„Te răcorești și reîmpădurești!” este unul dintre cele mai ample proiecte de reîmpădurire cu ajutorul voluntarilor din România, realizat de Bergenbier cu sprijinul asociației EcoAssist, reprezentantul legal al „Plantăm fapte bune în România”.
Am stat de vorbă cu Gabriela Lupaș-Țicu, Director de Marketing Bergenbier, pe care am rugat-o să ne dea mai multe detalii despre această campanie pentru publicația noastră.
Retail-FMCG.ro: Am văzut că inițiativa de a face această campanie de CSR a fost a Bergenbier și nu a Asociației EcoAssist. Cum a apărut ideea de a reîmpăduri România?
Pentru că Bergenbier este o bere inspirată din natură, ne-am dorit să dăm înapoi munților o parte din răcoarea adevărată de la care a pornit povestea berii. Am ales să răcorim România cu brazi, deoarece bradul este unul dintre simbolurile României și a munților săi, iar Bergenbier este “berea de la munte” care oferă răcorire adevărată consumatorilor ei. Așadar, ideea de reîmpădurire a unor zone de munte a venit într-un mod natural, din dorința noastră de a contribui la prosperitatea mediului înconjurător.
Retail-FMCG.ro: De ce tocmai un brand de bere face o acțiune de reîmpădurire? Care este legătura dintre o bere și plantarea de brazi?
O acțiune de reîmpădurire prin care să mulțumim naturii și implicit muntelui pentru aerul proaspăt pe care ni-l oferă, ni s-a părut cea mai potrivită, deoarece Bergenbier poartă numele berii de la munte (bergen = munte, bier = bere), iar povestea ei a fost inspirată din prospețimea locurilor unice din natură. Am ales să reîmpădurim trei zone de munte dezafectate: Râu de Mori (jud. Hunedoara), Sohodol și Bucium (jud. Alba) și să le îmbogățim cu 50.000 de brazi care să răcorească România. Pădurile de brazi oferă un cumul de beneficii oamenilor și mediului și răcoresc cu adevărat aerul de munte. Brazii sunt cei mai potriviți să răcorească România așa cum Bergenbier își răcorește zilnic consumatorii.
Retail-FMCG.ro: Câți voluntari s-au înscris la evenimentul de plantare din 21 aprilie?
Ne-am bucurat să avem cu noi în Echipa Națională de Răcorire, pe lângă vedetele implicate în campanie, peste 200 de participanți. În ziua evenimentului de plantare, la Bucium, Echipa Națională de Răcorire a reușit să planteze 6300 de puieți în aproximativ trei ore. Am reîmpădurit munții de la Bucium, iar până la mijlocul lunii mai vom “răcori” și munții din Râu de Mori și Sohodol.
Retail-FMCG.ro: În 2014 ați avut un proiect cu “Let’s Do It Romania!” în care au fost implicați angajații companiei. Sunt implicați și în acest proiect, pe lângă voluntarii înscriși pe site?
Așa este, în 2014 și în 2016 am participat la acțiunile de voluntariat organizate de Lets Do It atât lângă București cât și în marile orașe din țară. Am fost alături de ei și vom mai fi, în acțiunile de curățenie pe care le organizează. În acest proiect nu au fost implicați dar este o idee foarte bună pentru acțiunile viitoare. Te răcorești și Reîmpădurești a fost coordonat împreună cu Plantăm Fapte Bune în România, o organizație non profit cu experiență foarte mare în domeniu.
Retail-FMCG.ro: Proiectul de reîmpădurire a început pe 21 aprilie și se va încheia în luna mai. Voluntarii vor lucra zilnic pentru proiect sau vor fi anumite zile dedicate?
Voluntarii au fost invitați pentru a da startul plantărilor, într-o zonă accesibilă. Restul plantărilor din Sohodol și Râu de Mori au fost coordonate pentru noi de Plantăm Fapte Bune în România împreună cu ocolurile silvice de care aparțin terenurile identificate ca având nevoie de reîmpădurire. Există o fereastră de timp scurtă în care pot fi plantați brazii, iar terenurile pe care sunt plantați sunt în zone montane greu accesibile. De aceea oameni specializați, care au mai plantat conifere, se ocupă de plantarea restului de aproximativ 40.000 de brazi.
Retail-FMCG.ro: Cum și de ce ați ales cele trei zone ale țării?
Râu de Mori (jud. Hunedoara), Sohodol și Bucium (jud. Alba) sunt trei zone de munte dezafectate care au nevoie de refacerea fondului forestier și în care soiurile de conifere se pot dezvolta cel mai bine. În plus, sunt zone în care fenomenele naturale au cauzat dezastre ecosistemului, care are nevoie de refacere. Ne dorim să contribuim, chiar și într-o mică măsură, la revitalizarea și răcorirea munților din aceste zone, la menținerea și îngrijirea pădurilor din România.
Retail-FMCG.ro: Ce obiective doriți să atingeți cu această campanie?
Prin acest demers, ne dorim să răcorim România, însă nu doar la nivel de slogan. Vrem să oferim prospețime adevărată și să lăsăm ceva în urma noastră, ceva prin care putem spune că am contribuit în mod real la îmbogățirea și revigorarea naturii care ne-a inspirat în crearea berii Bergenbier.
Retail-FMCG.ro: Aveți de gând să continuați campania și anii următori?
Este un proiect ambițios și pe care ne-am dori să îl susținem și în următorii ani. Deocamdată pot să vă spun că, în mod sigur, în următorii ani ne vom ocupa să susținem ceea ce am plantat deja. Aceste păduri plantate de Bergenbier sunt deja în Fondul Național Forestier, trebuie doar să ne asigurăm că ajung la maturitate. Pentru aceasta vom susține financiar îngrijirea acestor parcele, în anii următori. Și revenim cu vești bune și despre repetarea acestei initiative, la momentul potrivit.
Bergenbier
Bergenbier S.A. este unul dintre cei mai activi producători de bere de pe piaţa românească, activând în România din anul 1994. Compania operează în prezent o unitate de producţie la Ploieşti, iar echipa numără aproximativ 700 de angajaţi. Bergenbier S.A. face parte din grupul Molson Coors Brewing Company, al treilea mare producător de bere din lume.
Portofoliul companiei cuprinde mărcile locale: Bergenbier – cu sortimentele Bere blondă, Bere blondă fără Alcool, ALE, Fresh Lemon și Fresh Grapefruit – şi Noroc precum şi mărcile internaţionale produse local: Staropramen, Stella Artois, Beck’s, Löwenbräu. Alături de acestea, Bergenbier S.A. importă specialităţile belgiene Leffe şi Hoegaarden, precum și berea mexicană numărul 1 în lume, Corona.
Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.
În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din Retail & FMCG – retailul alimentar şi industria FMCG.
Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.