Grupul Maspex Wadowice a semnat un contract condiţional pentru preluarea companiei Rio Bucovina ce va întra în vigoare doar după obţinerea aprobării Consiliului Concurenţei din România precum şi efectuarea cu succes a acţiunii de due diligence.
Tranzacţia include, printre altele, achiziţionarea celor trei facilităţi de producţie ale societăţii Rio Bucovina, localizate în Vatra Dornei, Timişoara şi Giurgiu, precum şi a brandului “Bucovina”. Rio Bucovina deţine o cotă de aproape 10% din piaţa românească a apelor îmbuteliate, conform AC Nielsen (date de piaţă aferente perioadei aprilie-mai 2015).
Grupul Maspex este producător de de sucuri, nectaruri şi băuturi răcoritoare, de paste făinoase, biscuiţi săraţi (crackers) şi covrigei (brezels). Grupul a intrat pe piaţa românească în anul 1996 şi, în prezent, este unul dintre cei mai mari investitori polonezi în România. Brandurile deţinute de Maspex sunt Tedi, Tymbark, La Festa, Ekland, Coffeeta şi Salatini. Preluarea companiei Rio Bucovina va fi cea de-a treia pe care Grupul Maspex o realizează în România.
Rio Bucovina este unul dintre cei mai mari producători de ape minerale naturale de pe piaţa românească. Conform datelor AC Nielsen, Rio Bucovina este al doilea mare jucător ca volum, deţinând o cotă de aproape 10% din piaţa apelor îmbuteliate (date de piaţă aferente perioadei aprilie – mai 2015).
Tranzacţia va reprezenta cea de-a 18-a preluare a Grupului Maspex Wadowice şi cea de-a 3-a pe piaţa românească. În anul 2007, Tymbark Maspex România, parte a Grupului Maspex Wadowice, a achiziţionat brandul Arnos iar în anul 2013 brandurile Salatini şi Capollini – cele mai vechi mărci comerciale de pe segmentul biscuiţi săraţi (crackers) şi covrigei (brezels).
România reprezintă pentru Maspex o a doua piaţă ca mărime, după Polonia, atât din punctul de vedere al cifrei de afaceri şi al investiţilor efectuate, cât şi ca putere de cumpărare. Compania a intrat pe piaţa românească în anul 1996 şi în prezent este unul dintre cei mai mari investitori polonezi în România.
„Pe piaţa apelor minerale nu am fost prezenţi până acum, iar aceasta este o categorie care se află în creştere. În prezent, segmentul apelor minerale ocupă o cotă de 50% din piaţa băuturilor nealcoolice din România. Comparativ, piaţa băuturilor răcoritoare reprezintă 10%.
Brandul Bucovina va creşte semnificativ competitivitatea noastră şi va consolida poziţia companiei pe piaţa românească. În plus, în România consumul de apă îmbuteliată se află încă la un nivel scăzut, comparativ cu alte ţări din Europa, ceea ce, cu certitudine, ne creează o perspectivă de dezvoltare, la aceasta contribuind şi tendinţele spre un mod de viaţă sănătos,” a declarat Krzysztof Pawiński, Preşedintele Consiliului de Adminstraţie al Grupului Maspex Wadowice:
„După tranzacţia istorică din 2014, când Grupul Maspex Wadowice a achiziţionat active ale firmei Agros Nova din Polonia, aceasta având ca efect crearea unui grup alimentar cu un rulaj de aproape 1 miliard de euro, preluarea Rio Bucovina de către Grupul Maspex Wadowice va reprezenta cea mai importantă achiziţie realizată în România de către Maspex,” a precizat Krzysztof Pawiński.
„Ca parte a Grupului Maspex, alături de Tymbark Maspex România, Rio Bucovina îşi va consolida şi mai mult poziţia pe piaţa producătorilor de apă minerală naturală, apă de izvor şi apă de masă din România. Sunt sigur că experienţa companiei poloneze, precum şi obiectivele ambiţioase ale acesteia privind portofoliul de produse vor contribui substanţial la dezvoltarea continuă a brandurilor deţinute de compania Rio Bucovina,” a declarat Dorel Radu, Director general Rio Bucovina.
În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG.
Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Pingback: Cele mai importante evenimente din 2015, în piața de retail & FMCG din România