Consumatorii de bere au început să caute produse autentice, în care să poată avea încredere și care să îi reprezinte – interviu Georgiana Bercu, Brand Manager Pilsner Urquell

Pilsner Urquell, prima bere blondă tip pilsner din lume, aniversează în luna octombrie 177 de ani de existență, ocazie cu care am realizat un interviu cu Georgiana Bercu, Brand Manager Pilsner Urquell, Ursus Breweries (foto). Pilsner Urquell a revoluționat lumea berii, astfel încât, în prezent, mai mult de 70% din berile consumate la nivel global sunt de tip pilsner.

Georgiana, servind un Pilsner Urquell în stilul Mliko, o halbă plină cu spumă cremoasă

Ce s-a schimbat în piața de bere locală de când sunteți în industrie? Care este potențialul de creștere al pieței?

În ultimii ani, preferințele românilor în materie de tipuri de bere au început să se diversifice, ceea ce a dus la îmbogățirea portofoliilor producătorilor cu noi specialități care să răspundă așteptărilor consumatorilor.

Consumatorii de bere au început să caute produse autentice, în care să poată avea încredere și care să îi reprezinte. Acest lucru se datorează și creșterii constante a veniturilor românilor, care se reflectă în industria berii printr-o sofisticare a gusturilor și prin apariția dorinței de a încerca noi experiențe, noi produse.

Din aceste motive, piața de bere locală se află în proces de transformare. Vorbim de o piață matură, cu branduri bine conturate, care își doresc să își mențină consumatorii fideli, de consumatori care fac upgrade către branduri din categoria premium, precum și de un segment nou, în creștere, de beri craft – specialități de bere și beri artizanale.

Care a fost evoluția brandului Pilsner Urquell pe piața din România?

Pilsner Urquell este importat în România încă din 2010, însă, începând cu 2018, observând că piața de beri artizanale și de specialități este în continuă creștere, am decis să investim mai mult în acest brand, pentru a aduce mai aproape de consumatorii români prima bere de tip pilsner din lume. În ultimii ani, Pilsner Urquell este pe un trend de creștere accelerată, an de an.

Care sunt atu-urile brandului Pilsner Urquell? Ce îl face diferit?

Pilsner Urquell este prima bere blondă tip pilsner din lume, produsă doar în fabrica din Pilsen, Cehia, după aceeași rețetă autentică, care datează încă din anul 1842. Tradiția procesului de fabricare se păstrează și în prezent, la cele mai înalte standarde și cu aceleași ingrediente naturale de origine cehă, de cea mai bună calitate. Pilsner Urquell este o bere unică, aromată și echilibrată, mai complexă decât berea blondă lager obișnuită, și în acelasi timp mai accesibilă și mai plăcută decât berea artizanală tipică. Este ușor de băut, cu gust dulce-amărui, echilibrat și răcoritor.

De asemenea, un atu al lui Pilsner Urquell este varianta sa la draft, pe care, de altfel, ne și concentrăm foarte mult în comunicare. Pilsner Urquell la draft se servește într-un mod diferit de alte beri și prin urmare are și o unitate de draft diferită –  o coloană cu mâner special, prin care mai întâi se toarnă spuma cremoasă și apoi se toarnă berea sub stratul generos de spumă, pentru ca berea sa nu ia contact cu oxigenul din aer. Astfel, de la prima până la ultima gură de bere din halbă, fiecare bere Pilsner Urquell are exact același gust.

Pentru că la Pilsner Urquell modul de servire este extrem de important, am lansat anul trecut certificarea de „tapster” pentru barmani și în România. „Tapster” este o certificare obținută de barmanii experimentați în urma unui curs intensiv de o săptămână care are loc la berăria noastră din Pilsen, Cehia, unde ei învață să toarne corect fiecare halbă de Pilsner Urquell, pentru a le oferi consumatorilor experiența perfectă a berii noastre la draft, de fiecare dată.

Pilsner Urquell

În câte țări din lume ajunge brandul Pilsner Urquell?

Pilsner Urquell a înregistrat o creștere constantă încă de la începutul fabricării ei. La sfârșitul secolului 20 am fost încântați să ajungem să exportăm în 50 de țări, iar astăzi, Pilsner Urquell este prezent în peste 60 de țări la nivel mondial. Numărul iubitorilor de Pilsner Urquell crește de la an la an și sperăm ca în curând să fim prezenți în întreaga lume.

Cum marchează compania 177 de ani de existență al brandului Pilsner Urquell în România și în lume?

În România, aniversarea a 177 de ani de existență a fost sărbătorită printr-o serie de evenimente care au avut loc în luna octombrie, atât în București, cât și în țară. Toate acestea au fost concentrate în jurul berii la draft și i-au avut ca actori principali pe tapsterii noștri, care s-au asigurat de servirea perfectă.

Luna aniversară Pilsner Urquell a început pe 5 octombrie, în Draft Pub din București și Tower’s Pub din Târgoviște. Apoi, toți cei care și-au dorit să sărbătorească cu o halbă de Pilsner Urquell au fost așteptați în 12 octombrie în Fire Club și Distrikt 42 din București. În 19 octombrie, Pilsner Urquell a ajuns în FORM Café din Cluj, iar în 26 octombrie în JoyMe Pub și The Corner Pub & More din Sibiu.

Cine este Georgiana Bercu și care a fost drumul către funcția de brand manager al unul brand de bere?

Mi-am început cariera în urmă cu peste 12 ani, acumulând de-a lungul timpului experiență în diverse roluri din zona comercială: marketing, vânzări, cercetare de piață – atât pe partea de agenție, cât și de client. În Ursus Breweries lucrez din 2011, iar în prezent sunt Brand Manager pentru două mărci internaționale din portofoliul nostru, Pilsner Urquell și Grolsch.

Ca studii, am absolvit Facultatea de Sociologie din cadrul Universitătii din București, urmând apoi un program de masterat în Marketing și Comunicare în Afaceri în cadrul Academiei de Studii Economice din București. Ulterior, în 2016, am obținut un MBA în cadrul Central European University Business School din Budapesta, unde am avut un focus pe zonele de Management, Marketing și Finanțe.

Care este amprenta pe care o lasă Georgiana Bercu asupra brandului Pilsner Urquell în România?

Eu m-am ocupat de relansarea Pilsner Urquell în România, din momentul în care am decis să creștem investiția în acest brand. Sub coordonarea mea, odată cu relansarea brandului, am lansat programul de tapster în România prin campania de recrutare a primului Tapster român, din anul 2018, program care este de atunci în continuă creștere.

Practic, eu sunt responsabilă de strategia Pilsner Urquell în România și coordonez dezvoltarea și implementarea campaniilor și a tacticilor prin care se execută strategia, cu sprijinul echipelor interne și al agențiilor partenere. De asemenea, lucrez îndeaproape cu echipele de marketing globale pentru a asigura relevanța locală, în România, a tuturor acțiunilor pe acest brand, păstrând însă coerența cu poziționarea brandului la nivel mondial.

Obiective pentru 2020?

Ne mândrim cu faptul ca Pilsner Urquell este prima bere blondă tip pilsner din lume, care în 1842 a reinventat lumea berii pentru totdeuna, astfel încât, în prezent, majoritatea berilor consumate la nivel global sunt de acest tip, pilsner. Ne dorim ca acest mesaj să ajungă la consumatorii noștri, deoarece încă producem berea în același mod ca la început, în aceeași fabrică, cu aceleași ingrediente cehești.

De asemenea, ne dorim să oferim câtor mai mulți consumatori experiența autentică Pilsner Urquell, alături de echipa de Tapsteri certificați, care știu să servească perfect berea noastra la draft. Vrem să educăm consumatorii români să se bucure mai mult de berea pe care o aleg, fiind atenți la cum este servită și înțelegând rigorile care stau în spatele servirii perfecte și importanța acesteia pentru gustul berii. Vrem să creăm cât mai multe ocazii în care să interacționăm cu ei și în care să facă cunoștință cu brandul – la diverse evenimente, în baruri și în magazinele din comerțul modern.

Pilsner Urquell, o marcă din portofoliul Ursus Breweries

Ursus Breweries este cel mai mare producător de bere din România, parte din Asahi Group Holdings. Mărcile din portofoliul Ursus Breweries sunt: URSUS, Timișoreana, Ciucaș, Peroni Nastro Azzurro, Pilsner Urquell, Asahi Super Dry, Grolsch, Stejar, Azuga, St. Stefanus, B-Life și marca de cidru Kingswood.

Asahi Group Holdings este o afacere globală, cu operaţiuni în peste 100 de ţări din întreaga lume, în domenii precum producţia de bere, a băuturilor alcoolice, a băuturilor răcoritoare şi a produselor alimentare.

Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din Retail & FMCG – retailul alimentar şi industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Revista retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 7,040 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » FMCG » Consumatorii de bere au început să caute produse autentice, în care să poată avea încredere și care să îi reprezinte – interviu Georgiana Bercu, Brand Manager Pilsner Urquell

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: