Europa rămâne lider pe piața retailului de lux

Se preconizează că piaţa retailului de lux în Europa va creşte cu aproximativ 60 de miliarde de dolari în următorii 5 ani în ciuda concurenţei făcute de China, conform celor mai recente analize.

Compania Verdict, care se ocupă cu cercetările în domeniul retailului, estimează că până în 2015 piaţa de desfacere a produselor de lux din ţările est-europene va valora 175 miliarde de dolari.

Deşi mulţi dintre comercianţii produselor de lux, precum Burberry, şi-au extins prezenţa pe pieţele emergente precum China, etalonul valutar devalorizat combinat cu un număr ridicat al consumatorilor înstăriţi ar trebui să menţină Europa în fruntea altor regiuni.

Ruta Perveneckaite, analist de retail în cadrul Verdict, a decalarat: „Deşi piaţa retailului de lux este saturată în Europa, există mari oportunităţi de creştere.

Piaţa a produselor de lux se află în expansiune pe măsură ce numărul persoanelor înstărite continua să crească – cu mai mult de 10% în Marea Britanie şi 7% în Franţa, Italia şi Germania, în următorii patru ani.

La toate acestea se adaugă şi turismul, care, prin devalorizarea monedei euro, a demonstrat că este mai profitabil să cumperi produse de lux din Europa.”

O serie de evenimente internaţionale de amploare care urmează să se desfăşoare în următorii ani, incluzând Jocurile Olimpice din 2012 din Londra, Jocurile Olimpice de Iarnă din 2014 din Rusia şi Expoziţia Universală din 2015 din Milano, ar trebui să menţină o constantă a turiştilor spre continent.

În plus, unele dintre brandurile internaţionale renumite, precum Chanel şi Louis Vuitton deţin sau se pregătesc să deschidă noi magazine în Londra, demonstrând că piaţa tinde să se redreseze în urma declinului de 17,7 miliarde de dolari experimentat în 2009.

Deşi sectorul retailului de lux a adoptat încet noile schimbări, în 2010 au fost lansate site-uri tranzacţionale pentru Gucci şi Ralph Lauren, o creştere în acest domeniu fiind de aşteptat în următorii ani.

Perveneckaite a mai spus: „Vânzările online permit retailerilor de lux accesul la o piaţă extinsă. Aceşti consumatori, care se pot simţi intimidaţi de magazinele de prestigiu sau pot face eforturi pentru a ajunge la aceste magazine, pot vizualiza acum cu uşurinţă produsele, fiind încurajaţi astfel să economisească, ceea ce conduce, în definitiv, la creşterea vânzărilor şi la deschiderea pieţei.”

Sursa: retailgazette.co.uk

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,816 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Retail » Retail international » Europa rămâne lider pe piața retailului de lux

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: