10% dintre români au adoptat o pisică pentru prima oară de la începutul pandemiei Covid-19. Aproape jumătate (47%) dintre familiile care aveau deja o pisică înainte de Covid au adoptat încă o pisică după carantina din martie 2020. Whiskas, în colaborare cu Waltham Institute, îi invită pe toți cei care aveau sau au adoptat recent o pisică să descopere cele mai noi studii despre îngrijirea lor.
Adopțiile de pisici în România
România este una dintre țările europene cu cele mai multe noi adopții de pisici, cu o creștere de 11,8% în perioada martie 2020 – februarie 2021 și cu 13,6% din martie anul trecut, potrivit unui raport Ipsos realizat pentru Mars Petcare. De la începutul pandemiei, România se află pe locul 2 în topul țărilor cu cele mai multe pisici adoptate, după Ungaria.
Pandemia de Covid-19 a schimbat comportamentul românilor și i-a inspirat să redescopere dragostea pentru animalele de companie. Timpul petrecut acasă și restricțiile de călătorie apărute odată cu luna martie 2020 i-au făcut pe oameni să conștientizeze nevoia de a avea alături un prieten felin.
Pisicuțele presupun mai mult timp și răbdare pentru a le învăța ce au și ce nu au voie să facă, în timp ce pisicile adulte au deprinderile formate și comportamentul definit. Românii au înțeles că decizia de a adopta o pisică înseamnă un angajament pe termen lung, așa că mai mult de jumătate (53%) dintre adopțiile de la începutul pandemiei au fost pisoi cu vârsta de până în 12 luni. În același interval din martie 2020 – februarie 2021, 24% au adoptat pisici cu vârsta cuprinsă între 1-2 ani, 17% au adoptat o pisică adultă (3-7 ani) și doar 5% dintre români au ales să adopte o pisică cu vârsta de peste 8 ani.
Perioada de pandemie și adopția
În a doua jumătate a perioadei de pandemie (din martie 2021), au fost adoptate mai multe pisici cu vârsta cuprinsă între 1-2 ani, cu o creștere de la 24% la 32%. Pisicuțele cu vârsta de până în 12 luni au rămas la fel de populare, iar 51% dintre respondenți au declarat că au adoptat un pisoi în acest interval. 15% dintre ei au adoptat pisici adulte cu vârsta între 3-7 ani, iar procentul pisicilor cu vârsta mai mare de 8 ani adoptate recent a scăzut cu 3%.
Indiferent de vârsta sau rasa pisicuței este important ca ea să se simtă în siguranță în noul cămin. De la hrănirea cu produse speciale pentru vârsta ei și până la oferirea unui mediu prietenos, adaptarea la noul stil de viață va fi mai simplă și mai ușoară atunci când se respectă câteva lucruri esențiale. Un alt pas important în luarea deciziei de a adopta o pisicuță este informarea.
“Pisica este un animal de companie ce are nevoie de iubire, îngrijire și atenție necondiționată. De aceea, decizia de a adopta o pisică vine cu responsabilitate și este important să urmăm sfaturile medicului veterinar pentru a-i oferi o profilaxie și o alimentație adecvate.” declară M.V. Dr. Iulian Amza, Petcare Accelerator Specialist în cadrul Mars Multisales Europe.
Mâncarea pentru pisici
Pisicile, spre deosebire de oameni, digeră mâncarea mult mai repede, stomacul lor fiind potrivit pentru mese mai mici și mai dese, de cel puțin două ori pe zi. Mars Petcare, grupul din care face parte Whiskas, lucrează îndeaproape cu Institutul Waltham, cel mai mare centru de cercetare pentru animale, pentru a dezvolta hrană umedă și uscată și a răspunde nevoilor nutriționale ale pisicilor. Produsele Whiskas sunt pregătite cu cea mai mare grijă astfel încât pisicuțele să beneficieze de o alimentație corespunzătoare vârstei și nevoilor proprii.
Contrar așteptărilor, pisicile nu trebuie hrănite cu lapte sau alte derivate din produse lactate, cu excepția laptelui matern. Producția de enzime necesare pentru digerarea lactozei din lapte scade treptat la sfârșitul perioadei de alăptare a pisoilor, iar laptele de vacă conține un nivel ridicat de lactoză, astfel că poate provoca tulburări intestinale. De asemenea, hrănirea pisicilor cu resturi de mâncare sau carne crudă poate avea consecințe grave asupra sănătății pe termen lung. În schimb, apa proaspătă și o alimentație formată din produse adecvate vârstei, atât cu hrană umedă, cât și uscată sunt foarte importante pentru sănătatea pisicuței.
Dieta unei pisici
Conform unui studiu realizat de Institutul Waltham, o dietă corectă din punct de vedere nutritiv este compusă din 50% proteine, 40% grăsimi și 10% carbohidrați. Astfel, raportul nutritiv ideal care acoperă toate nevoile pisicilor include proteine bogate, un nivel controlat de grăsimi și carbohidrați limitați.
Hrana umedă este mai bogată în proteine și grăsimi, în timp ce hrana uscată are un nivel mai ridicat de carbohidrați, iar valorile nutritive indicate se pot obține prin combinarea celor două tipuri de hrană. De aceea, alimentația pisicuței trebuie împărțită în mai multe porții mici formate din hrană umedă și uscată.
Rețetele Whiskas sunt dezvoltate împreună cu experții Institutului Waltham, iar gama variată de produse permite pisoilor să se bucure de ceva nou în fiecare zi în timp ce le oferă toți nutrienții necesari specifici fiecărei vârste și îi ajută să rămână sănătoși și fericiți.
Problemele pe care le pot avea pisicile
Există însă și câteva semne care de cele mai multe ori indică o problemă a pisicuței, cum ar fi lipsa de activitate, tendința de a se ascunde sau lipsa preocupării pentru igiena personală și atunci este necesară vizita medicului veterinar. Pentru a-i oferi un stil de viață cât mai sănătos, pisicuța trebuie să beneficieze de cel puțin două sesiuni de joacă și exerciții fizice pe parcursul unei zile.
Consultarea medicului veterinar pentru a afla greutatea ideală a pisoiului este de asemenea importantă. O greutatea stabilă este un indicator al sănătății bune, astfel că greutatea trebuie verificată cel puțin o dată pe lună.
Gama Whiskas include o varietate bogată de sortimente, ce oferă toate elementele necesare pentru o viață lungă și sănătoasă a pisicuței.
Whiskas
Hrana pentru pisici Whiskas este pe piață din anul 1958. Angajamentul pe termen lung al companiei este de a produce hrană de calitate care să le asigure pisicilor o viață sănătoasă și fericită. Whiskas colaborează cu Institutul WALTHAM®, centrul de cercetare dezvoltat de Mars Petcare, pentru a dezvolta în permanență produse cu o calitate nutrițională îmbunătățită. Astfel, produsele Whiskas sunt sănătoase și echilibrate din punct de vedere nutrițional.
Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.
Fii primul care află cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG, #eCommerce, #FoodService și #servicii dedicate retailului, știri pe care le vei putea primi gratuit, direct pe adresa ta de e-mail,
Abonează-te gratuit la newsletter
Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.
retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de echipamente, tehnologii și servicii pentru retail. B2B Meetings conectează companiile de retail cu potențialii furnizori de servicii pentru retail