între furnizorii de servicii pentru retail și comercianți.

Înregistrare gratuită

2Performant

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *