Gusto sau cum să fii un Social Brand

Povestea companiei Phoenix şi a pufuleţilor Gusto începe în anul 1992 pe vremea când companiile multinaţionale încă nu îşi făcuseră apariţia pe piaţa româneasca şi în consecinţă nici standardele şi politicile impuse de acestea. Nivelul înalt al calităţii a devenit tot mai important şi eliminatoriu, astfel că de-a lungul timpului unii dintre micii producători  au închis afacerile, s-au reprofilat, iar piaţa s-a maturizat.

Astăzi, într-o piaţă cu un număr redus de producători locali de pufuleţi, dar şi cu un consumator educat, care pune accent pe gustul, ingredientele şi calitatea unui produs, Gusto este lider în acest segment cu o cotă de piaţă de 70%. În România pufuleţii simpli cu sare conduc în topul preferinţelor de consum, chiar dacă sunt grupuri mai mici de consumatori care caută şi noi varietăţi de arome, pe modelele regăsite în alte ţări.

La nivel naţional, compania Phoenix deţine în portofoliul său 15 sortimente de pufuleţi, distribuite sub brandul Gusto şi produse în fabrica de la Băicoi. În acelaşi timp, pentru export se dezvoltă 7 sortimente, comercializate sub marca Letz. Se produc pufuleţii tradiţionali cu sare, pufuleţii cu caşcaval, pufuleţii cu surprize şi pufuleţii cu pizza.

Din fabrica de la Băicoi pleacă lunar aproximativ 2 milioane de pungi de pufuleţi destinate pieţei internaţionale. Odată cu finalizarea noilor spaţii de producţie şi stabilirea de noi contracte cu agenţii economici externi, cifrele vor creşte.

Cofondatorul companiei producatoare a pufuletilor Gusto si director general Phoenix, Dl. Eliodor Apostolescu a răspuns la câteva întrebări ale redactorilor revistei retail-FMCG.ro:

retail-FMCG.ro:  Care este cea mai mare provocare pentru brandul Gusto în 2012?

R:. Am pornit afacerea cu pufuleţi cu paşi mici şi iată că toate eforturile de-a lungul timpului şi întreaga muncă s-au reflectat prin recunoaşterea şi aprecierea primite de la consumatori. Provocarea cea mai mare rămâne să oferim mereu cei mai îndrăgiţi pufuleţi din România şi, de ce nu, din lume!

Pufuleţii Gusto au deja 20 de existenţă pe piaţa locală. În tot acest timp, am investit constant în tehnologii performante de producție, în materie primă de cea mai bună calitate, în dezvoltarea de rețete proprii mereu îmbunătățite și, nu în ultimul rând, într-o echipă formată din specialiști.

retail-FMCG.ro: Produceţi şi marcă privată pentru retail?

R: Marile lanţuri de magazine au început într-adevăr să fie din ce în ce mai interesate de dezvoltarea portofoliului de produse sub marcă proprie. Preocuparea noastră rămâne investirea în brandul Gusto, extinderea pe noi pieţe de desfacere, atât în ţară cât şi la nivel internaţional, de a găsi noi parteneri de distribuţie şi de a penetra pieţe mai puţin explorate. Ne menţinem dorinţa de dezvoltare de noi produse, corelat cu cerinţele consumatorilor.

retail-FMCG.ro: Care este cel mai important canal de distribuţie pentru Gusto?

R: Produsele noastre sunt distribuite prin 2 canale: retaileri moderni şi retaileri tradiţionali. Nu aş putea să spun care este cel mai important, noi le trătam pe amândouă ca fiind foarte importante. Vânzarile pe care le avem în magazinele de promixitate comparativ cu supermarketurile sunt aproximativ egale.

La fabrica de pufuleţi de la Băicoi producem zilnic peste 1 milion de pungi de pufuleţi şi este una dintre cele mai mari la nivel european. Numărul punctelor de vânzare pentru sortimentele de pufuleţi Gustu a crescut odată cu extinderea distribuţiei noastre pe pieţele externe.

Exportăm în ţări precum Anglia, Belgia, Bulgaria, Germania, Grecia, Irlanda, Italia, Moldova, Olanda, Slovacia, Spania sau Suedia, şi chiar Statele Unite. Suntem mândri că reuşim să trimitem peste hotare un produs românesc de succes şi ne bucurăm de fiecare dată când consumatorii străini încep să îndrăgească pufuleţii Gusto, convinşi de gustul şi de reţeta unică a acestora.

retail-FMCG.ro: Ce format de retail îl vedeţi “câştigător” anul acesta?

R: Aşa cum am putut observa cu toţii în ultima perioadă, în general, retailul modern a început să câştige tot mai mult teren, în detrimentul celui tradiţional. Cred că această tendinţă se va menţine pe parcursului întregului an.

retail-FMCG.ro: Care este în acest moment oferta Phoenix (game, branduri, sortimente)?

R: Compania noastră deţine în portofoliul său 15 tipuri de produse, distribuite la nivel naţional şi internaţional. Printre acestea putem să enumerăm Pufuleţii Gusto cu sare (în două variante de gramaj), cu caşcaval, cu pizza sau cu alune, Gusto cu Mega Surprize (la fel ca şi la cei simpli, aici avem două versiuni de gramaj) sau Ciocoleţii – aceiaşi pufuleţi gustoşi, înveliţi în ciocolată.

retail-FMCG.ro: Care sunt beneficiile pe care le aveţi din folosirea Social Media şi de ce credeţi că Social Media e benefică pentru promovare/brand awareness?

R: Gusto este un Social brand. Este un brand iubit atât în offline, cât şi în online şi ne mândrim cu asta. În Social Media, pufuleţii Gusto au Blog (www.ligaoptimistilor.ro), pagina de Facebook (www.facebook.com/PufuletiiGusto) şi cont de Twitter (@PufuletiiGusto) şi interacţionează cu cititorii, fanii şi followerii în fiecare zi.

Unul dintre cele mai mari beneficii este această interacţiune în timp real cu comunitatea brandului din online pe care numai Social Media ne-o poate asigura. Mai mult decât atât, de cele mai multe ori aflăm astfel direct de la sursă cum văd consumatorii produsele noastre, le urmărim reacţiile în diferite momente cheie, îi ascultăm.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,862 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » FMCG » Producatori » Gusto sau cum să fii un Social Brand
Explorează subiecte similare:

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: