Heinz va vinde primele 3.000 de sticle din ultima sa reţetă de Tomato Ketchup exclusiv prin intermediul Facebook UK, fiind pentru prima oară când reţeaua de socializare va fi folosită astfel pentru promovarea produselor alimentare, potrivit publicatiei The Grocer. Începând de luni, consumatorii vor putea cumpăra ketchup de tomate Heinz cu oţet balsamic de pe pagina de Facebook a Heinz Tomato Ketchup Marea Britanie. Restul de peste un milion de sticle se va afla pe rafturile magazinelor din 23 martie.
Potenţialul comercial al Facebook este din ce în ce mai exploatat de către cei care lucrează în marketing şi a fost deja valorificat în lumea modei, retailerul online Asos permiţându-le consumatorilor să cumpere direct de pe site-ul reţelei de socializare când a inaugurat un magazin pe Facebook în ianuarie.
Dar aceasta este o premieră pentru alimente, iar mutarea ar apropia Heinz de cei 40.600 de fani, ca parte a semnificativelor investiţii ale companiei în strategia online dezvoltată în ultimele şase luni, după cum a afirmat directorul de marketing al Heinz, Ian McCarthy.
Heinz a creat o pagină de Facebook pentru brandul său Tomato Ketchup în octombrie anul trecut, dar s-a aflat în „dialog constant” cu reprezentanţi ai reţelei de socializare şi şi-a făcut publicitate în fiecare zi prin intermediul acesteia. Începând de luni, reclamele de pe Facebook vor fi redirecţionate direct către tabul dedicat sosului de roşii în ediţie limitată. Iubitorii de Heinz vor putea cumpăra o sticlă folosind un sistem de plată integrat în Facebook. Reţeaua de socializare nu reţine nici un procent din vânzări, făcând bani în schimb prin intermediul plăţilor pentru publicitate şi credite.
Magazinul online Ocado a declarat că a urmărit cu interes tranzacţionarea prin intermediul Facebook, dar a subliniat că oamenii pot cumpăra mai multe alimente printr-o singură tranzacţie pe site-ul său, în timp ce Heinz vinde un singur produs. „Suntem dornici să vedem cum merge”, a adăugat un purtător de cuvânt. „Spaţiul retailului online înregistrează o creştere foarte rapidă şi este loc pentru toată lumea.” Dar Richard Buchanan, director de consultanţă în marketing şi de consultanţă de brand, întrebat în legătură cu semnificaţia acestei mutări, a declarat: „Înseamnă asta că din ce în ce mai multe companii vor începe să vândă produse alimentare prin intermediul Facebook? Nu, aceasta este treaba retailerilor online.”
A fost, totuşi, un mod foarte eficient de a crea agitaţie şi de a ajunge la un public larg, deoarece fiecare dintre cele 3.000 de persoane care au cumpărat o sticlă pe Facebook au în medie 130 de prieteni. Heinz a descoperit o modalitate inovatoare de a angaja fanii în promovarea produsului, dar Guy Grimsley, consultant la The Value Engineers, a avertizat că doar cele mai iubite şi cunoscute branduri din FMCG ar putea obţine o bază de fani suficient de largă pentru a face promovarea eficientă.
Ketchupul cu oţet balsamic este prima ediţie limitată a Heinz Tomato Ketchup. Heinz deţine 77,3% din piaţa de ketchup din Marea Britanie, evaluată la 164 milioane de lire sterline.
