Vânzările Henkel în trimestrul trei din 2011 au crescut până la 4.028 milioane euro, o creştere de 1,7 % comparativ cu perioada similară a anului trecut. După ajustări în funcţie de cursul valutar, vânzările s-au îmbunătăţit cu 5,7 procente. La 6,5 procente, vânzările organice, care exclud impactul cursului de schimb şi achiziţii/vânzări – arată o altă creştere semnificativă.
Toate cele trei divizii au contribuit la aceste performanţe pozitive: Divizia Detergenţi & Produse pentru îngrijirea locuinţei a raportat o încurajatoare creştere organică a vânzărilor, de 3,8 procente, generată exclusiv prin preţuri. Divizia Produse Cosmetice/ de toaletă a înregistrat o semnificativă creştere organică de 5,6 procente, datorată măririi semnificative a volumului de vânzări. Şi Divizia Adezivi Tehnologii a înregistrat o creştere organică de 8,7 procente, atât datorită creşterii volumului vânzărilor, cât şi creşterii preţurilor. Henkel a putut astfel să îşi îmbunătăţească cota de piaţă la nivel global pentru toate cele trei divizii.
“Henkel a continuat să genereze performanţe solide în cel de al treilea trimestru. În ciuda contextului dificil, am performat, din nou, peste nivelul pieţelor relevante în ceea ce priveşte creşterea organică a vânzărilor,” declară CEO-ul Henkel, Kasper Rorsted. “Toate diviziile au contribuit la această performanţă, iar regiunile în creştere au avut rezultate remarcabile, ceea ce a contribuit la sporirea aportului acestora la vânzările totale ale grupului, de 43 %. În ciuda creşterii preţurilor la materii prime, am reuşit să sporim profitabilitatea tuturor diviziilor.”
Profitul operaţional ajustat a crescut cu 4,7 procente, de la 517 milioane euro la 541 milioane euro, obţinut cu contribuţia tuturor celor trei divizii. Profitul operaţional (EBIT) s-a ridicat la 451 milioane euro comparativ cu 501 milioane euro în acelaşi trimestru al anului 2010.
Vânzările în regiunea Europa de Est au crescut cu 4,2 procente până la 775 milioane euro. Creşterea organică aici a fost chiar mai mare de 10,3 procente. Printre principalele motive de îmbunătăţire a fost business-ul companiei în Turcia şi prestaţia diviziei Adezivi din Rusia.
După primele trei trimestre, Henkel crede ca va reuşi şi în acest an să aibă o evoluţie mai bună decat pieţele pe care activează, în ceea ce priveşte creşterea organică a vânzărilor. Compania estimează o creştere a vânzărilor organice între 5 şi 6%.
