Mai mult de 4/5 dintre companiile internaţionale din industria alimentară sunt încrezătoare cu privire la viitorul lor, potrivit celor mai recente sondaje ealizate de către IGD – experţii de pe piaţa produselor alimentare.
Mai mult de jumătate (53%) dintre aceştia cred că industria alimentară globală va depăşi restul sectoarelor economice în următorii 5 ani, în timp ce 29% cred că vor avea o performanţă similară în raport cu alte industrii.
Constatările au fost dezvăluite în sondajul global privind produsele alimentare realizat de către IGD, care a demonstrat că 80% dintre companiile intervievate şi-au sporit investiţiile în dezvoltarea de noi produse sau şi le-au menţinut la nivelul ultimelor 18 luni. Când au fost întrebaţi despre modificările care ar putea surveni în costurile de producţie pe parcursul anului viitor:
● 75% au spus că preţul materiilor prime va creşte;
● 68% au fost de părere că preţul energiei va spori;
● 57% cred că preţul forţei de muncă va rămâne între aceeaşi parametri sau va scădea.
Joanne Denney-Finch, director executiv IGD, a spus: „Deşi condiţiile economice globale sunt dure, companiile din industria alimentară sunt mai rezistente. Sondajul nostru dovedeşte că sunt încrezători în şansele lor comparativ cu celelalte industrii. Această încredere este bazată pe un efort de a inova şi de a construi pe valoarea monetară pe măsură ce clienţii experimentează o strâmtorare în urma creşterii costurilor nivelului de trai, cum ar fi preţul ridicat al petrolului.
Companiile din industria alimentară prevăd că se vor confrunta cu presiuni legate de costuri, incluzând costuri ridicate ale energiei şi ale materiilor prime. Dar operând pe o piaţă atât de competitivă vor continua să-şi reevalueze acţiunile pentru a asigura eficienţa maximă care să ajute la amortizarea impactului creşterilor asupra cumpărătorilor.”
Sursa: IGD
