Inovație în comerțul online: abonamente la servicii de apă și cafea, pe noua platformă La Fântâna

La finalul lunii septembrie 2023, compania La Fântâna – furnizorul nr. 1 de servicii de hidratare în sistem watercooler – a lansat noua sa platformă online, lafantana.ro – un site „3 în 1”, cu vitrină de prezentare corporativă, hub de informații și dezbateri și magazin online, având în centru oferta de servicii de apă și cafea pentru persoane fizice și juridice a companiei. Un lucru inedit legat de noua platformă lafantana.ro este faptul că serviciile de abonament pot fi achiziționate online, fără birocrație și fără timp pierdut. Despre noua platformă digitală lafantana.ro, care integrează și extinde oferta de soluții pentru apă și cafea acasă, la birou și către operatorii din industria ospitalității, am stat de vorbă cu Constantin Căpănoaia, e Commerce Director La Fântâna România.

La Fântâna

Ați pus pe piață în această toamnă noua platformă lafantana.ro, care e un site „3 în 1”, cu prezentare corporativă, blog de informație și educație și, desigur, magazin online. Cum ați gândit îmbinarea celor trei? 

A fost o provocare să punem în același loc informații pentru categorii diferite de public, cu nevoi și finalități diferite, cu atât mai mult cu cât, de la un punct încolo, există o suprapunere a acestor tipuri de public. Ce ne-a ghidat este faptul că de la bun început am regândit lafantana.ro ca platformă „user-centric”, în care utilizatorul, indiferent de ce e acolo și ce caută, să fie ghidat ușor prin meniu și informații, iar acolo unde nu totul poate fi intuitiv, să aibă la îndemână asistență din partea noastră, atât la telefon cât și ad-hoc, online.

Totuși, de ce a fost nevoie de această unificare și reconstrucție online?

Ca să răspund, trebuie să vă prezint succint contextul La Fântâna. Suntem pe piață de un sfert de secol și lideri de piață în serviciile de hidratare în sistem watercooler pentru companii. Până la pandemie, segmentul retail era o componentă marginală de business, concentrată preponderent pe produsele KAFUNE – un brand propriu La Fântâna care oferă servicii profesionale de cafea și espressoare pentru companii, dar și pentru sectorul rezidențial.

În pandemie, La Fântâna a înțeles două lucruri importante: unul, că românii obișnuiți cu apă bună și cafea la discreție la birou își doreau aceeași calitate și siguranță și acasă; iar al doilea, că liderul de piață poartă parțial responsabilitatea transformării și educării pieței, în sensul unor soluții de hidratare mai prietenoase cu mediul și a unui mod mai sustenabil de a bea apa ta de fiecare zi. La Fântâna și-a schimbat strategic orientarea de business, iar noua platformă definește, explică și prezintă pe larg această schimbare.

Dezvoltă puțin partea cu „prietenoase cu mediul”, te rog

În România, suntem obișnuiți să asociem ideea de „apă de băut” cu o sticlă PET, luată de la magazin. Avem, la nivel european, printre cele mai scăzute rate de reciclare a plasticului, iar asta se vede nu doar la știri, ci și atunci când mergem prin țară. La Fântâna s-a angajat public să fie cât mai puțin parte a problemei și cât mai mult a soluției – iar soluția e să schimbăm felul în care bem apă. Majoritatea serviciilor pe care le oferim sunt nu doar mai, ci mult mai prietenoase cu mediul față de băutul apei din PET.

Avem servicii de abonament la sisteme de filtrare care fac din apa din rețea o apă curată, cu gust proaspăt și ideală pentru hidratarea zilnică. Avem servicii cu abonament la watercoolere și livrare de apă în sticle reutilizabile de până la 50 de ori. Imaginați-vă câte PET-uri nu mai intră în circulație cu un singur bidon de 8 sau de 19 l de apă, reutilizat de până la 50 de ori!

Avem și abonamente și livrări bazate pe apă îmbuteliată în cutii, în sistem bag-in-box; 10 litri de apă sunt ținuți bine și confortabil în mult mai puțin plastic decât pot ambalajele de tip PET să susțină același volum. Pe scurt, de câțiva ani La Fântâna se află pe acest drum către soluții tot mai sustenabile; e un drum lung și deloc ușor, dar, vorba mandalorienilor, „this is the way”.

Să revenim un pic la platforma lafantana.ro. Cât de importantă e noua platformă pentru businessul La Fântâna? Și cum vedeți partea de comerț online în peisajul mai larg al acestui sector economic în România?  

Nici apa, nici cafeaua nu se pot livra și bea online. Încă nu s-a inventat replicatorul acela din serialul Star Trek. La Fântâna este, prin natura sa, o companie „offline” – apa și cafeaua sunt alimente, le furnizăm prin servicii cât se poate de materiale, cu tehnologie, utilaje, vehicule, efort și oamenii din spatele acestora.

Noua platformă, ca să vă răspund la prima întrebare, este și o parte din procesul mai larg al companiei de a-și digitaliza serviciile și numeroase proceduri și procese operaționale interne. Și acest demers e tot în spiritul sustenabilității și al noii noastre promisiuni publice – gândim apa la viitor. Cât despre ponderea în comerțul online românesc, pot să vă spun că avem creșteri de două cifre de la un an la altul în materie de vizitatori unici și că, numai în 2023, cam un milion de români s-au interesat de ofertele La Fântâna disponibile online. Și suntem abia la început!

Spune-ne, în încheiere, pe scurt, de ce ar trebui românii să intre pe lafantana.ro și să vă solicite serviciile?

Pentru că suntem experți în acest domeniu, pentru că transformăm probleme în soluții cu experiența și cu oferta noastră. Pentru că toată lumea are nevoie de apă bună de băut și pentru că multă lume iubește o cafea bună. Pentru că, dacă vrei o Românie mai curată și mai civilizată, trebuie să te educi să bei apă fără să poluezi, fără efort și la prețuri corecte. Pentru că pe lafantana.ro găsești o soluție care să ți se potrivească. Și, desigur, pentru că poți avea oriunde apă de băut comandată electronic, comod, de pe telefonul tău ba chiar poți să te abonezi la apă!

La Fântâna

La Fântâna este furnizorul nr. 1 de servicii de hidratare în sistem watercooler pentru persoane juridice în România și Serbia și un jucător important pe piețele de servicii de hidratare cu apă și cafea din cele două țări.


Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

Fii primul care află cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG#eCommerce#FoodService și #servicii dedicate retailului, știri pe care le vei putea primi gratuit, direct pe adresa ta de e-mail,

Abonează-te gratuit la newsletter

Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de echipamente, tehnologii și servicii pentru retail. B2B Meetings conectează companiile de retail cu potențialii furnizori de servicii pentru retail

Înregistrare

Depositphotos

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *