Diageo, lider global pe piaţa băuturilor alcoolice, având un portofoliu de branduri renumite precum Johnnie Walker, Crown Royal, J&B, Buchanan’s, Windsor, Smirnoff, Cîroc, Ketel One, Captain Morgan, Baileys, Don Julio, Tanqueray şi Guinness, raportează o creștere solidă a vânzărilor nete, a profitului operațional și a fluxului de numerar și este bine poziționată pentru viitor.
Creștere solidă a vânzărilor nete, în special în America de Nord, cea mai mare piață a Diageo
- Vânzările nete raportate (12,7 miliarde GBP) au crescut cu 8,3%, cu o creștere organică solidă, parțial afectată de un impact nefavorabil al cursului de schimb.
- Creștere organică a vânzărilor nete de 16,0%, determinată de creșterea în toate regiunile și de un avantaj generat de reducerea nivelului de inventar de către clienții noștri în anul fiscal 2020.
- Creșterea organică de 20,2% în America de Nord, reflectând reziliența cererii consumatorilor, băuturile spirtoase având o pondere tot mai mare din totalul băuturilor alcoolice și reaprovizionarea nivelurilor stocurilor de către distribuitori și comercianți cu amănuntul.
Creșterea profitului operațional a devansat creșterea vânzărilor nete
- Profitul operațional raportat (3,7 miliarde GBP) a crescut cu 74,6%, iar marja operațională raportată a crescut cu 1.112 puncte de bază (bps), în principal datorită unei reduceri semnificative a costurilor operaționale excepționale.
- Creștere organică a profitului operațional de 17,7%, după scăderea bugetară din anul fiscal 2020, cu creștere în toate regiunile, cu excepția Europei și a Turciei.
- Marja de exploatare organică a crescut cu 46 de puncte de bază (bps), creșterea fiind determinată de eficiența cheltuielilor generale și de scăderea cheltuielilor excepționale, compensată parțial de scăderea marjei brute și de creșterea cheltuielilor de marketing.
Diageo a răspuns cererii crescute din partea consumatorilor în canalele off-trade, câștigând cotă de piață.
- Creștere pe scară largă pe categorii de băuturi, inclusiv tequila, scotch, lichior alb și Baileys.
- Menținerea sau creșterea cotei de piață pe zona off-trade în peste 85% (i) din valoarea totală a vânzărilor nete pe piețele măsurate.
- Zona on-trade a fost semnificativ restricționată în mult piețe din cauza Covid -19, cu un impact deosebit asupra berii în Europa.
Investiții în creștere pe termen lung, în pofida incertitudinii privind viitorul apropiat, pe fondul Covid-19
- Creșterea investițiilor în marketing cu 23%, superioară creșterii organice a vânzărilor nete
- Cheltuieli de capital continue în capacități, capabilități digitale, experiențe pentru consumatori și sustenabilitate.
- A crescut portofoliul gamelelor de gin și băuturi gata preparate prin achiziții, inclusiv Aviation American Gin.
Menținerea unor standarde ESG (Environmental, Social, Governance) ridicate și a atenției acordate categoriilor de stakeholderi
- „Raising the Bar”, fondul nostru global de 100 de milioane de dolari pentru redresarea canalului on-trade (pub-uri, baruri etc.), a atins deja aproximativ 35.000 de locatii în unsprezece țări.
- În sondajul din acest an al angajaților, 89% dintre respondenți (ii) au declarat că sunt mândri că lucrează pentru Diageo.
- 25 de noi obiective ambițioase în planul nostru de acțiune ‘Society 2030: Spirit of Progress’, un plan de sustenabilitate pe 10 ani, care include și obiectivul de a avea emisii nete de carbon zero în operațiunile noastre directe până în 2030.
Flux de numerar generat la un nivel excelent
- Creșterea numerarului net din activitățile operaționale cu 1,3 miliarde GBP, la un total de 3,7 miliarde GBP și a fluxului de numerar liber cu 1,4 miliarde GBP, până la 3,0 miliarde GBP, determinat de creșterea profitului operațional, gestionarea capitalului de lucru și a unui dividend restant din 2019 al asociaților, parțial afectate de un impact negativ al ratelor de schimb valutare.
Crearea de valoare pe termen lung pentru acționari
- Creștere a dividendului de bază pe acțiune cu 89.4% la 113.8 pence și a rezultatului pe acțiune pre-excepțional cu 7,4%, la 117,5 pence.
- Dividend final recomandat crescut cu 5%, la 44.59 pence per acțiune.
- Reluarea programului de rentabilizare a capitalului cu până la 4,5 miliarde GBP, până la finalul anului fiscal 2024.
- Rentabilitate de 13% anualizată pentru acționari pe o perioadă de 10 ani.
Diageo
Diageo este lider global pe piaţa băuturilor alcoolice, având un portofoliu remarcabil de băuturi cuprinzând branduri de renume precum whisky-urile Johnnie Walker, Crown Royal, J&B, Buchanan’s și Windsor, vodca Smirnoff, Cîroc şi Ketel One, dar şi Captain Morgan, Baileys, Don Julio, Tanqueray şi Guinness.
Diageo este o companie globală ale cărei produse se vând în mai bine de 180 de ţări din întreaga lume. Compania este listată atât la Bursa din Londra (DGE), cât şi la Bursa din New York (DEO). Pentru mai multe informaţii despre Diageo, oamenii, brandurile şi performanţele companiei, vizitați www.diageo.com.
Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.
Fii primul care află cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG, #eCommerce, #FoodService și #servicii dedicate retailului, știri pe care le vei putea primi gratuit, direct pe adresa ta de e-mail,
Abonează-te gratuit la newsletter
Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.
retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de echipamente, tehnologii și servicii pentru retail. B2B Meetings conectează companiile de retail cu potențialii furnizori de servicii pentru retail