Dorna a instalat sisteme de curățare pe unele dintre cele mai importante râuri din România

Dorna, primul brand de apă minerală naturală din România îmbuteliat în ambalaj realizat din 100% rPET, anunță rezultatele înregistrate în cadrul campaniei “Apa care are grijă de ape”. Astfel, pe parcursul anului 2022, au fost instalate sisteme de curățare care captează deșeurile pe cinci dintre cele mai importante râuri din România.

dorna

Campania de curățare, inițiată în parteneriat cu Administrația Națională Apele Române și dezvoltată cu suportul organizației non-guvernamentale CSR Nest, s-a desfășurat etapizat și a vizat, în faza pilot a proiectului, râurile Ialomița și Dâmbovița, pe care au fost instalate, în primăvara acestui an, două dispozitive inovatoare de colectare.

Cunoscute sub denumirea de Litter Trap, aceste dispozitive sunt, de fapt, niște sisteme plutitoare, capabile să capteze gunoiul de la suprafața apei până la adâncimea de un metru sub apă. Prietenoase cu mediul înconjurător, dispozitivele de tip Litter Trap sunt la rândul lor construite din plastic colectat de pe ape și reciclat ulterior.

Și pentru că Dorna își propune să inspire și să formeze o comunitate responsabilă față de mediu, în rândul consumatorilor, cea de-a doua etapă a inițiativei i-a implicat și pe aceștia, printr-o campanie de votare a râurilor care au cea mai mare nevoie de intervenții concrete în acest sens.

În noiembrie s-a finalizat faza a doua a campaniei, odată cu instalarea unor dispozitive Log Boom pe râurile Argeș, Jiu și Mureș, râurile alese de consumatori în campania de votare. Sistemul de curățare de tip Log Boom reprezintă o soluție simplificată și adaptată la specificul geografic și hidrologic (debit, lățime, adâncime, rezistența malurilor etc.) al acestor râuri, astfel încât dispozitivele să funcționeze în condiții optime și la capacitate maximă. Sistemul de colectare este format dintr-o barieră montată la suprafața apei, stabilă și rezistentă, compusă din două brațe plutitoare construite din material HDPE, care opresc deșeurile din a-și continua drumul mai departe pe râu.

„Grija pentru natură și inovația sunt parte din identitatea brandului Dorna. Campania de curățare a râurilor și inițiativa Apa care are grijă de Ape ne-au adus cu un pas mai aproape de un mediu înconjurător mai curat. Lupta pentru natură este însă o muncă de echipă, de aceea sperăm să inspirăm cât mai mulți oameni să ni se alăture și să participe la această schimbare în bine, să colecteze separat, să recicleze și să adopte un comportament responsabil față de ce ne înconjoară.” – IULIANA NEDELCU, Marketing Director Coca-Cola România.

Ne bucurăm că am fost parte dintr-un proiect atât de ambițios și complex, mai ales pentru că direcția noastră strategică este implementarea proiectelor de mediu, domeniu în care am dobândit experiență în ultimii 10 ani. Totodată, prin acest proiect, Asociația CSR Nest închide cercul intervențiilor pentru un mediu mai curat, acoperind, pe lângă componentele de colectare separată a deșeurilor, de creștere a suprafețelor împădurite și de dezvoltare urbană sustenabilă și componenta de păstrare a apelor mai curate” – SERGIU SEBEȘI, Președinte Asociația CSR Nest.

Poluarea cu plastic a apelor este deja o realitate. Știm deja cu toții că aceasta ne afectează sănătatea și viața. Administrația Națională Apele Române, în calitate de autoritate publică care gestionează apele din domeniul public al statului, s-a implicat constant atât prin montarea unor sisteme de colectare a PETurilor, cât și prin acțiuni de igienizare. De aceea, am spus DA inițiativei brandului de apă minerală naturală Dorna și Asociației CSR Nest în lupta împotriva poluării cu plastic a apelor. Să nu uităm: Doar împreună păstrăm apele curate!” –  SORIN LUCACI, Director general al Administraţiei Naţionale „Apele Române”.

Toate cele cinci sisteme de curățare funcționează și colectează deșeurile plutitoare de pe râurile pe care au fost instalate. Fie că vorbim de capcanele plutitoare de tip Litter Trap sau de sistemele din material plutitor HDPE de tip Log Boom, niciunul din aceste dispozitive nu afectează flora și fauna sălbatică. Deșeurile acumulate de fiecare dispozitiv vor fi, ulterior, trimise la stația de sortare și apoi redirecționate către fabricile de reciclare pentru a fi transformate în materiale noi.

Dorna își propune să își continue pe viitor misiunea pentru o natură mai curată. Însă dincolo de amplasarea unor dispozitive de colectare a deșeurilor, obiectivul Dorna este de a inspira cât mai mulți oameni  să participe la mișcarea pentru o natură curată, prin adoptarea unui comportament responsabil față de mediu și însușirea principiilor colectării separate. Inițiativa Dorna se înscrie, astfel, sub viziunea platformei de sustenabilitate a Sistemului Coca-Cola, Dupa Noi – #NuNeOprimAici.

rPET: Bei Dorna, faci bine

Lansarea, în primăvara 2020, a ambalajului realizat din 100% PET reciclat, a însemnat pentru Dorna reducerea cantității de PET nou folosită cu aproximativ 5000 de tone, odată cu trecerea portofoliului Dorna la ambalaje din rPET.

Ambalajul de tip rPET păstrează aceleași standarde de calitate și siguranță ale ambalajelor Dorna și nu influențează în niciun fel conținutul de apă din interior, aceasta păstrându-și intacte proprietățile și puritatea.

Pe lângă reducerea cantității de PET puse pe piață, sticlele realizate din rPET prezintă și alte beneficii pentru mediu, unul dintre acestea fiind reducerea energiei utilizate.  Pentru a crea o sticlă din conținut reciclat, este nevoie de 75% mai puțină energie decât pentru crearea unei sticle din material virgin. În plus, fiecare tonă de rPET produsă salvează 1,5 tone de CO2, reducând astfel amprenta de carbon în procesul de producție.

Ambalajele de tip rPET se deosebesc de sticlele din PET reciclabil folosite până acum pentru îmbutelierea apei Dorna prin faptul că au trecut cel puțin o dată printr-un proces de reciclare. În plus, ele sunt în continuare și reciclabile, la fel ca orice alt obiect realizat din material de tip PET.

Dorna este un brand din portofoliul Sistemului Coca-Cola (Coca-Cola România şi Coca-Cola HBC România), care își propune ca, până în 2030, să recupereze o cantitate de ambalaje egală cu cea pe care o pune pe piaţă. Mai exact, pentru fiecare sticlă sau doză vândută, Sistemul Coca-Cola își propune să ajute la colectarea și reciclarea unei cantități identice.

Compania Coca-Cola

Coca-Cola este o companie pentru toți, care oferă produse în peste 200 de țări și teritorii. Misiunea companiei noastre este de a răcori lumea și a se implica într-o schimbare în bine. Alături de mărcile Coca-Cola, portofoliul nostru include Sprite, Fanta și alte băuturi răcoritoare. Din categoriile de apă, băuturi pentru sportivi, cafea și ceaiuri, oferim brandurile Dasani, smartwater, vitaminwater, Topo Chico, Powerade, Costa, Georgia, Gold Peak, Honest și Ayakata iar pe segmentele de băuturi nutriționale, sucuri, lapte și băuturi pe bază de plante, oferim, printre altele, brandurile Minute Maid, Simply, innocent, Del Valle, fairlife și AdeZ. Ne adaptăm în mod constant portofoliul, începând cu reducerea zahărului din băuturile noastre, până la dezvoltarea unor produse noi, inovatoare. Totodată, lucrăm pentru a avea un impact pozitiv în viețile oamenilor, în comunitate și asupra planetei, prin reaprovizionarea cu apă a surselor noastre, prin promovarea reciclării ambalajelor, practici sustenabile de aprovizionare și reducerea emisiilor de carbon pe întregul lanț de valoare. Împreună cu partenerii noștri de îmbuteliere, avem peste 700.000 de angajați, oferind oportunități economice comunităților locale din întreaga lume.

În România, ca în toate ţările în care îşi desfăşoară activitatea, Coca-Cola deţine şi funcţionează pe baza unui sistem propriu, incluzând toate verigile necesare producerii şi distribuţiei produselor către consumatori. Pe plan local, Sistemul este format din Coca-Cola România (filială a The Coca-Cola Company, proprietarul mărcilor înregistrate) şi partenerul său, Coca-Cola HBC România, care îmbuteliază şi distribuie produsele Coca-Cola sub licenţa The Coca-Cola Company în România. Conform studiului „Impactul socio-economic al Sistemului Coca-Cola în România”, realizat pe baza datelor financiare din 2021, prezența acestui sistem pe piața locală generează o valoare adăugată de 519 de milioane de euro, echivalentul a 0,22% din PIB-ul României.

 Apele Române

Administraţia Naţională „Apele Române” administrează apele din domeniul public al statului şi infrastructura Sistemului Naţional de Gospodărire a Apelor formată din lacuri de acumulare, diguri de apărare împotriva inundaţiilor, canale, derivaţii interbazinale, prize de apă şi alte lucrări specifice, precum şi infrastructura sistemelor naţionale de veghe hidrologică, hidrogeologică şi de monitorizare a calităţii resurselor de apă aflate în patrimoniul său, în scopul cunoaşterii şi a gestionării unitare pe ansamblul ţării, a resurselor de apă de suprafaţă şi subterane.

Asociația CSR Nest

Asociația CSR Nest este o organizaţie românească, cu caracter apolitic, non-profit, non-discriminatoriu pe criterii sociale, religioase, sexuale, etnice, de naţionalitate sau filosofice, supusă legislaţiei române în vigoare, înfiinţată în anul 2010. Misiunea Asociaţiei este aceea de a oferi soluţii şi servicii atât sectorului neguvernamental cât şi celui corporatist prin promovarea responsabilităţii sociale în rândul societăţii civile şi al companiilor. De asemenea, asociaţia îşi mai propune să contribuie la progresul social şi cultural, educaţional şi turistic al României precum si la promovarea unui comportament responsabil fata de mediu.


Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

Fii primul care află cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG#eCommerce#FoodService și #servicii dedicate retailului, știri pe care le vei putea primi gratuit, direct pe adresa ta de e-mail,

Abonează-te gratuit la newsletter

Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de echipamente, tehnologii și servicii pentru retail. B2B Meetings conectează companiile de retail cu potențialii furnizori de servicii pentru retail

Înregistrare

Depositphotos

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *