Danone introduce sistemul de etichetare Nutri-Score, care clasifică produsele alimentare pe baza principalilor nutrienți din alimente

Danone își arată susținerea pentru adoptarea sistemului de etichetare Nutri-Score, anunțând implementarea acestuia la nivelul portofoliului companiei de pe piața din România. Prima gamă de produse cu această etichetă este Danonino. În scurt timp și iaurturile Activia vor include pe partea frontală a ambalajului noua schemă de etichetare, urmate apoi de Actimel și Danone. Nutri-Score clasifică produsele alimentare pe baza principalilor nutrienți din alimente și le marchează prin culori.

nutri-scoreDezvoltat de oamenii de știință francezi, sistemul de etichetare Nutri-Score clasifică produsele alimentare pe baza principalilor nutrienți din alimente și le marchează prin culori: de la verde la roșu și cu litere de la A la E (6). Aceasta se găsește pe partea frontală a ambalajului produselor și aduce informații suplimentare față de eticheta clasică (1)(2).

Produsele marcate cu verde și literele A și B sunt alimentele pe care ar trebui să le consumăm mai des sau într-o cantitate mai mare, iar cele marcate cu roșu și literele D și E conțin acele componente care ar trebui limitate în alimentația zilnică (de ex. grăsimile saturate, zahărul, sarea), de aceea ar trebui consumate mai rar sau în cantitate mai mică(4).

Schema Nutri-Score se calculează pentru 100 g sau 100 ml de produs și nu pentru o porție. Acest lucru înseamnă că se evaluează întotdeauna aceeași cantitate de produs, oferind totodată posibilitatea comparării directe a produselor între ele.

Infografic-Nutri-Score

Natalia Gelstein-Kiss, Director General Danone pentru România, Bulgaria și Țările Adriatice, despre Nutri-Score:

„Din ce în ce mai mulți oameni sunt interesați să adopte o dietă echilibrată, care să îi ajute să își mențină o stare de sănătate optimă. Dar, de multe ori, citirea etichetei unui produs nu este suficientă pentru a ne da seama care este de fapt valoarea nutritivă a acestuia. Implementarea Nutri-Score la scară largă ar putea remedia acest aspect, oferindu-le oamenilor o metodă simplă prin care să evalueze cât de potrivit este pentru ei fiecare produs în parte sau cât de des este indicat să îl consume

Din respect și grijă pentru consumatori, Danone a implementat deja acest sistem de etichetare pe produsele sale, în mai multe țări. Ne arătăm deschis sprijinul pentru sistemul Nutri-Score, încurajăm adoptarea acestuia și în România, iar implementarea treptată a acestuia pe produsele Danone reflectă angajamentul nostru de a promova o nutriție adecvată și alegeri în cunoștință de cauză.”

Sistemul de etichetare Nutri-Score funcționează deja în țări ca Franța, unde a fost creat și implementat, dar și în Belgia, Spania, Portugalia, Germania, Elveția, Olanda și Polonia.

Danone a îmbrățișat implementarea acestuia încă de la lansarea sa, etichetându-și astfel produsele sale lactate proaspete, inclusiv în țări în care Nutri-Score nu a fost încă adoptat la nivel național, ca Austria sau Slovenia, și acum și în România.

Nutri-Score se poate aplica alimentelor care au informații nutriționale pe ambalaj. Cu toate acestea, nu poate fi utilizat pentru alimentele cu scopuri speciale (alimente pentru sugari și copii de vârstă mică, alimente destinate unui scop medical special) sau pentru produsele alimentare pentru care nu este obligatorie declarația nutrițională. Acestea din urmă includ produsele neprocesate precum fructele sau legumele proaspete, carnea crudă, mierea, verdețurile, condimentele sau amestecurile acestora, sarea, îndulcitorii, ceaiul, cafeaua, oțetul, guma de mestecat sau alimentele artizanale furnizate direct de producător(3).

Danone

Danone România este lider de piaţă pe segmentul iaurturi. Compania are în portofoliu zeci de sortimente de produse, realizate în majoritate în fabrica din Bucureşti, cu lapte proaspăt colectat de la fermierii români. Fabrica Danone din Bucureşti a produs local primele iaurturi în 1999.

Danone România face parte din compania Danone, activă în domeniile: produse lactate proaspete, produse pe bază de plante, ape minerale îmbuteliate și nutriție specializată. Danone a făcut primul pas pe piaţă în Barcelona încă din 1919, când Isaac Carasso a început să vândă primele iaurturi în farmacii, ca un leac pentru infecţiile intestinale, care afectau în special copiii.

Cele mai cunoscute mărci Danone includ iaurturi cu fermenți specifici (Activia, Actimel), produse pentru copii (Danonino, Disney), mărci de răsfăţ (Danette, Fantasia), iaurt Danone simplu şi cu fructe (Danone Natural şi Delicios), celebra cremă de iaurt Cremosso, iaurturile bogate în proteină (Yo PRO) şi produsele pe bază de plante (Alpro).


Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

O dată pe zi, de luni și până vineri, puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG#eCommerce#FoodService și #servicii dedicate retailului.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de servicii pentru retail. B2B Meetings este un ecosistem care are rolul de a programa întâlniri de business virtuale sau fizice între furnizorii de servicii pentru retail și comercianți.

Înregistrare gratuită

2Performant

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *