Vânzările Henkel în trimestrul doi 2011 au crescut până la 3,953 milioane euro, o creştere de 1.6 procente comparativ cu perioada similară a anului trecut. După ajustări în funcţie de cursul valutar, vânzările s-au îmbunătăţit cu 6.0 procente. La 6.3 procente, vânzările organice, care includ şi impactul cursului de schimb şi achiziţii/vânzări, arată o altă creştere.
În regiunea Europa de Vest vânzările au crescut cu 2.4 procente până la 1,425 milioane euro; creşterea organică a fost de 1.5 procente. Ratele de creştere raportate de diviziile Adezivi Tehnologii şi Detergenţi & Produse pentru Îngrijirea locuinţei au fost compensate de scăderea raportată de către divizia Cosmetice/produse de toaletă.
Vânzările în regiunea Europa de Est au crescut cu 7.3 procente până la 729 milioane euro. Creşterea organică a fost de 11.0 procente. Toate cele trei divizii au contribuit la această creştere, dar în special divizia Adezivi Tehnologii cu rate de creştere de ordinul a două cifre.
Rezultatele din regiunea Africa/Orientul Mijlociu au fost influenţate de contextul politic extrem de dificil. Vânzările regiunii au totalizat 231 milioane euro comparativ cu 236 milioane euro în perioada de comparaţie. Totuşi, organic, vânzările au crescut cu 9.5 procente, datorită în mod special aportului diviziilor Adezivi Tehnologii şi Cosmetice/ produse de toaletă.
Vânzările generate în regiunea America de Nord au scăzut cu 5.2 procente până la 676 milioane euro, resimţindu-se puternic impactul cursului valutar. Organic, vânzările au crescut cu 6.1 procente datorită aportului tuturor diviziilor.
Regiunea America Latină a raportat creşteri de 5.0 procente până la 272 milioane euro. Creşterea organică a fost de 9.6 procente, prin contribuţia tuturor diviziilor.
Regiunea Asia-Pacific a raportat creşteri ale vânzărilor de 4.8 percente până la valoarea de 587 milioane euro. Organic, vânzările au crescut cu 12.1 procente, în principal datorită diviziilor Adezivi Tehnologii şi Cosmetice/ produse de toaletă.
“Henkel continua sa raporteze performante foarte bune in trimestrul doi, in pofida contextului dificil. Am realizat o crestere organica a vanzarilor si am reusit sa raportam cresteri mai mari decat pietele pe care activam,” declara Kasper Rorsted, CEO Henkel. “Toate diviziile companiei au contribuit la aceasta crestere, iar pietele emergente au reusit sa raporteze cresteri de ordinul a doua cifre, contributia acestora la vanzarile Grupului crescand la 42 procente. In ciuda cresterii preturilor la materii prime, am reusit sa sporim profitabilitatea tuturor diviziilor datorita masurilor luate de companie.”
