Compania Henkel a raportat astăzi rezultatele financiare consolidate ale grupului pe primul trimestru al anului 2011. Vânzările au crescut cu 8.9 procente până la 3,823 milioane euro (organic: +7.2%), iar profitul operaţional ajustat a crescut cu 12.1 %, până la 473 milioane euro.
“În pofida contextului dificil, Henkel a început foarte bine anul 2011. Am realizat o foarte bună creştere organică a vânzărilor, peste valoarea pieţelor,” a declarat Kasper Rorsted, CEO-ul Henkel. “Toate diviziile companiei au contribuit la acest success. Datorită creşterilor de ordinul a două cifre am reuşit să ne consolidăm poziţiile pe pieţe. Suntem dedicaţi atingerii obiectivelor noastre strategice şi credem în continuare că vom reuşi să ne atingem obiectivele fixate pentru anul 2012.”
În ceea ce priveşte anul fiscal 2011, Rorsted a declarat următoarele: “În condiţiile unei competiţiii intense pe pieţe, alături de creşterea preţului materiilor prime, contextul economic va ramâne în continuare extrem de dificil. Va trebui să continuăm să ne revizuim structura astfel încât să ramânem competitivi pe termen lung.”
Henkel şi-a mărit puţin aşteptările în ceea ce priveşte creşterea organică a vânzărilor: “Suntem convinşi că vom reuşi să creştem mai mult decât pieţele relevante şi în 2011 şi estimăm o creştere situată în intervalul 3 – 5 procente. Estimăm – în acord cu declaraţiile anterioare – o creştere a EBIT margin ajustat de cca 13 procente şi o creştere a caştigurilor per acţiune preferenţială de cca 10 procente,” a mai adăugat Kasper Rorsted.
După un prim trimestru foarte bun, compania Henkel crede că va reuşi şi în acest an să aibă o evoluţie mai bună decât pietele pe care activează, în ceea ce priveşte creşterea organică a vânzărilor, aşteptând creşteri situate în partea superioară a intervalului 3% şi 5%. Henkel confirmă o creştere a valorii ajustate a indicatorului return on sales (EBIT) de cca 13 % (2010: 12.3 %) şi o creştere a câştigurilor ajustate per acţiune preferenţială cu cca 10 procente (2010: 2.82 euro).
La baza acestei previziuni stau creşterea preţurilor de vânzare şi adaptarea structurilor la condiţiile de pe pieţe. Cu aceste acţiuni, alături de o disciplină strictă a costurilor, compania Henkel este convinsă că va contrabalansa efectul negativ pe care il vor avea creşterile aşteptate ale preţului materiilor prime asupra câştigurilor companiei.
