Producătorul român URBB, care a intrat în 2010 pe un nou segment de piaţă, cel al apelor minerale, anunţă o creştere a volumului vânzărilor de băuturi de 7% şi de 3 % în valoare faţă de 2009. Mărcile din portofoliul URBB care au înregistrat cea mai mare creştere procentuală sunt Skol, Tuborg, Granini şi Guinness.
„Mă bucur că şi în 2010 compania noastră a reuşit să îşi crească cota de piaţă pe piaţa berii, în condiţiile unei pieţe în scădere. Ca şi trenduri majore constatate în 2010 aş menţiona mutarea consumului de bere predominant acasă, preferinţă mai mare a consumatorilor faţă de mărcile poziţionate pe segmentele premium şi mainstream” a declarat Shachar Shaine, cel care a deţinut preşedinţia URBB în ultimii şase ani.
În ceea ce priveşte factorii care au influenţat decizia de cumpărare în 2010, conform cercetărilor efectuate de URBB, cel mai important aspect a fost reprezentat de favorabilitatea şi afinitatea faţă de marcă (37%), urmată de preţ (17%), dacă produsul este păstrat la rece (15%), tipul de ambalaj (14%) şi pe locul cinci promoţiile sau ofertele speciale (10%).
„Pentru 2011 preconizăm o creştere de 10% a volumului de băuturi vândute de către URBB pe cele trei pieţe pe care este prezentă compania. Investiţiile pentru acest an ating suma de 4 milioane de euro şi vor fi direcţionate către fabrica de la Bilbor, pentru exploatarea zonei de noi surse, investiţie în sistemul de distribuţie şi investiţii operaţionale de îmbunătăţire a liniilor de îmbuteliere de bere şi suc, precum şi a sistemului informatic.
Planurile de responsabilitate socială din noul an vor urmări menţinerea acţiunilor de amploare naţională ale programului Umbrela Verde – «Capitala Verde a României» – de aceea vom continua să investim în această direcţie un buget în creştere faţă de 2010″ afirmă Hezy Ovadia, noul preşedinte al URBB.
Reprezentanţii URBB sunt optimişti în ceea ce priveşte piaţa locală a berii în 2011 şi speră ca aceasta va avea o evoluţie mai bună decât în 2010, iar segmentele de piaţă care vor înregistra cele mai bune rezultate fiind cele din anul anterior – premium, mainstream şi imported – dar şi berile speciale, incluzând aici berea cu arome speciale, berea fără alcool, cea nefiltrată sau alte tipuri de specialităţi.
Segmentul de piaţă al băuturilor răcoritoare necarbonatate a continuat pe un trend descedent în 2010, înregistrând o scădere cu aproximativ 20% în volum faţă de anul anterior. În 2011 este aşteptată o stagnare a acestei pieţe. În anul precedent, marca Granini a înregistrat o creştere de 2% în volum faţă de 2009, categoria still-drinks având o creştere procentuală mai mare faţă de variantele juice şi nectar.
Introducerea brandului de apă minerală Bilbor în portofoliul produselor premium marca URBB a generat, după cele şapte luni de la momentul lansării, 5% din volumul total al băuturilor vândute de URBB. Astfel, aproximativ 8 milioane de sticle de apă Bilbor au fost vândute în 2010, în toate variantele de ambalaj (0.5, 1.5 si 2 L), atingând aşteptările stabilite în primele 6 luni de la lansare.
Cota exporturilor companiei pe pieţele internaţionale a cunoscut o creştere semnificativă – volumul acestora avansând cu 57% în comparaţie cu anul precedent. La începutul mandatului său de preşedinte, într-un an în care se estimează că piaţa de băuturi se va opri din scădere, Hezy Ovadia vorbeşte de patru direcţii de business care să menţină stabilitatea şi ascensiunea financiară a unei companii responsabile, ce are în spate o istorie de 13 ani pe piaţa din Romania.
„Îmi propun ca pe un termen mediu de 3 ani URBB să continue maximizarea cotei de piaţă de la an la an, prin înregistrarea unor rezultate superioare celor la nivel de piaţă, precum şi consolidarea poziţiei companiei pe segmentele de băuturi nou intrate în ultimii ani, cele de băuturi răcoritoare şi apa minerală. Investiţiile constante în marketing şi creşterea gradului de prezenţă a produselor noastre pe piaţă sunt alte doua obiective pe care le voi urmări începând cu primele luni ale mandatului” afirmă preşedintele în funcţie al URBB, Hezy Ovadia.
