Am avut plăcerea să stăm de vorbă cu Ana Maria Doxan, Business Executive Officer pentru Divizia Nespresso din România, despre sistemul Vertuo de la Nespresso, un sistem de preparare a cafelei care a revoluționat în 2014 industria cafelei. Fidel cafelei ambalate în porţii individuale, în capsule – întrucât aceasta este forma care foloseşte judicios resursele de cafea, apă şi energie electrică – noul sistem nu mai foloseşte însă presiunea apei împinsă prin capsule, ci o tehnologie nouă, revoluţionară – infuzarea cafelei prin centrifugare, tehonologie proprie şi patentată de Nespresso care poartă numele CentrifusionTM . Ce are special această tehnologie, de ce o considerăm superioară tehnologiei dezvoltată anterior?
Cum funcționează noul sistem Vertuo de la Nespresso?
Sistemul Vertuo reprezintă cea mai importantă lansare a anului pentru business-ul nostru – acesta fiind un sistem complet nou, alcătuit dintr-un espressor cu o tehnologie revoluţionară, respectiv un tip complet diferit de capsule – menit să răspundă preferinţelor iubitorilor de cafea din România, unde trei sferturi dintre cafelele consumate sunt “mari”, peste 80ml.
Espressorul Vertuo utilizează o tehnologie nouă, inventată de Nespresso – prin care cafeaua din capsulă este infuzată prin centrifugare. Nespresso a numit această tehnologie Centrifusion™ – termenul fiind marcă înregistrată Nespresso. Spre deosebire de espressoarele clasice, care folosesc o pompă de mare presiune pentru a “împinge” apa prin cafeaua măcinată, espressoarele Vertuo folosesc forța centrifugă pentru infuzarea cafelei din capsulă.
Etapa de infuzare permite apei să satureze cafeaua prăjită și măcinată, iar capsula se rotește cu până la 4000 de rotații pe minut, fapt ce permite optimizarea fluxului de apă pentru a extrage cele mai fine note aromatice și a crea o cafea corpolentă, desăvârşită de o cremă bogată.
Datorită tehnologiei folosite sistemul Vertuo permite, în premieră, prepararea celei mai largi varietăţi de cafele, de la espresso la double espresso, gran lungo, cană şi chiar carafă cu 535 ml de cafea, încununate mereu de aceeaşi cremă bogată, densă şi catifelată, elementul semnătură al calităţii Nespresso.
Gama de sortimente de cafea Vertuo conține până la 40 de sortimente de cafea diferite: 35 în gama permanentă plus ediţii limitate de cafea sezoniere. În gama de sortimente de cafea Vertuo se numără sortimente cafeinizate, semi-cafeinizate şi decafeinizate, precum şi sortimente cu arome naturale. Toate sortimentele de cafea Vertuo conţin doar cafea prăjită şi măcinată, obţinută aproape în totalitate prin intermediul programului AAA Sustainable Quality™.
Lansat în 2003, în colaborare cu Organizația Non-Guvernamentală Rainforest Alliance, Programul AAA reprezintă o abordare unică în ceea ce priveşte producţia de cafea verde, axându-se pe obţinerea boabelor de cafea de cea mai înaltă calitate doar prin practici responsabile, sustenabile.
Espressoarele şi sortimentele de cafea Nespresso Vertuo sunt disponibile în toate magazinele Nespresso din Bucureşti, Cluj, Timişoara şi Braşov şi online, pe www.nespresso.com
Alte recomandări pentru companii: Nespresso Professional
În România Nespresso operează două linii de business – espressoarele şi capsulele de cafea pentru acasă, unde se regăsesc sistemele Nespresso Original şi Nespresso Vertuo – şi espressoarele şi capsulele de cafea din gama Nespresso Professional, gama destinată companiilor cu sedii de birouri şi industriei HoReCa, în care se regăsesc espressoare care pot gestiona cantităţi diferite de cafele (în funcţie de numărul de angajaţi sau de clienţi) şi până la 17 sortimente distincte de cafea. În gama profesională iubitorii de cafea vor regăsi cafele din diferite ţări de origine, ediţii limitate şi sortimente special create pentru reţete cu lapte proaspăt sau reţete cu gheaţă.
Elementul distinctiv al gamei profesionale constă în uşurinţa preparării unei game largi de sortimente de cafea şi reţete de cafea cu lapte proaspăt – fie ele clasice sau sofisticate. Din acest motiv suntem prima alegere a companiilor din industriile care pun accentul pe satisfacţia angajaţilor şi a clienţilor şi pentru restaurantele sau hotelurile care vor să ofere experienţe memorabile oaspeţilor lor.
Ideală pentru a micşora risipa, cafeaua ambalată în porţii individuale, în capsule, poate fi cea mai bună alegere pentru self-service – atât în cazul angajaţilor cât şi în cazul micului dejun la hotel, de exemplu – utilizarea capsulelor de cafea fiind deopotrivă igienică, rapidă şi facilă. În plus, la Nespresso oferim posibilitatea reciclării capsulelor de cafea utilizate – şi punem la dispoziţia companiilor soluţii pentru colectarea capsulelor utilizate pentru a fi preluate ulterior în vederea reciclării.
Nespresso este opţiunea cea mai potrivită pentru companiile care au îmbrăţişat un comportament sustenabil, întrucât nu numai că toate capsulele de cafea pot fi reciclate, ci şi pentru că, nu mai tarziu de finalul acestui an, fiecare ceaşcă de cafea Nespresso, atât din gama pentru acasă cât şi din gama Profesională, va avea o amprentă de carbon neutră.
Pe măsură ce tot mai multe companii au adoptat varianta hibridă de muncă, în care colegii se strâng la birou pentru a socializa şi a schimba idei şi experienţe, mediul de lucru va deveni un loc modelat pentru a asigura bunăstarea angajaților și a facilita interacțiunile productive – aşadar ne propunem ca anul acesta să ne lărgim parteneriatele, mai ales sub forma de abonamente pentru espressor şi cafea la birou.
Care sunt particularitățile pieței de cafea din România?
În România încă predomină consumul de cafea prăjită Şi măcinată preparată la ibric – o treime dintre cafelele consumate în România fiind preparate astfel – şi filtru – aproape un sfert – deşi utilizarea de cafea boabe şi de cafea în capsule a crescut exponential în ultimii 8 ani. Trei sferturi dintre cafelele consumate de români sunt “mari”, peste 80ml, respectiv de la double-espresso în sus – drept urmare, având în vedere apetitul pentru cafele lungi al iubitorilor de cafea din România, sistemul Vertuo vine în întâmpinarea acestor preferințe de consum.
Am observat şi că aproape două treimi dintre cafelele consumate de români sunt fără lapte, iar o treime conţin produse “lactate” adăugate – fie lapte normal sau vegetal, fie lapte praf sau coffee creamer. O particularitate constă în faptul că cei care adaugă lapte în cafea adaugă o cantitate destul de mare, chiar mai mult de un sfert din ceaşcă.
Detalii legate de operațiunile din România (magazine fizice și eCommerce)
Ne propunem să continuăm planul de extindere și vrem să ajungem tot mai aproape de iubitorii de cafea din ţară – aşadar intenţionăm să intrăm treptat în orașele mari din România. Anul trecut, în luna octombrie, am deschis primul punct de vânzare din Timișoara, în aprilie anul acesta am deschis primul punct de vânzare din Brașov, iar până la finalul anului ne propunem să îmbunătăţim experienţa de cumpărare în magazinul Nespresso din Cluj printr-o remodelare de magazin.
În acest moment iubitorii cafelei pot descoperi universul Nespresso în opt magazine, dar și online, pe www.nespresso.com. Pentru o mai bună experienţă “la distanţă” aceştia au la dispoziţie şi Centrul de Relaţii cu Clienţii – la numărul de telefon 0800 008 300 – unde pot primi recomandări personalizate şi asistenţă pentru utilizarea espressorului sau efectuarea comenzilor.
Sustenabilitate – acțiuni concrete și angajamente
La sfârșitul lunii aprilie Nespresso a obținut certificarea B Corp și s-a alăturat unei mișcări globale din care fac parte 4500 de companii ce îndeplinesc cele mai riguroase standarde de responsabilitate socială, protecţie a mediului și transparență. Certificarea vine să confirme impactul pozitiv pe care Nespresso l-a avut în industria cafelei și nu numai, de la înființarea brandului, în anul 1986.
Printre elementele cheie care au contribuit la obţinerea acestei certificări extrem de riguroase se numără abordarea unică în ceea ce privește aprovizionarea cu cafea, respectiv Programul Nespresso AAA Sustainable Quality™, introdus încă din 2003 în parteneriat cu Rainforest Alliance precum și dezvoltarea și implementarea schemei globale de colectare şi reciclare a capsulelor de cafea Nespresso.
În România, Nespresso a introdus în premieră, în 2018, propria infrastructură de colectare şi reciclare a capsulelor de cafea utilizate, având capacitatea de a colecta şi recicla în totalitate capsulele de cafea pe care le comercializează. Iubitorii cafelei Nespresso pot aduce capsulele utilizate în magazinele Nespresso sau le pot trimite prin curier, de oriunde din ţară, fără niciun cost, atunci când primesc o nouă comandă de cafea.
Tot pe plan local, căutând noi modalități de a recondiționa și recicla espressoarele din portofoliu, Nespresso a introdus programul Relove. Prin intermediul acestuia, iubitorii de cafea au posibilitatea de a achiziționa espressoare recondiționate, aduse la stadiul de conformitate atât din punct de vedere funcțional cât și estetic, făcând astfel o alegere sustenabilă, cu impact redus asupra mediului înconjurător.
Nu în ultimul rând, în septembrie 2020, compania și-a luat angajamentul ca nu mai târziu de finalul acestui an orice ceașcă de cafea Nespresso să aibă o amprentă de carbon neutră. Nespresso îşi atinsese obiectivul de a neutraliza amprenta de carbon generată de procesele operaționale (categoriile 1 şi 2) încă din 2017, iar pe parcursul ultimilor ani și-a canalizat eforturile spre neutralizarea emisiilor de carbon care apar ca urmare a operațiunilor logistice și în ciclul de viață al produselor (categoria 3).
Cine este Ana Maria Doxan?
Mi-am început parcursul profesional în Nestlé, acum 18 ani, într-un stagiu de internship în departamentul de Corporate Communications, la birourile din Elveția, încă din perioada studenției. Pentru mine a fost un început extrem de bun deoarece am descoperit universul și marea familie Nestlé căreia, la nivel local, m-am alăturat un an mai târziu, în divizia Beverages.
De-a lungul anilor, din pozitiile de Business Manager si Communication Director, am avut posibilitatea să conduc proiecte importante pentru companie precum lansarea brandului Nescafe Dolce Gusto, dezvoltarea brandului Nescafe 3în1, creionarea si implementarea strategiei digitale pentru Nestle România precum și oportunitatea de a lucra cu profesioniști din domenii diverse, care m-au ajutat în formarea mea atât din punct de vedere profesional, cât și personal.
Din luna mai a anului trecut am preluat poziția de Business Executive Officer pentru Divizia Nespresso din România, poziție din care supraveghez toate operațiunile diviziei și asigur dezvoltarea strategică pe plan local precum și îndeplinirea angajamentelor de sustenabilitate.
Nespresso
Cu sediul central în Lausanne, Elveția, Nestlé Nespresso SA este un simbol emblematic pentru industria cafelei de cea mai înaltă calitate. Pe plan local brandul este gestionat şi reprezentat de Divizia Nespresso, parte a Grupului Nestlé.
Compania colaborează cu peste 122 000 de fermieri în 15 țări producătoare de cafea, prin intermediul Programului Nespresso AAA Sustainable Quality™. Lansat în 2003 în colaborare cu Organizația Non-Guvernamentală Rainforest Alliance, Programul AAA este o abordare unică în ceea ce priveşte producţia de cafea, axându-se pe cea mai bună calitate a boabelor verzi de cafea, obţinută doar prin practici responsabile, sustenabile.
În România compania a introdus în premieră, în 2018, propria infrastructură de colectare şi reciclare a capsulelor de cafea utilizate, având capacitatea de a colecta şi recicla în totalitate capsulele de cafea pe care le comercializează. Iubitorii cafelei pot aduce capsulele utilizate în magazine sau le pot trimite prin curier, de oriunde din ţară, fără niciun cost, atunci când primesc o nouă comandă de cafea.
Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.
Fii primul care află cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG, #eCommerce, #FoodService și #servicii dedicate retailului, știri pe care le vei putea primi gratuit, direct pe adresa ta de e-mail,
Abonează-te gratuit la newsletter
Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.
retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de echipamente, tehnologii și servicii pentru retail. B2B Meetings conectează companiile de retail cu potențialii furnizori de servicii pentru retail