Hipermarketurile, canalul de vânzare cu cea mai mare creștere pentru piața de carte din România

Atunci când canalele de distribuție clasice devin din ce în ce mai restrânse – iar în industria de carte vorbim de numai 260 de librării în toată țara – editurile trebuie să găsească soluții pentru a ajunge la cititori. De când s-au deschis și în România, hipermaketurile și magazinele cash & carry au reprezentat un canal foarte bun de vânzare.

00-Litera„Pentru Editura Litera acestea au devenit al doilea canal ca importanță, reprezentând 23% din totalul vânzărilor, imediat după librării și înaintea online-ului”, explică Marin Vidrașcu, directorul executiv al Editurii Litera.

„Din punctul de vedere al editurii, hipermaketurile reprezintă categoria de retailer care a crescut constant în fiecare an. Acest lucru se datorează faptului că acestea au o arie mult mai largă de răspândire și sunt accesibile în localitățile în care librăriile nu mai există. Se adaugă, bineînțeles, avantajul cumpărăturilor centralizate: produse diverse, la prețuri accesibile, aflate într-un singur loc, ceea ce se traduce în trafic mare de oameni, economie de bani și de timp,” declara Marin Vidraşcu.

În momentul de față, cărțile Litera sunt prezente în 224 de hipermaketuri și magazine cash & carry din țară, dintre care 35 se află în București. După capitală, Cluj, Brașov și Iași sunt orașele cu cea mai bună reprezentare a cărților în hipermarketuri.

Spre deosebire de librăriile fizice și online, în hipermaketuri cererea este mai mare pentru titlurile pentru copii, cărțile practice și cele cu discount. Fiind un mediu mult mai dinamic, rulajul cărților este mai mare, hipermarketul implicându-se, dacă este nevoie, în vânzare, prin reducerea prețului din propria marjă.

După o analiză atentă a publicului din hipermaketuri, Litera a realizat tiraje speciale pentru diverse titluri, care se găsesc numai în anumite lanțuri. Acest tip de proiect este în favoarea ambelor părți, având în vedere că editura atinge publicul țintă, iar hipermarketul se remarcă prin categoria non-food, categorie care, în străinătate, face diferența între retaileri.

Editura Litera, cu o vechime de 26 de ani pe piaţa din România, a reușit să se impună prin calitatea produselor sale, devenind unul dintre cei mai importanți actori de pe piața de carte, editând peste 4.300 de titluri, într-un tiraj total de aproximativ 48 de milioane de exemplare, acoperind practic toate domeniile de ficțiune și nonficțiune.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Depositphotos

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *