Creștere cu 8% a cifrei de afaceri pentru Grupul Agricola Bacău

În primul trimestru al anului 2012, Grupul de firme Agricola Bacău a înregistrat o cifră de afaceri de 112,618 mil. lei, cu 8% mai mult faţă de cifra de afaceri înregistrată în perioada similară a anului trecut (104,533 mil. lei).

Agricola Internaţional SA, cea mai importantă companie a Grupului de firme Agricola Bacău, în care sunt integrate lanțul de producție al cărnii de pasăre, reţeaua proprie de magazine şi operatorul logistic, a înregistrat în primele 3 luni ale acestui an o creştere a cifrei de afaceri cu 9%, ajungând în prezent la circa 71,742 mil. lei.

Rezultatele înregistrate până în acest moment sunt în linie cu obiectivele stabilite la începutul anului. Agricola Bacău a estimat, pentru 2012, o creştere a cifrei de afaceri cu 10% la carnea de pasăre, 12% la semipreparate şi produse ready-meal, 10% la salamuri crude uscate şi preparate fierte afumate, respectiv o creștere de 50% la categoria ouă pentru consum. După cum anunțam la începutul anului, în 2011 s-au efectuat lucrări de modernizare privind confortul păsărilor care au determinat scăderea producției de ouă pentru consum în acel an.

“Creşterea vânzărilor la carnea de pasăre face parte, după cum am precizat pentru prima oară în 2010, din strategia Agricola de a-și eficientiza activitatea, în principal prin creșterea volumelor vândute. Dacă în 2010 am comercializat putin peste 25.000 tone carne de pasăre, în 2011 am comercializat puțin peste 30.000 de tone, iar anul acesta estimăm vânzarea a 35.000 tone carne de pasăre.

În același timp, am ales o strategie de diferențiere, în defavoarea unei strategii de preț care, in opinia noastră, nu face bine industriei. Suntem o companie inovatoare, Agricola fiind brandul care livrează consumatorilor produse proaspete dar și inovative, care răspund și chiar anticipează nevoile acestora. Și vin aici cu câteva exemple: Puiul Fericit, Puiul Familist, Edițiile de colecție ale Salamului de Sibiu, cu diferite arome prețioase. Cred că acum, la 20 de ani de la înființare, Agricola se află pe un drum bun”, a declarat Grigore Horoi, preşedinte Agricola Bacău.

Pe categorii de produse, în primele trei luni ale acestui an, comparativ cu perioada similară din 2011, s-au înregistrat următoarele rezultate: la carne de pui vânzările au crescut cu 5% în volum; la categoria salamuri crude uscate și preparate din carne fierte afumate realizate de Salbac, companie din cadrul Grupul Agricola Bacău, vânzările au crescut, cu 8%; la categoria semipreparate şi produse de tip ready-meal, obţinute la fabrica Europrod,  s-a înregistrat o creştere semnificativă a vânzărilor totale de semipreparate și produse ready meal cu 29% (un plus de 19% a vânzărilor volumice); la categoria ouă de consum, produse la Avicola Lumina Constanţa, se înregistrează o creștere de 34% a vânzărilor.

Depositphotos

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *